MRS Oficina to znany warsztat customowy z Francji. Współpracując z Kawasaki France, przebudowanych zostało kilka modeli: Z900RS, Vulcan S oraz Z650 utrzymane w stylu cafe-racer oraz flat-tracker. Teraz pod nóż trafiło Kawasaki W800, które finalnie miało stać się scramblerem. Czy ta sztuka się udała?

Wprawdzie Kawasaki W800 zaprojektowano jako motocykl szosowy, ale pierwsze scramblery, w latach 40 i 50 powstawały właśnie przez przebudowę szosówek. Oczywiście wraz z doświadczeniem zdobywanym przez zawodników, motocykle do rajdów terenowych zyskiwały coraz większy skok zawieszeń czy prześwit. Jednak do połowy lat 70, sprzęty do off-roadu wyglądały tak, jak custom na bazie Kawasaki W800 z MRS Oficiny.

Silnik pozostał seryjny, zmieniono jednak układ wydechowy, który został poprowadzony znacznie wyżej. Rama z wyjątkiem mocowań zbiornika oparła się ingerencji spawarki i szlifierki kątowej. Bak zwężono. Wahacz wykonano z aluminium i jest on krótszy od seryjnego. W przednim zawieszeniu klasyczny widelec zastąpił USD marki Showa z Kawasaki KX450F. Do tylnego trafiły amortyzatory Ohlins. Hamulce dostarczyła firma Beringer.

Motocykl pomalowano w barwy kojarzące się z modelem KX500 z numerem 1 Eliego Tomaca, zawodnika z AMA Supercross.

Swoją drogą w związku z tym customem wyrażamy dwa życzenia: niech Kawasaki zacznie produkować wersję scrambler na bazie W800 a jeśli to z jakichś przyczyn niemożliwe, fanie, gdyby MRS Oficina zaoferowała gotowy zestaw do przebudowy zwykłego W800!

Więcej w Customy, Motocykle
Youngtimery; czy warto inwestować w motocykle, na czym zarobimy?

Całkiem niedawno na jednej z grup ktoś chwalił się sprzedaną za 13500 zł Jawą TS350 (w super stanie). Nabywca twierdził,...

Zamknij