Czy Triumph Tiger Rally 660 faktycznie zaatakuje segment Tenere 700, Tuarega 660 i V-Stroma 800 DE? - Motogen.pl

Tiger Rally 660 być może zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku!

Jeżeli wierzyć doniesieniom z dalekich Indii (a w takie doniesienia to my naprawdę chcemy wierzyć!!), to istnieje szansa, że już niebawem poznamy Tigera Rally 660! Plotki z indyjskich portali motocyklowych sugerują, że prace Triumpha są zaawansowane i nowy model może zostać zaprezentowany już na wystawie EICMA w listopadzie 2024.

P.S.: Zdjęcie główne to Jędrzejak na teście Tigera 900 Rally Pro 2024 (klik), wyłącznie do celów ilustracyjnych.

Tiger Rally 660? Co to za motocykl?

Wspomniane plotki wcale nie są takie wyssane z palca. Ponad 4 lata temu światło dzienne ujrzał slajd z wewnętrznej prezentacji, z którego wynikało, że Triumph planuje premierę trzech modeli na platformie 660, a trzeci z nich przypominał sylwetką motocykl z kategorii niewielkich adventure. Tak się składa, że pod koniec 2020 premierę miał naked Trident 660, rok później zadebiutował turystyczny Tiger Sport 660.

Slajd z prezentacji Triumpha sprzed kilku lat. Czy to Tiger Rally 660?

Wydaje się jasne, że teraz czekamy na Tigera Rally 660! Tym bardziej, że Triumph dobrze wie, jak budować motocykle do jazdy w terenie. Brytyjczycy świetnie pokazali to chociażby na przykładzie Tigera 900 Rally Pro (test modelu 2024 od Motogen.pl), ale trzeba pamiętać, że od niedawna konstruują także znacznie bardziej hardkorowe modele: crossowego TF-250-X, a niedługo też lekkiego enduraka.

Zobacz też film na YouTube: Redakcja Motogen porównuje Tridenta 660 oraz Tigera Sport 660.

Konkurencja dla Tigera Rally 660

Triumph będzie się musiał bardzo postarać wyważając parametry nowego Tigera Rally 660. Jednym z ważniejszych punktów będzie masa, bo nawet (większy!) Tiger 900 Rally Pro jest niezbyt ciężki przy wadze 228 kg z płynami. Pozostali główni konkurenci to:

  • Yamaha Tenere 700, 2 cylindry, 73 KM mocy, waga z płynami 205, 211, 220 kg (różne wersje) ;
  • Aprilia Tuareg 660, 2 cylindry, 80 KM, waga 204 kg;
  • KTM 790 Adventure, 2 cylindry, 95 KM, waga z płynami 199 kg;
  • KTM 890 Adventure, 2 cylindry, 104 KM, waga z płynami 200 kg;
  • Suzuki V-Strom 800 DE, 2 cylindry, 84 KM, waga z płynami 230 kg;

Dotychczasowe modele Triumpha z tym samym 3-cylindrowym silnikiem, Trident 660 oraz Tiger Sport 660 mają po 81 KM mocy oraz 189 kg i 206 kg wagi z płynami.

Też nie możecie się doczekać?


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany