Phillip Island – przed pierwszą rundą WSBK - Motogen.pl

 Max Biaggi (Aprilia) osiągnął najlepszy czas okrążenia w Superbike podczas sesji treningowej na Phillip Island. Zaledwie dziesięć dni przed rozpoczęciem sezonu włoski mistrz i RSV4 dają do zrozumienia konkurencji, że mogą być konkurencyjni dla reszty stawki.

Po upadku w drugim dniu testów Biaggi zaliczył 71 okrążeń, osiągając wynik 1:32:59 minuty. W sezonie 2008 Troy Bayliss osiągnął podczas wyścigu na Phillip Island czas lepszy o zaledwie osiem dziesiątych sekundy.
Te trzy dni testów dały nam wiele" – zadeklarował nie do końca usatysfakcjonowany Biaggi. – Przeprowadziliśmy próby wielu ustawień motocykla, testowaliśmy wszystkie, dostępne obecnie części i wiemy dokładnie, jaki mogą się pojawić problemy. Należy dokonać kilku istotnych zmian w sprzęcie, oczywiście nie przed pierwszym wyścigiem, ponieważ to niemożliwe, ale wkrótce po rundzie w Australii".


Drugi z zawodników jadących na RSV4, renegat z MotoGPShinya Nakano, osiągnął czas 1:32:72 minuty. Japończyk zaliczył niegroźny w skutkach upadek. Kolejnym, który zapoznał się osobiście z nawierzchnią toru, był Regis Laconi, jadący w prywatnym zespole DFX na Ducati 1098RS. Francuski kierowca (w sezonie 2008 jechał w teamie PSG1 Corse na Kawasaki) osiągnął bardzo dobry wynik z czasem okrążenia 1:32:60 minuty. Podczas upadku złamał palec lewej dłoni i został odwieziony do szpitala. Po badaniach i zabiegu powrócił na tor i w godzinach popołudniowych kontynuował jazdę na swoim 1098, który został naprawiony w rekordowym czasie.
Dużą niespodziankę sprawił wszystkim Broc Parkes, osiągając czas okrążenia 1:32:90 minuty. Broc jedzie w tym sezonie na Kawasaki ZX10R F09. W Australii pojawił się w asyście aż dziewięciu inżynierów z działu wyścigowego Kawasaki. Jeśli Zieloni będą poświęcać taką uwagę wyścigom klasy Superbike, może okazać się, że na pozytywne efekty ich pracy nie trzeba będzie długo czekać. Czyżby po wycofaniu się z MotoGP firma z Akashi miała nadzieję na sukcesy w klasach motocykli produkcyjnych? Czas pokaże. Dotychczas jedyny tytuł w klasie Superbike wywalczyli w 1993 roku wraz z rewelacyjnym Scottem Rusellem.
Testy okazały się pozytywne dla zespołu Honda Stiggy, który w tym roku debiutuje w klasie Superbike. Leon Haslam wykręcił czas 1:33:2 minuty, a Roberto Rolfo 1:33:5. Włoch przejechał prawie 200 okrążeń na Phillip Island i ma nadzieję odzyskać formę po kontuzji ramienia, której nabawił się w Portimao.
Najszybszy z czterech zawodników Supersport na Phillip Island był Australijczyk Anthony West (Honda Stiggy) – 1:35.9 minuty, natomiast Gianluca Vizziello zaliczył upadek.
Ostatnie testy na Phillip Island odbędą się w najbliższą sobotę i niedzielę. Wezmą w nich udział fabryczne zespoły Ducati (Haga, Fabrizio) i BMW (Corser, Xaus), Suzuki Alstare (Neukirchner-Kagayama), Honda Ten Kate (Checa-Kiyonari-Rea) i Yamaha (Spies-Sykes).

Nieoficjalne czasy:

Superbike: 1. Biaggi (Aprilia) 1’32 "59 (71 okrążeń); 2. Laconi (Ducati) 1’32" 60 (62); 3. Nakano (Aprilia) 1’32 "72 (68); 4. Parkes (Kawasaki) 1’32" 90 (70); 5. Haslam (Honda) 1’33 "20 (65); 6. Hill (Honda) 1’33" 30 (55); 7. Rolfo (Honda) 1’33 "50 (95); 8. Tamada (Kawasaki) 1’33" 90 (80).

Supersport: 1. West (Honda) 1’35 "90; 2. Lagrive (Honda) 1’36" 00; 3. Aitchison (Honda) 1’36 "00; 4. Vizziello (Honda) 1’36" 70.

 
Już dziś odbędzie się oficjalna konferencja prasowa Pawła Szkopka, który po prawie czterech latach przerwy powróci do Mistrzostw Świata. Tym razem zobaczymy go w barwach węgierskiego teamu Factory Racing, wspomaganego przez fabryczny zespół Triumpha, włoski BE1. Szkopek rozpocznie sezon od startów na Daytona 675, będącym hybrydą modelu 2008 i 2009. Bazowo jest to taki sam motocykl, na którym w ubiegłym roku startowali Mark Aitchison i Ivan Clementi, wzbogacony o kilka nowych elementów, m.in. nowej generacji elektronikę Magneti Marelli.

Przygotowano na podstawie informacji prasowych FG Sport.

Więcej o motocyklach Ducati