W 1999r do salonów sprzedaży trafił model Suzuki GSX1300R Hayabusa. Motocykl miał dwa zadania: pobić dotychczasową konkurencję w klasie hyper-bike oraz przekroczyć granicę 300km/h jako pierwszy, wielkoseryjnie produkowany motocykl.
W założeniu miał łączyć lekkość prowadzenia 250 z mocą 450. Już w ubiegłym roku pisałem, że konstruktorom KTM-a założenie to udało się zrealizować niemalże w 100%.
To jeden z moich ulubionych wśród testowanych modeli. Po lekkiej korekcie ustawień zawieszenia naprawdę nie mógłbym powiedzieć o nim złego słowa. Jest wręcz niesamowicie zwrotny!
KTM SX 250 zaskoczył mnie chyba najbardziej. Nie miałem okazji jeździć wcześniej takim motocyklem. Spodziewałem się podobnej charakterystyki jak w mniejszych modelach. Obawiałem się tylko tego, że niemała moc tego jednośladu uczyni go trudnym do opanowania. A tu okazało się, że wcale nie jest taki wybuchowy.
To dwa najmniejsze modele Pomarańczowych. SX150 jest w niektórych krajach dopuszczony do startowania w klasie MX2 razem z czterosuwowymi 250. Tak było do niedawna również w Polsce, ale – nie wiedzieć czemu – już nie jest. W każdym razie to najlżejsze i najłatwiej prowadzące się sprzęty w ofercie KTM-a.
Nowa Honda CBR 250 R jeszcze zanim się pojawiła oficjalnie wzbudzała wiele komentarzy. Mały, a raczej średni sportowiec (w ofercie znajduje się jeszcze 125-tka) od początku zapowiadał się ciekawie. Szkice maszyny pokazały, że Wielkie Skrzydło nie idzie na kompromisy i z 250-tki chce zrobić bardzo sportowy motocykl. Czy im się to udało? Zapraszamy do przeczytania naszych wrażeń z jazdy jednocylindrowcem.
Producent topowych kasków, japońska firma Shoei, zaczął ostatnio promować swój najwyższy model hasłem „Prosto z toru na drogę”. Fakt – o ile w naszych krajowych zawodach WMMP w najwyższym modelu Shoeia jeździ sporo zawodników, tak na drodze widzi się prawie tylko i wyłącznie XR-1100 lub turystyczną
Po kilkuletniej przerwie bawarski koncern powrócił do produkcji najmniejszego przedstawiciela rodziny GS. Nowy model zmienił nazwę (wcześniej nazywał się F650GS), przeszedł lekki lifting… i to by było na tyle. Przedstawiamy BMW G650 GS.
Przedstawiamy Wam dwa brytyjskie cruisery. Bazujące na tym samym motocyklu, a jednak tak od siebie różne: Triumph Thunderbird i Triumph Thunderbird Storm. Aby było ciekawiej, swoje opinie przedstawią dwaj główni testerzy motocykli, Kuba i Olaf.
Hornet 600 już w chwili debiutu pierwszej generacji w 1998 roku z miejsca stał się bestsellerem. Ciekawa stylistyka, nieprzeciętna jakość i wytrzymałość podzespołów, w końcu świetna przydatność w codziennej eksploatacji. Sezon 2011 przyniósł kosmetyczne zmiany.