Husqvarna Svartpilen 801. Czy dodatkowy cylinder nie odbierze charakterystycznego vibe'u? - Motogen.pl

A jednak 801! Husqvarna pokazała lekko zamaskowanego nakeda, który zgodnie z deklaracją producenta, jest największym motocyklem tego typu w ofercie Huski.

Nie tak dawno zastanawialiśmy się co też ciekawego Husqvarna wsadzi do swojej nadchodzącej nowości. Obstawialiśmy Svartpilena 801, 901, a nawet 1001. Tymczasem producent ujawnił właśnie co tam ciekawego przygotował.

Ze względu na niszowość marki nie spodziewamy się, by Svartpilen 801 stał się jakimś game-changerem, ale trzeba przyznać, że jego parametry są interesujące. 181 kg i pożyczona od KTM 2-cylindrowa rzędówka o mocy 105 KM (77 kW) obiecują korzystny stosunek mocy do masy, który zapewne przełoży się na niezłą dynamikę i poręczność.

Svartpilen 801 to wyraźny krok naprzód dla szwedzkiej marki. Poprzednie nakedy – Vitpilen 701 i Svartpilen 701, choć cenione za niepowtarzalny klimat, napędzane były singlem KTM 690 o mocy 75 KM. Dodatkowy cylinder może jednak odebrać motocyklowi charakterystyczny dla 701 vibe, który czynił z jazdy wyjątkowe doznanie.

W standardowym wyposażeniu Svartpilena 801 nie zabrakło oczywiście szeregu nowoczesnych elektronicznych systemów wspomagania jazdy, takich jak na przykład Easy Shift, który zapewnia płynniejszą zmianę biegów. Producent chwali się, że podczas procesu projektowania motocykl przeszedł szeroko zakrojone testy – zarówno na torze asfaltowym, jak i lodowym.

Tradycyjnie dla Husqvarny postawiono na minimalistyczny, a przy tym efektowny styl. Konstrukcję ramy podporządkowano ergonomii, zaś o komfort jazdy dbają regulowane zawieszenie WP i amortyzator skrętu.

Oficjalna prezentacja Svartpilen 801 zaplanowana jest na 19 marca 2024 r., wówczas dostępne będą szczegółowe dane techniczne i zdjęcia. My z niecierpliwością czekamy na testy, by przekonać się czy 801 nie straciła charakteru poprzedniczki.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany