Yamaha chyba wypuści YZF-R7 2022! Legenda nie wraca, ale też będzie fajnie - Motogen.pl

Jaka będzie Yamaha R7 na 2022? Prosty, niedrogi, ale skuteczny motocykl prawie sportowy na bazie MT-07? Czy może połączy niewielki silnik z topowym wyposażeniem torowym?

Jeżeli na hasło „Yamaha R7” robi Ci się ciepło w przyjemnych miejscach, to wiedz, że wszystko z Tobą w porządku. Zaprezentowany w 1999 roku, YZF-R7 jako motocykl drogowy powstał w liczbie 500 sztuk i to wyłącznie po to, aby spełnić normy homologacyjne wyścigów Superbike i Endurance. Pomimo obecności lusterek i kierunkowskazów, 4-cylindrowa, rzędowa 750-tka była pociskiem torowym. 162 KM mocy i 165 kg masy łączyło się tam z zabójczo skutecznym podwoziem.

Yamaha YZF-R7 z 1999 roku
Yamaha YZF-R7 z 1999 roku

Wygląda na to, że na sezon 2022 Yamaha zaprezentuje nowy model YZF-R7. Jeżeli już napaliłeś się na nowego superbike’a, to jak mówiono w starożytnej Grecji: wstrzymaj swoje konie. Następnie połącz kropki z naszymi doniesieniami sprzed dwóch miesięcy:

Wszystko wskazuje na to, że plotki o sportowej odmianie MT-07 w owiewkach stają się prawdą. Redaktor Denis Chung z amerykańskiego Motorcycle.com obsesyjnie śledzi dokumenty CARB (California Air Resources Board), ponieważ to do tego urzędu producenci składają m.in. podstawowe dane homologacyjne swoich pojazdów. Tak się składa, że Mr. Chung znalazł dokument, w którym Yamaha otrzymuje certyfikację CARB na model YZF-R7 2022.

Jaka będzie Yamaha R7 na 2022?

W dokumentach da się zauważyć, że silnik ma pojemność 689 ccm, a to dokładnie tyle, co jednostka CP2 w MT-07. Nie ma zbyt wielu innych danych, poza kolorami: niebieski i czarny.

Identyczna pojemność z pewnością nie jest przypadkowa. Wygląda więc na to, że Yamaha rzeczywiście zaprezentuje motocykl sportowy z 2-cylindrowym silnikiem o mocy ok. 75 KM.

Pytanie pozostaje, jak bardzo bliźniacza będzie cała reszta konstrukcji. W którą stronę skieruje się Yamaha? Nowy model R7 będzie przystępnym cenowo i niezbyt bogatym w wyposażenie modelem sportowym zgodnym z ideologią MT-07? Czy może R7 otrzyma zawieszenie i elektronikę z wysokiej półki, aby konkurować np. z drogą Aprilią RS660?

Obstawiajcie w komentarzach!

P.S.: Na zdjęciu głównym widzicie naszą marną wizualizację łączącą MT-07 2021 z owiewką YZF-R7 1999. 😉


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany