Honda ogłosiła dziś podpisanie listu intencyjnego z firmami KTM AG, Piaggio & C SpA oraz Yamaha Motor Co., Ltd., dotyczącego utworzenia Konsorcjum na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli oraz lekkich jednośladów elektrycznych

W kontekście Paryskiego Porozumienia Klimatycznego i wdrażania elektrycznych napędów w transporcie kołowym, członkowie założyciele Konsorcjum wierzą, że dostępność znormalizowanego systemu wymiennych akumulatorów zarówno promowałaby powszechne stosowanie lekkich pojazdów elektrycznych, jak i przyczyniłaby się do bardziej zrównoważonego zarządzania cyklem życia akumulatorów stosowanych w transporcie.

Ponadto, producenci będą mieli możliwość odpowiedzieć na główne wątpliwości klientów, dotyczące przyszłości elektromobilności, poprzez zwiększenie zasięgu, skrócenie czasu ładowania oraz obniżenie kosztów pojazdów i infrastruktury.

Celem Konsorcjum będzie określenie standardowych specyfikacji technicznych systemu wymiennych akumulatorów dla pojazdów należących do kategorii L: motorowerów, motocykli, trójkołowców i quadów. Założyciele Konsorcjum będą angażować się w tworzenie międzynarodowych standardów technicznych poprzez współpracę z zainteresowanymi stronami oraz z krajowymi, europejskimi i światowymi organami normalizacji i miar.

Konsorcjum rozpocznie swoją działalność w maju 2021 roku. Czterej członkowie założyciele zachęcają wszystkich zainteresowanych do współpracy i wzbogacenia wiedzy eksperckiej Konsorcjum.

Noriaki Abe, dyrektor zarządzający Motorcycle Operations w Honda Motor Co., Ltd.

„Światowe działania na rzecz elektryfikacji, których celem jest redukcja globalnej emisji CO2, nabierają tempa, zwłaszcza w Europie. Aby upowszechnić motocykle elektryczne, należy rozwiązać problemy zasięgu i czasu ładowania, a wymienne akumulatory są obiecującym rozwiązaniem. Standaryzacja wymiennych akumulatorów i poszerzenie zastosowania systemów akumulatorowych są niezwykle istotne z punktu widzenia przyszłych klientów, dlatego też czterech producentów zdecydowało się na zawiązanie Konsorcjum.

Honda postrzega poprawę zagadnienia eksploatacji jako obszar współpracy z innymi producentami, którzy pozostają rynkowymi konkurentami, rywalizując jednocześnie na polu udoskonalania produktów i usług oferowanych klientom. Honda będzie usilnie pracować na obu frontach, aby pozostać producentem «wybieranym» przez klientów poszukujących środków transportu.”


Jedna odpowiedź

  1. luks lukisg

    Japończycy nie mają wyjścia, wymienne akumulatory stosują już tajwańczycy, chińczycy, amerykanie w swoich jednośladach. UE cały czas normami emisji spalin podnosi poprzeczkę, bardzo dobrze. Pytanie kto się dogada i zaistnieje w europie, kogo wpuścimy, duża konkurencja to spory wybór, ale włosi też chcą kawałek tortu.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany