Ricky Carmichael oraz Ivan Cervantes pomogą w rozwoju nowych Triumphów enduro i motocross.

Mówiąc “Triumph” możesz mieć na myśli wiele rodzajów motocykli… Silniki Triumph ścigają się w Moto2, a w ofercie możesz wybierać spośród agresywnych nakedów, potężnych cruiserów, dalekobieżnych adventure’ów, czy pięknych retro i cafe racerów.

Ale motocross albo enduro? To zdecydowanie nie są segmenty kojarzące się z Triumphem. (Oczywiście można tu przytaczać wszelkie offroadówki z drugiej połowy XX wieku, ale nie mają one nic wspólnego z nowoczesnym offroadem.) Brytyjczycy chcą to zmienić i właśnie oficjalnie ogłosili, że za kilka miesięcy zaprezentują swoje pierwsze motocykle. Docelowo Triumph ma posiadać “pełną gamę motocross i enduro”. Na pewno więc pojawią się 450-tki i 250-tki. Może też 300-tki, albo dwusuwy, a może też coś dla początkujących?

W jaki sposób wkroczyć na zupełnie nieznany segment, nie mając na nim doświadczenia? Trzeba od kogoś to doświadczenie czerpać. Wyobrażamy sobie, że Triumph zatrudnił kilku nowych inżynierów, ale to nie wszystko. W barwach Triumpha pojawiło się też dwóch wyjątkowo doświadczonych testerów i front-manów.

Ricky Carmichael i Ivan Cervantes w barwach Triumph

Ivan Cervantes jest 5-krotnym mistrzem świata enduro, a także 3-krotnie wystąpił w Rajdzie Dakar. Na wcześniejszych etapach swojej kariery wygrywał w mistrzostwach niższej rangi motocross i enduro.

Rickiego Carmichaela przedstawiać nie trzeba. Nie bez powodu ma ksywkę GOAT (i logo z kozłem), czyli Greatest Of All Time. Każdą dyscyplinę, której dotknął, obracał w wielokrotne złoto. Ma 7 mistrzostw w Motocrossie i 5 w Supercrossie.

Obaj panowie już dawno przeszli na zawodnicze emerytury, ale wciąż mocno udzielają się w swoich dziedzinach sportu.

Zespoły fabryczne Triumph

Triumph zapowiedział, że powstaną zespoły fabryczne, które wystartują w najwyższych rangą mistrzostwach motocross oraz enduro. Pierwsze sezony będą z pewnością trudne, ale ze wsparciem takich zawodników, może się udać.

Jak powiedział GOAT: “Budowanie czegoś od zera jest czymś, co na obecnym etapie mojej kariery prawdziwie mnie intryguje.”

Premiery pierwszych nowych Triumphów Enduro i Motocross za kilka miesięcy.


Więcej w Enduro, Motocross, Nowości rynkowe, Sport
Honda zasilana metanem
Motocykl na metan z bagna – koszt kilometra 0 zł

Motocykl na metan z bagna – koszt kilometra 0 zł, kolejna alternatywa dla pojazdów elektrycznych z przydomowego garażu. Przyszłość motoryzacji?

Zamknij