1390 Rally, 1390 Super Adventure S, 1490 Super Adventure. KTM szykuje potężne uderzenie! - Motogen.pl

Fani KTM-ów, szykujcie się! Austriacka firma nie próżnuje i szykuje na rok 2025 prawdziwą ofensywę nowych modeli. Zdjęcia szpiegowskie dokumentują trzy nowe maszyny adventure, które już rozpalają naszą wyobraźnię.

KTM to marka, która nie lubi długo pozostawiać swoich motocykli bez modernizacji. W sieci pojawiły się zdjęcia szpiegowskie, które wskazują, że Pomarańczowi testują aż trzy nowe modele, przygotowując się do sezonu premier 2025.

KTM 1390 Rally: powrót do korzeni rajdowych

Pierwszym z testowanych modeli jest prawdopodobnie najbardziej ekstremalny motocykl przygodowy KTM od wielu lat, który najprawdopodobniej będzie nosił nazwę 1390 Rally. Choć jego silnik „1390” ma faktyczną pojemność 1350 cm³, zyskał dodatkową moc dzięki zmiennym fazom rozrządu. Technologia ta zadebiutowała w modelu 1390 Super Duke na 2024 rok, ma być również zastosowana w 1390 Super Adventure w 2025 roku.

Nowy model Rally przynosi niespodziankę. KTM wraca do ery 950 Rally, oferując motocykl inspirowany stylem rajdów Dakar. Podwozie przypomina ramę obecnego 1290 Super Adventure, z aluminiowym wahaczem i zawieszeniem WP, ale z bardziej agresywnym stylem i terenowymi oponami, co sugeruje lepsze właściwości poza utartymi szlakami. Wysoko zamontowany przedni błotnik w stylu motocrossowym oraz pionowa szyba przednia podkreślają rajdowy wygląd motocykla.

Siedzenie jest bardziej płaskie niż w Super Adventure, a zbiornik paliwa, podzielony na dwie części, jest umieszczony nisko po bokach silnika, odsłaniając więcej jego elementów. Nowe panele boczne i pionowo zamontowany kokpit, który przypomina tablet, to kolejne innowacje, które sugerują możliwość montażu dodatkowych komponentów, takich jak systemy nawigacji czy roadbooki.

Zobacz zdjęcie KTM 1390 Rally.

KTM 1390 Super Adventure S: logiczna ewolucja

Kolejnym prototypem jest 1390 Super Adventure S, będący następcą obecnego 1290 Super Adventure S. W ramie znajdzie się silnik 1390 V-twin z Super Duke’a, choć zapewne w nieco zmniejszonej mocy. Wiele komponentów, takich jak zawieszenie, wahacz, hamulce i rama pomocnicza, zostało przeniesionych z obecnego modelu, ale stylizacja przeszła znaczną metamorfozę. Nowy, bardziej kanciasty wygląd oraz nowy projekt reflektorów z „pływającymi” sekcjami świateł drogowych to wyraźne zmiany.

Radarowy moduł, który w obecnym modelu był wyraźnie widoczny, teraz umieszczony jest dyskretniej – pod światłami, co nadaje motocyklowi schludniejszy wygląd. Zbiornik paliwa, choć umieszczony nisko, typowo dla KTM, nie wygląda już tak pokracznie, dzięki czemu zyskuje wygląd całego motocykla.

Zobacz zdjęcie KTM 1390 Super Adventure S.

KTM 1490 Super Adventure: nowy gigant turystyki

Ostatnim z zauważonych prototypów jest większy model przeznaczony do turystyki, roboczo nazwany 1490 Super Adventure. Ten motocykl, wyposażony w 17-calowe koła, ukierunkowany jest wyraźnie na turystykę szosową. Rama pomocnicza i siedzenie wydają się wspólne z modelem 1290 Super Adventure, ale zarówno wahacz, jak i prowizoryczny układ wydechowy wskazują, że model ten jest we wczesnym etapie rozwoju.

Na pokładzie znalazł się, podobnie jak w 1390, pionowy ekran TFT zamknięty w masywnej obudowie, sugerujący możliwość zastosowania większego wyświetlacza w przyszłości. Testowany silnik może być nową generacją jednostki „1490” V-twin KTM, co wskazuje na dalszy rozwój technologiczny marki.

Zobacz zdjęcie KTM 1490 Super Adventure.

Podsumowanie

KTM nieustannie rozwija swoje projekty, co potwierdza testowanie modeli 1390 Super Duke GT oraz zapowiedź nowego sportowego motocykla 990 RC R na 2025 rok. Niewątpliwie wkrótce pojawią się również nowe modele 990 Adventure. To ekscytujący czas dla KTM, więc bądźcie na bieżąco!

źródło: CycleWorld

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany