Spis treści
R 1300 GS został zbudowany zupełnie od zera! Jakie ciekawe cechy i nowinki BMW ukryło w środku?
„Król powrócił” – takim hasłem reklamowym BMW zapowiada nową generację flagowego GSa. No i faktycznie zapowiada się, że R 1300 GS posiada w sobie wszystkie najlepsze i najbardziej pożądane cechy motocykla turystyczno-przygodowo-offroadowego. Skąd to wiemy?
Premiera nowego R 1300 GS miała miejsce 28 września 2023 roku w fabryce w Berlinie. Nastąpiło tam odsłonięcie motocykla wraz z pełną prezentacją jego wszystkich cech. Co ważne – premiera odbyła się bez jazd testowych. Byłem na miejscu i przygotowałem film z najważniejszymi nowymi cechami R 1300 GS – film na YT.
W drugiej połowie listopada w polskich salonach BMW Motorrad odbywały się kolejne prezentacje nowego GSa. Ja także miałem okazję być na takiej prezentacji i tym razem przygotowałem film z ciekawostkami ukrytymi w nowym R 1300 GS. Oglądajcie! (Jazdy testowe dla polskich dziennikarzy dopiero, powoli się zaczynają. Motogen wsiada na R 1300 GS już za kilka dni – spodziewajcie się kolejnego filmu z wrażeniami z jazdy.)
Ciekawe cechy w BMW R 1300 GS – film:
BMW R1300GS – zdjęcia opisywanych cech, autorstwa Tomaziego:
Nowy GS1300 i jego 26 ciekawostek:
W filmie opowiadam o kilkunastu ciekawostkach, które póki co rzuciły mi się w oczy. Lista ciekawostek poniżej (kolejność jak rozdziały w filmie). Więcej spostrzeżeń oraz przede wszystkim wrażenia z jazdy już niebawem na Motogenie.
- Schowek na smartfon
- Kluczyk zbliżeniowy
- Przycisk hamburger i strzałki (rocket)
- Elektryczna szyba
- Deflektory szyby
- Różne kanapy
- Brak ładowania dla pasażera
- Podgrzewane kanapy
- Elektryczne kufry Vario
- Pływająca płyta kufra
- Akrapovic dwuczęściowy
- Regulowana dźwignia i podnóżki enduro
- Handguardy i kierunkowskazy
- Lampa przednia X
- LED matrycowy i doświetlanie
- Radar przedni
- Adaptacyjny tempomat
- Radar tylny
- Ikony w lusterkach
- Stacyjka na kierownicy
- Zawieszenie EVO
- Regulowana sztywność sprężyny
- Opuszczane zawieszenie
- Zawieszenie i stopka centralna
- Dwustopniowa stopka centralka
- Błotnik i aerodynamika
- (Tobiasz K. – występ gościnny)
Zostaw odpowiedź