Testy Moto - Strona 37 z 94 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Testy Moto

Triumph Thruxton 1200R – zaskoczenie roku - zdjęcie
Triumph Thruxton 1200R – zaskoczenie roku
Kiedy Triumph poinformował o wprowadzeniu chłodzenia cieczą silników swoich klasyków, byłem mocno zatrwożony. Na szczęście, moje obawy się nie potwierdziły, o czym przekonałem się, gdy testowałem motocykl Triumph Thruxton 1200R.
Test motocykla Yamaha XSR900: zabijaka w stylu retro - zdjęcie
Test motocykla Yamaha XSR900: zabijaka w stylu retro
Szukając kolejnego motocykla, czasami ciężko się na coś zdecydować. Nakedy są zbyt pospolite i niemal identyczne, klasyki mają zbyt mało sportowego ducha, a streetfightery nadto radykalną stylistykę... Yamaha postanowiła wyjść naprzeciw wszystkim tym, dla których naked nie kojarzy się z mangą, klasyk z osiągami i prowadzeniem sprzed stu lat, a streetfighter z wieczorną patologią na ulicach. Przedstawiamy fabrycznego freestylera czerpiącego garściami z wymienionych grup motocykli. Nostalgiczny streetfighter, klasyczny naked, agresywny klasyk. Każdy opis będzie prawidłowy. Oto Yamaha XSR900!
Test motocykla Honda CB500X – redefinicja UJM - zdjęcie
Test motocykla Honda CB500X – redefinicja UJM
Symbol CB w połączeniu z marką Honda to ikona motocykla popularnego, uniwersalnego, ekonomicznego i dynamicznego. Typowy przedstawiciel serii CB od początku łączył zalety większości segmentów rynku; umożliwiał poruszanie się w lekkim terenie, brylował w mieście, zapewniał wygodną podróż dwóm osobom, a jego osiągi nie odbiegały od motocykli sportowych podobnej pojemności na tyle, żeby wspólna jazda była katorgą. Seria CB, jak żadna inna wśród japońskich producentów zapracowała na określenie UJM (Universal Japanese Motorcycle). Czy piąte dziesięciolecie produkcji jednośladów z tym oznaczeniem wnosi coś nowego w filozofię budowy motocykla uniwersalnego? Postanowiliśmy to sprawdzić tym bardziej, że do redakcyjnego laboratorium właśnie trafiła Honda CB500X.
Harley-Davidson Dyna Low Rider S – „ZŁY” - zdjęcie
Harley-Davidson Dyna Low Rider S – „ZŁY”
Kiedy kilka lat temu przeczytałem powieść Leopolda Tyrmanda "Zły"- byłem zauroczony opisami klimatów powojennej Warszawy oraz tytułowym bohaterem rozprawiającym się z grupami przestępczymi. Jego metody działania były specyficzne: pojawiał się znikąd, działał wyjątkowo szybko i skutecznie, a potem znikał, zanim cokolwiek zauważono. Nie jestem pewien, czy motocykl, który trafił do redakcyjnego laboratorium, we wspomnianej powieści umieściłbym w roli przestępców czy ścigającego ich "Złego". Oto Harley-Davidson Low Rider S...
Keeway RKS 125 – pomoc domowa - zdjęcie
Keeway RKS 125 – pomoc domowa
Keeway RKS 125 jest jednym z dziesiątek uniwersalnych golasów o pojemności 125 ccm. Komu byśmy polecili, jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony tego sympatycznego pojazdu klasy "entry level"?! Szczegóły poniżej...
Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA) - zdjęcie
Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA)
Do redakcyjnego laboratorium trafił Barton B-Max 125, turystyczny skuter wyposażony w silnik o pojemności 125 ccm. W odniesieniu do ceny (7500 bez złotówki ;-) ) wydaje się wyjątkowo korzystną ofertą. Tylko czy "dobra cena" ma odzwierciedlenie w praktyce? Postanowiliśmy wziąć pod lupę tego sympatycznego Chińczyka...
Yamaha MT-03 „trzy setki radości” - zdjęcie
Yamaha MT-03 „trzy setki radości”
Radość ma kilka twarzy. Dla jednego będzie to status materialny, drugi woli zwiedzanie świata, ktoś inny będzie się cieszył ze zdrowej, kochającej się rodziny, a osiedlowy żul z codziennej dawki alkoholu. Koncentrując się na tym ostatnim, chcielibyśmy Wam przedstawić trzy setki, które wprowadzają podobnie pozytywny nastrój, co identyczna objętość wyrażona w etanolu - choć tym razem przysłowie "bez litra nie ma jazdy" jest jak najbardziej chybione. Oto kolejna po YZF-R3, testowana w sezonie 2016, trzysetka spod znaku Yamahy. Przedstawiamy MT-03.
Benyco BR125 – a czy taniej się nie da? - zdjęcie
Benyco BR125 – a czy taniej się nie da?
Tytułowe pytanie jest ulubionym sformułowaniem Polaków. Usłyszycie je od każdego junior brand managera, po wysłaniu mu kosztorysu na jakąkolwiek usługę, od przeciętnego Kowalskiego, który musiał zawitać do zakładu naprawczego ze swoim Fiatem Cinquecento i od przygodnej pani Halinki kupującej truskawki na targu. To pytanie zadają zarówno nabywcy motocykli, jak i księgowi, którzy akceptują finalne wersje modeli wchodzących do sprzedaży. W konsekwencji powstała chińska stodwudziestkapiątka Benyco BR 125 za mniej niż 4 tysiące złotych.
Yamaha Tracer 700 – wakacyjny hit - zdjęcie
Yamaha Tracer 700 – wakacyjny hit
Długofalowe, przemyślane plany strategiczne Yamahy coraz bardziej mi imponują. Po kilku latach produkcji solidnych i poprawnych, ale do bólu bezpłciowych nakedów w postaci FZ8 i XJ6, w 2014 r. zaprezentowano MT-07. To przemyślany, dynamiczny i dający się lubić golas, o niezłych osiągach, prowadzeniu i przystępnej cenie. Rok później MT-07 doczekała się wersji „stunt”, wyposażonej w klatkę bezpieczeństwa i znacznie bardziej agresywną kolorystykę, nazwaną Motocage. Na tym nie koniec. Te same podzespoły (rama, silnik), uzbrojone w bardziej klasyczną „karoserię”, zaowocowały golasem o cechach retro i uczciwej cenie – XSR 700. W segmencie turystyczno-sportowym wciąż jednak była pewna pustka. I tutaj dochodzimy do jednej z najciekawszych maszyn na rynku, czyli Tracera 700, którego właśnie przetestowaliśmy w Dolomitach
BMW S1000XR vs S1000RR: turystykiem na track day - zdjęcie
BMW S1000XR vs S1000RR: turystykiem na track day
Kiedy tylko pojawił się na rynku, od razu dostał przydomek „MultistradaKiller”. BMW S1000XR bazujący na potworze z Monachium, modelu S1000RR został okrzyknięty superbike’m do turystyki.