Husqvrna Svartpilen 125 – dobrze wyposażony motocykl na kategorię B - Motogen.pl

Jedna z francuskich redakcji motocyklowych miała okazję przetestować Husqvarnę Svartpilen 125, która ich zdaniem, jest gotowa do produkcji. Kiedy zostanie wprowadzona na rynek?

Motocykl oparto o technologię wykorzystywaną w KTM Duke 125. Jednocylindrowy silnik generuje niecałe 15 KM i 12 Nm momentu obrotowego, co jest górną granicą określoną przez ustawodawcę, jeśli chcemy się poruszać motocyklem na samochodową kategorię B. Kolejny parametr, masa 146 kg powoduje, że stosunek mocy do wagi wynosi 0,1 KM/kg, a więc przepisy zostały spełnione.

Dlaczego nas to cieszy? KTM Duke 125 to jedna z najbardziej udanych 125 ccm w segmencie szczególnie pod względem silnika. Większy model Husqvarny, Svartpilen 401 był bardzo dobrze prowadzącym się, wygodnym sprzętem z niewielką dzielnością na szutry.

Jego mniejsza wersja sprawdzi się w absolutnie każdych warunkach codziennego użytkowania. Dojazdu do sklepu na działce, wyjeździe pod namiot czy po założeniu bardziej szosowych opon, na track day na torze kartingowym.

Pod względem technicznym pojazd ma się czym pochwalić. Zawieszenie WP z regulacją napięcia wstępnego z tyłu, i skokiem 142 mm (w obu kołach). Prześwit 95 mm nieco ograniczy off-roadowe zapędy właściciela, ale nie jest to terenówka, a raczej sprzęt uniwersalny z opcją dojazdu po drogach gruntowych. Taka bulwarówka z opcją dojazdu do plaży.

Husqvarna Svartpilen 125 ma zbiornik o pojemności 9 l, siedzenie na wysokości 835 mm, aluminiowy wahacz, oraz tarcze 320 mm z radialnie mocowanym zaciskiem Bybre i ABS z wyłączaniem tylnego koła. To nie wszystko: zestaw wskaźników wyposażono w komputer pokładowy. Użytkowników jeżdżących po zmroku z pewnością przekona oświetlenie w technologii LED. Nieco smuci, że prędkość pojazdu to 100 km/h…

Zdaniem franzuców Husqvarna Svartpilen 125 zadebiutuje w lutym

(zdjęcie w materiale jest poglądowe i przedstawia Husqvarnę Svartpilen 400)

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany