XPD X-One WRS - Motogen.pl

Właśnie powyższe cechy idealnie odzwierciedlają filozofię testowanych przez nas butów. XPD X-One WRS są niczym innym jak najwyższym sportowym modelem butów motocyklowych, które zostały skrócone powyżej kostki – to zachowując podstawowy zakres ochrony zdecydowanie ułatwiło wkładanie i zdejmowanie X-One i umożliwia schowanie ich na przykład pod jeansami motocyklowymi.

geneza

XPD dla niektórych może brzmieć mocno egzotycznie, bo marka ta nie zdążyła się jeszcze zadomowić na naszym rynku. Spidi będzie jednak brzmiało zdecydowanie bardziej znajomo, czyż nie? Prawda jest taka, że XPD i Spidi to dokładnie to samo. Jak udało nam się dowiedzieć, Spidi jakiś czas temu postanowiło pod swoim brandem skupić się na kurtkach, rękawicach i kombinezonach, a produkowane wcześniej obuwie przemianować właśnie na XPD.

Na pokładzie

Dekapitacja sportowego obuwia sprawiła, że dopóki nie spojrzymy powyżej kostek, trudno odróżnić model miejski od wyczynowego. Najbardziej w oczy rzuca się rozbudowany ochraniacz kostki i pięty oraz wzmocnienie na dźwignię zmiany biegów, płynnie łączące się z dokręcanym, metalowym slajderem. Zostanę trochę przy nim, bowiem jest on jednym z lepszych, jakie do tej pory spotkałem.

 

Teoretycznie miejskie buty wcale nie muszą być wyposażone w boczne slajdery. W praktyce charakter obuwia i to, że często były wybierane do jazdy przed wyjściem z domu, a dopiero w redakcji okazywało się, że za chwilę jedziemy na tor kartingowy sprawiło, że gdyby nie one, pewnie oprócz białej skóry z boku wystawałyby również… białe skarpety. System mocowania jest prosty, a proste rzeczy są niezawodne. Jedna śruba i po sprawie. Do tego w standardzie materiał z jakiego są wykonane wystarczy nam na bardzo długo. Zamiast wycierającego się plastiku zastosowano tu wytrzymałą stal nierdzewną.

 

Cały but wykonany jest bardzo solidnie. Prawie na całej powierzchni skóra posiada perforacje, jedynie wewnętrzna strona uszyta została ze skóry zamszowej, poprawiającej trzymanie motocykla nogami.

 

Do zapięcia butów wystarczy jeden suwak i pasek na rzep, więc cały proces zakładania ich trwa raptem kilka sekund. Miłym detalem jest kawałek skóry zapinany napą – możemy nim przypiąć spodnie zapobiegając tym samym podwiewanie luźnych nogawek.

Wrażenia

XPD X-One są bardzo uniwersalnymi butami. Zakres oferowanego bezpieczeństwa jest na tyle duży, że pomijając wyczynowe, torowe wykorzystanie możemy jeździć w nich niemal na każdym motocyklu. Są przy tym wygodne, można w nich śmiało spacerować po dojechaniu na miejsce, a dzięki perforacji, nasza noga nie ugotuje się wewnątrz. Oczywiście deszcz pokona je momentalnie, a założone do sportowego kombinezonu będą wyglądać po prostu idiotycznie.

Podsumowanie

XPD X-One do najtańszych niestety nie należą. 749 zł za, wydawać by się mogło, połowę buta to sporo. Dla jednych jednak będzie to niepełny produkt, inni więcej potrzebować nie będą. Ja mając w szafie kilka różnych par butów dedykowanych np. specjalnie jeździe torowej lub turystyce, najczęściej sięgałem właśnie po… XPD! X-One sprawdziły mi się w codziennej jeździe po mieście oraz turystyce w chwili kiedy wiedziałem, że pogoda niczym mnie nie zaskoczy.
 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany