Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze AJP PR3 125 Enduro - Secina na początek [wideo] Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

AJP PR3 125 Enduro - Secina na początek [wideo] test, opinie i oceny

Choć marka AJP na pierwszy rzut ucha może kojarzyć się z kolejnym chińskim produktem, to mamy do czynienia z jak najbardziej europejskim producentem. Przetestowaliśmy najmniejszego z oferty AJP PR3 125 Enduro.

To dość młoda marka. Zrodziła się w rodzinnym warsztacie braci Pinto, António i Jorge. Jak się można domyśleć, skrót AJP bierze swój początek właśnie od inicjałów założycieli. Początkowo AJP produkowała tylko motocykle klasy 125, dziś rozwija horyzonty mając w ofercie także 240, 250, a niedługo światło dzienne ujrzy PR7 – wyprawowe Enduro o pojemności 660 ccm.

AJP PR3 125 Enduro - dopasuj rozmiar ramy

W moje niecne łapki wpadł najsłabszy, najtańszy i najmniejszy z rodziny, PR3 125 Enduro. Ta portugalska firma ma bardzo ciekawe podejście do tworzenia swojej oferty. Stawia przede wszystkim na rozmiar. Zależy jej, aby każdy mógł znaleźć pojazd dostosowany do swoich potrzeb. PR3 to najmniejsza z linii. Tutaj zauważamy duże podobieństwo do rynku rowerowego, gdzie nikogo nie dziwią różne rozmiary ram. W motocyklówce to wciąż novum. Szkoda, że trafił mi się PR3, bo przy moich gabarytach wyglądałem jak na sprzęcie po młodszym bracie, ale cóż, trzeba przetestować i tę mniejszą gabarytowo linię.

 

AJP PR3 125 Enduro

 

Linia PR3 bazuje nie tylko na mniejszej, kompozytowej aluminiowo-stalowej ramie, ale też na niecodziennie spotykanym rozmiarze kół. Przednie ma średnicę zaledwie 19’’, a tylne 17’’. Potencjalne kłopoty są dwa – dostępność i nieco niższy komfort na nierównościach. Ale dla osób o niższym wzroście mogą być to zupełnie nieistotne problemy, skoro mogą dosiadać prawdziwej terenówki o wysokości siedzenia 840 mm.

AJP PR3 125 Enduro - słaby ale dzielny

Oczywiście nie szarżowałbym z tą „prawdziwą terenówką” w przypadku akurat tego przedstawiciela linii PR3. Ten pojazd nie jest demonem prędkości, ani też nie zniewala mocą. Jak najbardziej spełnia wymogi kategorii B (a już to źle mu wróży w terenie), nie tylko nie rozwijając „ustawowych” 11 kW, ale całkiem zaniżając wartość mocy do nieco ponad 12 KM (czyli nieco ponad 9 kW). Niewiele. No cóż. 3 KM różnicy to niemal 25%.

 

Fakty są takie, że AJP w swojej najsłabszej wersji jest dość słabe. Cherlawe. Dawno podczas jazdy nie bolał mnie tak bardzo prawy nadgarstek. Niemal cały czas trzeba było trzymać gaz odkręcony do oporu, robiąc przerwy tylko po to, aby gaźnik nie zalał silnika.

 

Podwozie ma potencjał nieprzystający do dychawicznego silnika. Przednie zawieszenie jest w pełni regulowane i nawet przy absolutnym braku respektu dzielnie radzi sobie na torze motocrossowym. Pewnie gdyby za stery siadła osoba nie ważąca w pełnym ekwipunku dobrych 100 kg AJP odwdzięczyłby się zdecydowanie lepszą dynamiką. A i zdecydowanie mocniejszy silnik również nie zaskoczyłby tego podwozia.

 

 

Czytaj dalej i oglądaj na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach AJP

Strony:

Powiązane materiały

Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

AJP PR3 125 Enduro - test Motogen.pl

62
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści