Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Nowości rynkowe Vespy Primavera i Sprint z nowymi silnikami Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Nowości rynkowe

Vespy Primavera i Sprint z nowymi silnikami

Vespa Primavera i Vespa Sprint, dwa najpopularniejsze skutery tej marki, zostały zmodernizowane. Najważniejsza zmiana to nowe silniki i-Get zaprojektowane i produkowane przez Piaggio, zastosowane już w innych skuterach tej firmy.

Zmian w Vespach Primavera i Sprint z silnikami o pojemności 125 i 150 ccm nie widać na pierwszy rzut oka, ale Vespa Sprint ma teraz w standardzie ABS, podobnie jak Primavera w wersji Setteantesimo. Oba modele zostały również wyposażone w gniazdo USB umieszczone w przednim schowku. Pozwala ono na wygodne doładowanie urządzeń elektronicznych.


Najważniejszą zmianą są jednak nowe silniki i-Get, które spełniają normę Euro4. To nowa konstrukcja koncernu Piaggio. Modułowa budowa tych jednostek napędowych pozwala na rozmaite konfiguracje, np. chłodzenie powietrzem lub cieczą czy wersje 3- lub 4-zaworowe. Vespy wyposażono w silniki 3-zaworowe, chłodzone powietrzem o pojemności 125 i 150 ccm z elektronicznym wtryskiem paliwa. Czujnik barometryczny zapewnia dostosowanie wydajności silnika do ciśnienia atmosferycznego – dzięki temu skutery powinny tak samo dobrze radzić na górskich serpentynach, jak i na nizinnych drogach.


Silnik i-Get 125 generuje moc maksymalną 7,9 kW przy 7700 obr./min. i moment obrotowy 10,4 Nm przy 6000 obr./min. Większa jednostka odpowiednio – 9,5 kW przy 7750 obr./min. i 12,8 Nm przy 6500 obr./min. Producent podaje, że stodwudziestkapiątka na jednym litrze paliwa przejedzie 45,5 km, Vespa z silnikiem 150 ccm – nieco mniej, bo 41 km. 8-litrowy bak zapewni więc całkiem spory zasięg – odpowiednio 364 km i 328 km.


Z silnikami i-Get w obu Vespach współpracuje również nowe automatyczne suche sprzęgło odśrodkowe, w którym zastosowano materiały bardziej odporne na drgania, nowy rozrusznik oraz nowy wydech.


Vespa Primavera ma też odmianę Touring wyposażoną chromowane bagażniki z tyłu i z przodu, które stylistyką nawiązują do klasycznych skuterów tej marki.

Więcej o motocyklach Vespa

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
Vespa Primavera z silnikiem i-Get Vespa Primavera z silnikiem...
Vespa Primavera z silnikiem i-Get Vespa Primavera z silnikiem...
Vespa Primavera Touring z silnikiem i-Get Vespa Primavera Touring z s...
Vespa Sprint z silnikiem i-Get Vespa Sprint z silnikiem i-Get
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści