Warsztat - Strona 18 z 18 - Motogen.pl - motocykle, porady, testy

Warsztat

Dźwignia hamulca w motocyklu – dlaczego warto wymienić klamkę? - zdjęcie
Dźwignia hamulca w motocyklu – dlaczego warto wymienić klamkę?
Fabryczna dźwignia przedniego hamulca nie zawsze odpowiada potrzebom motocyklisty. Brak regulacji odległości od kierownicy, średniej jakości komponenty, możliwość uszkodzenia niepozwalającego kontynuowania jazdy w wyniku nawet drobnej przewrotki - to tylko kilka z wad fabrycznej klamki hamulca. Jeżeli jesteś świadomym i bardziej wymagającym użytkownikiem motocykla, powinieneś rozejrzeć się za zakupem akcesoryjnej dźwigni.
Akumulatory Moretti – dobry wybór - zdjęcie
Akumulatory Moretti – dobry wybór
Jakie są rodzaje akumulatorów? Który z nich wybrać? Tradycyjny, kwasowo - ołowiowy, czy wykonany w technologii AGM? A może wykonany w technologii AGM z wyświetlaczem ciekłokrystalicznym? Postanowiliśmy przyjrzeć się każdemu z nich w oparciu o produkty firmy Moretti - może w przyszłości ułatwi Wam to wybór...
Jak działa bezstopniowa przekładnia CVT w skuterze? - zdjęcie
Jak działa bezstopniowa przekładnia CVT w skuterze?
Jaka jest idea działania bezstopniowej przekładni w skuterze? Poniżej prezentujemy film, obrazujący zasadę działania CVT. Jak się okazuje, sprawa nie wydaje się ekstremalnie skomplikowana...
Jak samodzielnie wymienić olej w motocyklu? - zdjęcie
Jak samodzielnie wymienić olej w motocyklu?
Jak wymienić olej w motocyklu? Wymiana oleju silnikowego to z pozoru bardzo prosta sprawa, ale warto pamiętać, że i w tej czynności można popełnić poważne błędy. W jaki sposób ustrzec się pomyłek? Przeczytaj poniższy materiał...
Przednie zawieszenie: jak pracuje? - zdjęcie
Przednie zawieszenie: jak pracuje?
Przednie zawieszenie: standardowym rozwiązaniem jest widelec teleskopowy, który w wersjach normalnej i odwróconej (upside-down) zdominował rynek. Ma jednak sporo wad - między innymi podczas kompresji sprężyn w teleskopach, zmienia się rozstaw osi (czyli także stabilność motocykla). Receptą jest zawieszenie wielowahaczowe, nie pozbawione jednak wad. Jak zachowuje się każde z nich i jaki wpływ na rozstaw ma kompresja elementów sprężynujących zobaczycie w filmie...
Wszystko, co chcecie wiedzieć o bazach i dodatkach olejów silnikowych - zdjęcie
Wszystko, co chcecie wiedzieć o bazach i dodatkach olejów silnikowych
Olej silnikowy jest kluczową z punktu widzenia trwałości jednostki napędowej, cieczą. Ma mnóstwo funkcji: smarowanie, chłodzenie, uszczelnianie, oczyszczanie i ochrona antykorozyjna. Z czego jest zbudowany? Odpowiedź pozornie jest prosta: z bazy oraz dodatków... i te składniki we współpracy z firmą Liqui Moly, postaramy się omówić.
Warsztat TRW: Wymiana podnóżków w motocyklu - zdjęcie
Warsztat TRW: Wymiana podnóżków w motocyklu
Wielu motocyklistom wystarcza to, co fabryka dała i nie zastanawiają się nad wymianą np. podnóżków. Ale już posiadacze sportowych maszyn, którzy jeżdżą nie tylko po drogach publicznych, lecz także na torze, wiedzą, że podczas ścigania liczy się zarówno masa motocykla, jak i wygoda operowania dźwigniami zmiany biegów i hamulca. Są też pasjonaci, którzy zwracają uwagę na wygląd swojego motocykla i wiedzą, że ogólne wrażenie tworzą właśnie odpowiednio dobrane detale. To przede wszystkim dla nich TRW produkuje m.in. akcesoryjne podnóżki.