5 najciekawszych motocykli BMW na rok 2024 - Motogen.pl

Adventure, elektryk, klasyk i crossover – tegoroczna oferta BMW Motorrad będzie dla konkurencji twardym orzechem do zgryzienia. Przyglądamy się pięciu najciekawszym propozycjom.

Trudno znaleźć producenta motocykli, który tak szczelnie pokrywałby potrzeby swoich potencjalnych odbiorców, jak BMW Motorrad. Zwykle poszczególne marki kojarzymy z pewnymi trendami – jedna robi świetne motocykle sportowe i adventure, inna specjalizuje się w klasycznych touringach, jeszcze inna znana jest ze swych nakedów. 

Tymczasem BMW w każdym niemal segmencie (no dobrze, motocross to nie ich specjalność), ma do zaproponowania sprzęt, który zawsze plasuje się w topce swojego segmentu. Adventure? Proszę bardzo, mamy lidera: R 1300 GS. Heritage? BUM! Cały na czarno wjeżdża R18. Nawet w segmencie miejskiej elektromobilności BMW Motorrad plasuje się w czołówce z CE 02 i CE 04. 

Przyjrzeliśmy się jakie najciekawsze modele producent przygotował na ten rok i co będzie budziło największe zainteresowanie w salonach BMW Motorrad.

Zobacz także 5 nowości BMW w formie 3-minutowego TikToka!

@motogenpl

Sprawdzamy jakie premiery można znaleźć w salonach BMW na sezon 2024. Który nowy #motocykl podoba Wam się najbardziej? #R1300GS #F900GS #M1000XR #R12 #R12nineT #CE02 #BMWMotorrad @bmwmotorrad

♬ dźwięk oryginalny – motogenPL

BMW R 1300 GS

Z całą pewnością ten model będzie najważniejszą pozycją w statystykach sprzedaży. Od lat adventure serii R – GS są awangardą całego segmentu, wyznaczając nowe trendy w klasie i stawiając konkurencji nie lada wyzwania. Nowy R 1300 GS ma silnik chłodzony cieczą, wyposażony w system ShiftCam. Na pokładzie znajdziesz cały szereg nowoczesnych systemów wspomagających jazdę i komfort kierowcy, takich jak schowek na smartfon w zbiorniku paliwa, zasilane kufry Vario, matrycowa przednia lampa X, radary i adaptacyjny tempomat, czy opuszczane zawieszenie. 

Redakcja Motogen.pl już testowała R 1300 GS – obejrzyj i przeczytaj!

BMW R 1300 GS na zdjęciach:

BMW F 900 GS

Mniejszy z rodziny adventure, F 900 GS został gruntownie odświeżony i odchudzony – według deklaracji producenta model ten waży 219 kg, aż o 14 kg mniej niż poprzednik – F 850 GS. Widać, że motocykl został gruntownie przemyślany od nowa i starannie zaprojektowany. Silnik ma teraz 105 KM, czyli aż o 10 KM więcej niż poprzednik. W standardowym wyposażeniu końcówka tłumika Akrapović, handbary z metalowym stelażem, dwa tryby jazdy (Road i Rain), regulowane klamka i dźwignia hamulca, kontrola trakcji DTC, reflektory LED i podgrzewane manetki. 

Przeczytaj więcej o całej rodzinie F 900 GS / F 900 GS Adventure / F 800 GS na 2024.

BMW F 900 GS na zdjęciach:

BMW M 1000 XR

Crossover sportbike’a i adventure’a to specjalność BMW od kiedy na rynku pojawił się S 1000 XR. Wersja sygnowana marką M to bardziej luksusowa i ekstrawagancka odmiana tego niezwykłego crossovera. Producentowi udało się połączyć geny pozornie niemożliwe do połączenia, czego efektem jest 201 KM mocy, tryby jazdy, kontrola trakcji, topowe hamulce i winglety. To bezkompromisowa maszyna torowa… albo komfortowy turystyk, to zależy od twojego nastroju. 

Sprawdź wszystkie szczegóły o M 1000 XR 2024.

BMW M 1000 XR na zdjęciach:

BMW R 12 / R 12 NineT

Klasycznymi liniami R 12 możesz cieszyć się w dwóch odsłonach – R 12 to klasyczny cruiser, o typowej dla tego typu motocykla sylwetce. Toczy się na kołach w rozmiarach 19” z przodu i 16” z tyłu, a pozycja jest bardziej komfortowa. R 12 NineT to roadster o sportowym sznycie, następca niezwykle popularnego modelu RnineT. Pozycja jest bardziej sportowa, pochylona do przodu, a motocykl toczy się na kołach 17-calowych. Oba motocykle napędzane są tym samym, chłodzonym powietrzem bokserem o pojemności 1170 cm3. W R 12 osiąga on 95 KM, w R 12 NineT – 109 KM.

Przeczytaj o wszystkich szczegółach i różnicach w R 12 oraz R 12 Nine T.

BMW R 12 na zdjęciach:

BMW R 12 NineT na zdjęciach:

BMW CE 02

Eparkourer – tak ten zgrabny miejski jednoślad nazywany jest przez producenta. Określenie to jest niezwykle trafne, bo CE 02 jest lekki, bardzo poręczny i bez problemu radzi sobie z każdym miejskim środowiskiem. To świetny pojazd do zabawy, albo do pracy. Można nim zarówno pojeździć dla przyjemności, jak i wybrać się do pracy. Dwie wersje mocy (5 i 15 KM) pozwalają dopasować go pod wymogi dla różnych kategorii prawa jazdy. Szybkie ładowanie i spory zasięg umożliwiają bezproblemowe korzystanie z CE 02 w miejskim środowisku. 

Sprawdź 7 najciekawszych cech skutera BMW CE 02.

BMW CE 02 na zdjęciach:

Zachęcamy, abyś sam sprawdził, który z tych motocykli jest najciekawszy i na którym siedzi Ci się najlepiej – odwiedź najbliższego Dealera BMW Motorrad.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany