Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Inne testy Megamocne skutery Yamaha - alternatywa dla dwóch kółek Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu
 
Yamaha FX SVHO
 

Laboratorium

Megamocne skutery Yamaha - alternatywa dla dwóch kółek test, opinie i oceny

Yamaha produkuje nie tylko motocykle, skutery i quady, ale również skutery wodne. Sprawdziliśmy, jak wygląda szaleństwo na wodzie z produktami spod znaku trzech kamertonów. Był morza szum, był ptaków śpiew i było sporo zabawy, a to wszystko w malowniczej Francji.

Mówi się, że Francja to jeden z najbardziej rozwiniętych kulturowo krajów Europy. Liczne tradycje są znane w niemal każdym końcu świata. Długo można także wymieniać potrawy, które goszczą na wielu europejskich i nie tylko stołach. Słynna Wieża Eiffla czy Łuk Triumfalny to ikony kraju o tym jakże dźwięcznym języku. Piękna Francji, państwa z tak piękną kulturą, dopełniają niesamowite krajobrazy oraz ciepły klimat. Nie dziwi zatem fakt, dlaczego przedstawiciele Yamahy wybrali właśnie ten zakątek świata do prezentacji najnowszych modeli skuterów wodnych. Producent przyzwyczaił nas do wysokiego standardu i precyzji. Już na samym wejściu do hotelu przywitała nas kobieta o nietuzinkowej urodzie,  wręczając materiały prasowe, agendę prezentacji i klucz do pokoju hotelowego. Warto nadmienić, że widok z okna na morze oraz jego szum nawet w zimne i szare listopadowe dni robi wrażenie.


Po powitalnym „welcome drinku” udaliśmy się na prezentacje. Tutaj również trzeba pochwalić przedstawicieli japońskiej marki – krótko, rzeczowo i na temat. Co nowego na rok 2015? Przede wszystkim technologia RiDE, Eletronic Trim, kontynuacja pierwszej wersji NanoXcel (czyli NanoXcel2) oraz zmieniony design.

RiDE + Electronic Trim

Po rozwinięciu nazwy RiDE otrzymujemy:  Reverse with (cofanie), intuitive (intuicyjność), Deceleration (hamowanie), Electronics (elektronikę).  Co to oznacza w praktyce? System ułatwia nam prowadzenie skutera w takim stopniu, że nawet 5-letnie dziecko dotrze do celu. Pod prawą ręką znajduje się gaz, pod lewą hamulec/cofanie. Warto nadmienić, że w przeciwieństwie do modeli z poprzednich lat nie musimy zmieniać położenia dźwigni, by uzyskać efekt cofania. Sam system hamowania działa w efektywniejszy sposób – poprzednie modele wyrzucały wodę w dół, co powodowało nurkowanie dzioba i niekontrolowany uślizg, w systemie RiDE woda wyrzucana jest równomiernie na boki – co skraca hamowanie aż o 30%. Ostatnia rzecz to elektroniczny trim, którym możemy zmieniać kąt nachylenia skutera w czasie ślizgu. Jak się okaże w późniejszej części relacji funkcja niezbędna. Oczywiście poprzednie modele również posiadały dane udogodnienie, lecz w wersji mechanicznej (najprostsza testowana przez nas wersja VX Cruiser nie posiada żadnego z nich). System RiDE według producenta ułatwia głównie hamowanie oraz cumowanie i pokazuje wszystkie zmiany ustawień na wyraźnej desce rozdzielczej.

NanoXcel2

Technologia konstrukcji NanoXcel2 jest kontynuacją dobrze znaną z poprzednich modeli NanoXcel. Tutaj warto przytoczyć trochę liczb. NanoXcel2 zmniejsza wagę o 18% w porównaniu do pierwszej wersji i aż o 37% od standardowego materiału SMC. W rzeczywistości konstruktorzy dali nam supermocne, a zarazem superlekkie maszyny – FZ SVHO stracił 14 kg, a FX SVHO 18 kg.  Na konferencji panowie skrupulatnie opisywali, jak w powłokę skutera wprowadzane są pęcherzyki powietrza dające ten efekt. Dla bardziej dociekliwych odsyłam na stronę YAMAHY.

 

Tyle suchych faktów, czas na testy. Do naszej dyspozycji oddane były 4 modele - VX Cruiser, FX HO, FX SVHO, FX SVHO Cruiser.

 

  YAMAHA Pojemność Turbo RiDE Electronic Trim NanoXcel2
1 VX Cruiser 1052 cc - TAK  - -
2 FX HO 1812 cc - TAK TAK -
3 FX SVHO 1812 cc TAK TAK TAK TAK
4 FX SVHO Cruiser 1812 cc  TAK  TAK TAK TAK

 

Niestety, od rana pogoda nie napawała optymizmem. Deszcz i pochmurne niebo psuły cały efekt nad którym ekipa Yamahy tak pracowała. Co cieszy, każda osoba testująca skutery otrzymała zupełnie nową piankę, buty, gogle i rękawice, a w miejscu gdzie odbywał się event zadbano o catering, gorącą kawę i herbatę. Wraz ze znajomym z czasopisma "Żagle" obraliśmy plan, że testujemy skutery od najsłabszego do najmocniejszego. Zatem pokryło się to z kolejnością w powyższej tabeli.

Więcej o motocyklach Yamaha

Strony:

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Skutery wodne Yamaha 2015

81
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści