Vulcan H2? Czy Kawasaki pracuje nad turbo-cruiserem? - Motogen.pl

Chcielibyście cruisera Kawasaki Vulcan wyposażonego w litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy silnik z doładowaniem?

Według plotek prosto z Japonii, Kawasaki rozpoczęło pracę nad kolejnym zastosowaniem silnika H2, czyli litrowej, 4-cylindrowej rzędówki z doładowaniem powietrza w postaci sprężarki odśrodkowej. Ideologicznie pomysł rozwijania platformy jest słuszny, dzięki temu turbo-silnik będzie tańszy, bardziej dostępny i lepiej dopracowany. Zresztą jednostkę znamy już z turbo-sportowej Ninjy H2R i H2, z turbo-turystycznej Ninjy H2 SX oraz z turbo-nakeda Z H2.

Kawasaki Vulcan H2

Zastanawiający jest jednak pomysł na nowe zastosowanie silnika – ma nim być cruiser z serii Vulcan. Tak donosi japońska redakcja Young Machine. W plotkach znalazła się także informacja, że rozwój modelu „Vulcan H2” powinien zająć od 1 do 3 lat.

Jeżeli rzeczywiście Kawasaki poważnie rozważa taki model, to dotychczasowa platforma H2 do celów Vulcana wymagała będzie gruntownej zmiany konstrukcji ramy. Ale to niejedyny problem.

Turbo cruiser Kawasaki Vulcan H2

Dotychczasowe modele H2, jak na przykład Z H2, ma 200 KM mocy przy 11000 obr/min oraz 137 Nm przy 8500 obr/min. Wartości zdecydowanie zacne, ale jest to charakterystyka silnika zupełnie niepasująca do segmentu cruiser. Jak więc Kawasaki sobie z tym poradzi? Chcielibyście turbo-rzędową-czwórkę w Vulcanie?

Wszystkie zdjęcia, które tutaj widzicie, są jedynie nieoficjalnymi wizualizacjami.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany