Chcielibyście cruisera Kawasaki Vulcan wyposażonego w litrowy, rzędowy, 4-cylindrowy silnik z doładowaniem?
Według plotek prosto z Japonii, Kawasaki rozpoczęło pracę nad kolejnym zastosowaniem silnika H2, czyli litrowej, 4-cylindrowej rzędówki z doładowaniem powietrza w postaci sprężarki odśrodkowej. Ideologicznie pomysł rozwijania platformy jest słuszny, dzięki temu turbo-silnik będzie tańszy, bardziej dostępny i lepiej dopracowany. Zresztą jednostkę znamy już z turbo-sportowej Ninjy H2R i H2, z turbo-turystycznej Ninjy H2 SX oraz z turbo-nakeda Z H2.

Zastanawiający jest jednak pomysł na nowe zastosowanie silnika – ma nim być cruiser z serii Vulcan. Tak donosi japońska redakcja Young Machine. W plotkach znalazła się także informacja, że rozwój modelu „Vulcan H2” powinien zająć od 1 do 3 lat.
Jeżeli rzeczywiście Kawasaki poważnie rozważa taki model, to dotychczasowa platforma H2 do celów Vulcana wymagała będzie gruntownej zmiany konstrukcji ramy. Ale to niejedyny problem.

Dotychczasowe modele H2, jak na przykład Z H2, ma 200 KM mocy przy 11000 obr/min oraz 137 Nm przy 8500 obr/min. Wartości zdecydowanie zacne, ale jest to charakterystyka silnika zupełnie niepasująca do segmentu cruiser. Jak więc Kawasaki sobie z tym poradzi? Chcielibyście turbo-rzędową-czwórkę w Vulcanie?
Wszystkie zdjęcia, które tutaj widzicie, są jedynie nieoficjalnymi wizualizacjami.
Leave a Reply