Schuberth E2, S3 i C5 Carbon: adventure, sportowy, czy karbonowy - który kask najlepiej do ciebie pasuje? - Motogen.pl

Schuberth S3, E2 i C5 Carbon – to trzy flagowe modele producenta, oferujące zaawansowaną technologię, innowacyjny design i niezrównaną ochronę. Który z nich najlepiej spełni twoje potrzeby?

Przeglądając ofertę kasków motocyklowych Schuberth, można odnieść wrażenie, że modele te nie różnią się od siebie niczym szczególnym. Nic bardziej mylnego! To prawda, że kaski Schuberth bazują na identycznej filozofii i na podobnych rozwiązaniach, ale jednak mniejsze i większe różnice sprawiają, że każdy z tych kasków najlepiej sprawdzi się w odmiennych zastosowaniach motocyklowych.

Kask adventure: Schuberth E2

Schuberth E2 to kask szczękowy, stworzony z myślą o miłośnikach motocykli adventure. Jego daszek, z opcją demontażu, skutecznie chroni przed oślepiającym słońcem i gałęziami uderzającymi w kask. Model E2 posiada homologację do jazdy z podniesioną i opuszczoną szczęką oraz spełnia standardy normy ECE R 22.06. Posiada blendę. Wydajna wentylacja sprawdzi się nie tylko w turystyce, ale także przy przeprawach terenowych, gdy prędkość nie wspomaga wymiany powietrza w kasku.

Z daszkiem, E2 staje się rasowym kaskiem turystycznym w stylu adventure. Po zdemontowaniu daszka zamienia się w standardowy turystyczny kask szczękowy – prawie, ale o tym niżej. Skorupę Schubertha E2 wykonano w opatentowanej przez producenta technologii Direct Fiber Processing i wzmocniono warstwą włókna węglowego.

Schuberth E2, oprócz podwójnej homologacji, spełnia również najnowsze standardy normy ECE 22.06. Aby uzyskać certyfikat, nowe modele kasków są badane w większej liczbie punktów skorupy i przy różnych prędkościach uderzeń. W ramach certyfikacji pojawiły się również m.in. testy dodatkowego uderzenia w szczękę oraz z akcesoriami dostępnymi z kaskiem (np. fabryczny interkom).

Pod skorupą umieszczono wypełnienie EPS o różnych gęstościach dla środka i boków kasku. Wyściółkę wykonano w systemie Schuberth Individual, co oznacza, że można dobrać grubości poszczególnych elementów do indywidualnego kształtu głowy i twarzy (bardziej okrągła lub owalna).

W stosunku do poprzedniej generacji – modelu E1 całkowicie zmieniono kształt daszka, eliminując trzepotanie przy wysokich prędkościach. Nowy daszek zwiększa również przepływ powietrza do systemu wentylacji, a ponadto posiada możliwość ustawienia go w 3 różnych wysokościach. W Schuberthcie E2 spotkacie na przykład Jędrzejaka, no i on potwierdza, że daszek faktycznie nie powoduje ani trzepotania, ani nie stanowi nadmiernego hamulca aerodynamicznego przy odwracaniu głowy przy wyższych prędkościach.

Kolejną zmianą w stosunku do E1 jest wydajniejsza wentylacja, dzięki zamontowaniu dodatkowego spojlera i zastosowaniu wentylacji podciśnieniowej, która usuwa ciepłe i wilgotne powietrze z kasku podczas jazdy. W razie zbyt dużego napływu powietrza, wyściółka posiada zakładkę do trybu zimowego, która ogranicza przepływ powietrza do wewnątrz.

Schuberth E2 można doposażyć w interkom fabryczny SC2 przygotowany specjalnie dla Schubertha przez Senę. System ten świetnie chowa się w obrysie skorupy, jest dyskretny i niemal niewidoczny. Oferuje również najnowszą stabilną komunikację Mesh 2.0, oprócz radia FM i połączenia Bluetooth.

Kask turystyczno-sportowy: Schuberth S3

Nowy kask turystyczno-sportowy Schuberth S3 jest następcą modelu S2 Sport, jednak różnią się one na tyle, że można mówić o dwóch zupełnie innych kaskach. Skorupa Schubertha S3 wykonana jest w technologii Direct Fiber Processing, co oznacza, że jest ona w całości z kompozytu na bazie włókna szklanego, ale dodatkowo wzmocniona warstwą włókna węglowego. To pozwoliło poprawić pochłanianie energii w razie wypadku oraz zmniejszyć wagę kasku.

Schuberth S3 jest kaskiem o konstrukcji integralnej, czyli zabudowany, bez podnoszonej szczęki, z blendą. Świetnie sprawdzi się niemal w każdych warunkach – na motocyklach typu naked, sportowych, czy turystycznych; w codziennej jeździe po mieście, w dalekich wyprawach, czy w okazjonalnych wizytach na torze. (Jędrzejak już opisał, jak Schuberth S3 sprawdza się na torze).

S3 Dostępny jest w 7 rozmiarach, podzielonych na 2 rozmiary skorupy zewnętrznej oraz aż 5 rozmiarów skorupy wewnętrznej EPS, a także oferuje możliwość dostosowania wyściółek do różnych kształtów głowy za pomocą programu Schuberth Individual.

Kask ten jest przystosowany do współpracy interkomem SC2 typu plug and play stworzonym specjalnie dla Schubertha przez Senę. System ten umożliwia nie tylko słuchanie muzyki, radia i łączenie się z innymi motocyklistami przez Bluetooth, ale też stabilną sieć Mesh 2.0. Słuchawki i mikrofon są wbudowane i niewidoczne.

Na szczęce znajduje się duży podwójny wlot powietrza z wymiennym filtrem, ponadto wlot znalazł się także na czole, a z tyłu jest wentylacja podciśnieniowa. Możliwe jest także przejście w tryb zimowy wyściółki, zmniejszając przepływ powietrza w kasku.

Schuberth S3 jest również pierwszym kaskiem tej marki z systemem S.R.S, umożliwiającym łatwe wyjmowanie policzków kasku przez służby ratunkowe.

Kask turystyczny: Schuberth C5 Carbon

Schuberth C5 Carbon to pierwszy na świecie kask motocyklowy wykonany w technologii pre-impregnowanego włókna węglowego. Czyli w taki sposób jak produkuje się elementy nadwozia lub podwozia w carbonowych supersamochodach. C5 Carbon jest pierwszym kaskiem motocyklowym, który przenosi tę szczytową technologię motorsportową do codziennej turystyki. Jest to kask z otwieraną szczęką, opuszczaną blendą, idealny do zastosowań turystycznych. Wykonany został z najwyższą dbałością o detale i z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Skorupa C5 Carbon została stworzona w pełni z włókien węglowych, co sprawia, że jest niezwykle lekka.

Każda skorupa kasku Schuberth C5 Carbon jest produkowana ręcznie, co gwarantuje najwyższą jakość. Wykorzystuje się do tego preimpregnowane włókno węglowe T700 twill, a proces laminowania i wypiekania jest precyzyjnie kontrolowany.

C5 Carbon posiada podwójną homologację P/J (do jazdy z otwartą i zamkniętą szczęką), spełnia surowe standardy normy ECE 22.06 oraz fabrycznie jest przystosowany do systemu komunikacji. Jest także o 200 gramów lżejszy od standardowego modelu C5.

Wewnątrz znajduje się antybakteryjna i oddychająca wyściółka, a kask również należy do programu Schuberth Individual, umożliwiającego dostosowanie wyściółek do różnych kształtów głowy.

Co ciekawe, do turystycznego C5 Carbon zamontować można pochodzący z modelu E2 wizjer z bocznymi otworami. W ten sposób, do tego kasku także zamontować można daszek – wtedy powstaje kask hybrydowy, turystyczno-przygodowy, carbonowy z daszkiem.

Schuberth C5 Carbon można wyposażyć w system komunikacji Schuberth SC2, który oferuje najnowsze funkcje, w tym sieć Mesh 2.0, zaawansowaną redukcję szumów i asystenta głosowego.

C5 Carbon jest niemal identyczny z modelem C5. A idąc dalej, być może zadacie sobie pytanie, co odróżnia model C5 od E2 bez daszka? O tym w kolejnym akapicie.

E2, S3, czy C5 Carbon  – który kask dla kogo?

Poza oczywistymi różnicami (jak obecność daszka lub otwieranej szczęki) są także różnice subtelne, dopasowane do zastosowań poszczególnych kasków. Przede wszystkim jest to aerodynamika i wentylacja.

Schuberth E2 najlepiej nadaje się na motocykle adventure oraz do jazdy terenowej. To oznacza pozycję wyprostowaną (a w ternie niższą prędkość), stąd wlot czołowy umieszczony jest niżej, a wszystkie wloty są większe. C5 Carbon (oraz C5) to kaski turystyczne do dalekiej jazdy, często z pozycją lekko pochyloną – stąd wloty przeniesiono wyżej i są mniejsze. Z kolej S3, jako kask najbardziej sportowy z tego turystycznego trio, posiada podcięty wlot i bardziej opływowy kształt skorupy.

  • Schuberth E2: Idealny dla miłośników motocykli adventure szukających uniwersalnego kasku szczękowego z daszkiem.
  • Schuberth S3: Świetny wybór dla motocyklistów szukających sportowego kasku o wysokiej wydajności i komforcie.
  • Schuberth C5 Carbon: Najlepszy wybór dla wymagających motocyklistów szukających kasku z najwyższej półki oferującego maksymalną ochronę, lekkość i komfort.

E2, S3, czy C5 Carbon – podsumowanie

Schuberth E2:

  • Kask szczękowy przeznaczony dla miłośników motocykli adventure.
  • Wyposażony w demontowany daszek chroniący przed słońcem i gałęziami.
  • Homologowany do jazdy z podniesioną i opuszczoną szczęką.
  • Spełnia normę ECE R 22.06.
  • Wykonany z opatentowanej technologii Direct Fiber Processing i wzmocniony włóknem węglowym.
  • Posiada podwójną homologację i spełnia normę ECE 22.06.
  • Wyposażony w wydajną wentylację z dodatkowym spojlerem i wentylacją podciśnieniową.
  • Dostępny w programie Schuberth Individual oferującym wyściółki o różnej grubości.
  • Gotowa instalacja, możliwość doposażenia w fabryczny interkom SC2.

Schuberth S3:

  • Kask integralny. Następca modelu S2 Sport, oferujący znaczące ulepszenia.
  • Skorupa wykonana w technologii Direct Fiber Processing i wzmocniona włóknem węglowym.
  • Dostępny w programie Schuberth Individual oferującym wyściółki o różnej grubości.
  • Przystosowany do współpracy z interkomem SC2 typu plug and play stworzonym specjalnie dla Schubertha przez Senę.
  • Wyposażony w duży podwójny wlot powietrza z wymiennym filtrem i wentylację podciśnieniową.
  • Posiada system S.R.S. ułatwiający służbom ratunkowym zdjęcie kasku po wypadku.

Schuberth C5 Carbon:

  • Pierwszy na świecie kask motocyklowy wykonany w technologii pre-impregnowanego włókna węglowego.
  • Wykonany z najwyższej jakości materiałów i wyposażony w zaawansowane technologie.
  • Posiada podwójną homologację P/J (do jazdy z otwartą i zamkniętą szczęką).
  • Spełnia normę ECE 22.06.
  • Przystosowany do współpracy z interkomem SC2 typu plug and play stworzonym specjalnie dla Schubertha przez Senę.
  • Waży aż o 200 gramów mniej niż standardowy model C5.
  • Możliwość zamontowania wizjera i daszka z modelu E2.
  • Dostępny w 2 rozmiarach skorupy zewnętrznej, 5 rozmiarach skorupy wewnętrznej EPS oraz w 7 rozmiarach głowy (XS – 3XL)

Artykuł powstał we współpracy z Schuberth Polska oraz na bazie własnych doświadczeń Motogen z kaskami Schuberth.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany