Testy Moto - Strona 36 z 94 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Testy Moto

BMW R nineT Scrambler – wideotest i wrażenia z jazdy, on- i offroad - zdjęcie
BMW R nineT Scrambler – wideotest i wrażenia z jazdy, on- i offroad
W sierpniu BMW zaprezentowało swoją wizję Scramblera bazującego na jednym z lepiej sprzedających się nakedów z lekko caferacerowatym zacięciem - modelu R nineT. Motocykl ten nie pozwala pozostać obojętnym wobec swojej stylistyki. Dodatkowo genialnie jeździ na szlaku i poza nim.
Kaski Shoei
Kaski Shoei w bezszczękowym wydaniu – czyli dlaczego warto dotlenić czaszkę?
Niedawno do naszej redakcji trafiły dwa otwarte kaski jednego z najlepszych producentów na rynku: Shoei J.O. i Shoei J-Cruise. Zestawiliśmy je z używanym od dawna przez naszego naczelnego - i czasem na pożyczce również przez całą resztę redakcji - Shoei RJ Platinum-R i wyszło nam, że najchętniej nie jeździlibyśmy w innych skorupach, gdyby nie kilka przeciwności…
Test skutera Piaggio X10 – tylko jedna wada - zdjęcie
Test skutera Piaggio X10 – tylko jedna wada
Jest bardzo estetycznie wykonany, a włoski styl i dbałość o detale widać w każdym calu tego maksiskutera. Przy tym świetnie się prowadzi w zakrętach, ma bardzo pojemny bagażnik i pomimo dość dużych gabarytów doskonale sprawuje się w mieście. Mowa oczywiście o Piaggio X10 – kolejnej stodwudziestcepiątce klasy premium, która trafiła do naszych redakcyjnych testów.
Nawigacja Navitel G550 Moto – motocyklowa i uniwersalna - zdjęcie
Nawigacja Navitel G550 Moto – motocyklowa i uniwersalna
Do redakcyjnego laboratorium trafiła nawigacja Navitel G550 Moto - multifunkcjonalny produkt z dożywotnią aktualizacją map. Jak się sprawdził i jakie są jego mocne i słabe strony - odpowiadamy poniżej.
Yamaha MT-10 – wytwór Belzebuba - zdjęcie
Yamaha MT-10 – wytwór Belzebuba
Pomysł projektantów Yamahy MT-10 był tyleż banalny co przewrotny. Postanowili przeszczepić silnik ze sportowej YZF-R1, dodać wzornictwo zapożyczone od transformersów i stworzyć potwora. Udało się! Tak powstał diabelnie mocny i zarazem genialny motocykl – istny wytwór Belzebuba.
Test motocykla Ducati XDiavel – piękna strona mocy - zdjęcie
Test motocykla Ducati XDiavel – piękna strona mocy
W 2012 r., kiedy Ducati Diavel trafił do sprzedaży, dla producenta rozpoczęła się nowa era. Po raz pierwszy marka z Bolonii zaprezentowała pojazd segmentu power-cruiser. Świat opanowała diavelomania - motocykl pod względem stylistyki był indywidualistą, nie do końca wpisującym się w styl segmentu. Co z tego, skoro osiągi, prowadzenie czy zastosowane komponenty pozycjonowały go w ścisłym czubie swojej kategorii. Całkiem niedawno do salonów sprzedaży trafił kolejny Diavel, bazujący na podobnych komponentach, ale z wyraźnym, customowym (oczywiście w terminologii Ducati) sznytem. Przedstawiamy XDiavela, motocykl który na nowo definiuje słowo "sztuka".
BMW R1200GS VS HONDA CRF1000L AFRICA TWIN – wideo test porównawczy - zdjęcie
BMW R1200GS VS HONDA CRF1000L AFRICA TWIN – wideo test porównawczy
BMW R1200GS to ikona, a dla niektórych także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił Boga innego, nad GS-a swojego". W latach 90-tych kultowym turystycznym enduro była jednak Honda Africa Twin, która niestety zniknęła z rynku ponad 15 lat temu. Pozostała luka do wypełnienia, którą w rewelacyjny sposób wykorzystało BMW tworząc doskonały produkt jakim jest GS, który z roku na rok kradł coraz większą część rynku. W 2015r Honda postanowiła reaktywować legendę i wypuściła model CRF1000L Africa Twin. Czy Japończycy stworzyli motocykl bardziej genialny od Niemców?
Test nawigacji motocyklowej: Becker Mamba.4 plus – aspiruje! - zdjęcie
Test nawigacji motocyklowej: Becker Mamba.4 plus – aspiruje!
Wszyscy, którzy zgodzili się wziąć udział w mojej mini ankiecie, przyznali zgodnie: jeśli używałeś nawigacji Google, to już nic innego nie zaspokoi twoich potrzeb. Postanowiliśmy więc sprawdzić, czy da się przynajmniej w satysfakcjonujący sposób dojechać do celu będąc prowadzonym przez nawigację Becker Mamba.4 plus? I zdziwiliśmy się całkiem pozytywnie, bo to urządzenie naprawdę przyjazne motocyklistom.
BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin – ahoj przygodo! - zdjęcie
BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin – ahoj przygodo!
BMW R1200GS - ikona motocykla turystycznego i najlepiej sprzedający się motocykl marki, wpisany w pejzaż większości motocyklowych dróg w Europie. Dla niektórych GS to także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił boga innego, nad GS-a swojego" niektórzy właściciele są ortodoksyjnymi wyznawcami odrzucającymi każdy inny model. Gdybyśmy jednak cofnęli się do lat 90. ubiegłego wieku, BMW R1200GS miało bardzo silnego konkurenta - który po kilkunastu latach wrócił "na salony" w nowej odsłonie. Nie pozostało nam nic innego, jak wziąć pod lupę obecne wcielenie BMW R1200GS oraz jego konkurenta, Hondę CRF1000L Africa Twin i sprawdzić, który z nich lepiej sprawdzi się do turystyki.
Test klocków hamulcowych TRW – czuć różnicę - zdjęcie
Test klocków hamulcowych TRW – czuć różnicę
Niedawno zapowiadaliśmy test klocków hamulcowych TRW – mający odpowiedzieć na pytanie, które klocki warto wybrać do motocykla używanego. Do Kawasaki ZX10R, który wcielił się w rolę redakcyjnego królika doświadczalnego, Lucas-TRW oferuje cztery modele klocków: sinter-street, sinter-track, carbonowe i sinter-carbonowe. Dwa ostatnie - wymagające utrzymania wysokiej temperatury (co przy seryjnych tarczach, oponach i w warunkach ruchu drogowego jest nierealne) – zostały odrzucone.