Koniec pierwszych testów na Circuit of the Americas - Motogen.pl

Kolejny dzień przyniósł dalszą poprawę uzyskiwanych rezultatów, a najszybszy ponownie okazał się Marc Marquez. Przed przerwą obiadową jego najlepszy czas (2:03,357) był krótszy o około pół sekundy od tego ze środowych treningów. Do końca dnia udało mu się pojechać jeszcze szybciej i czwartek zakończył z 2:03,281. Dani Pedrosa również poprawił swój wynik – na 2:03,898, a Stefan Bradl – na 2:04,225.

Marc Marquez
„Ostatni dzień był dla mnie bardzo udany. Od początku miałem takie samo wyczucie jak wczoraj, a zwłaszcza rano, gdy zaczęliśmy próbować nowych rozwiązań w ustawieniach motocykla i udało nam się poczynić spore postępy. Po obiedzie rozważaliśmy pojechanie symulacji wyścigu, ale ostatecznie pracowaliśmy nad elektroniką. Bardzo ważnym było przyjechanie tutaj na testy, ponieważ odbędzie się tu druga runda. Tor jest bardzo techniczny, zwłaszcza pierwszy sektor, ale ostatecznie trochę go poznaliśmy i mamy dobre podstawy na wyścig”.

Dani Pedrosa
„Po pierwszym porannym wyjeździe bolała mnie szyja. Nie wiem, co spowodowało ból, ale wpłynęło to na moją jazdę, więc nie zaliczyłem dzisiaj zbyt wielu okrążeń. Ogólnie wszystko poszło dobrze, a za sobą mamy trzy udane dni. Jestem zadowolony, że przyjechaliśmy tutaj, ponieważ mogliśmy dużo pojeździć po torze, który jest bardzo podchwytliwy i trudny. Jest kilka mocnych punktów hamowania i ślepych zakrętów, więc istotne było wypracowanie techniki ich pokonywania. Nie mieliśmy dużego pola manewru w kwestii testowania ustawień, ponieważ nie znaliśmy toru i nawierzchnia nie była taka jak trzeba z powodu zbyt małej liczby zawodników, ale robiliśmy postępy. Używaliśmy jedynie opon o miękkiej mieszance, ale ogólne odczucie jest pozytywne. Chciałbym podziękować Hondzie za wysiłek włożony w to, żeby tu przyjechać. To było bardzo cenne i jestem za to bardzo wdzięczny”.

Oprócz zawodników i teamów na torze był obecny Peter Baumgartner z Bridgestone, który także jest zadowolony z testów. W krótkim wywiadzie dla MotoGP.com powiedział, że w Austin testowano specyfikacje średnio miękką i średnio twardą, a celem było zebranie danych potrzebnych do opracowania alokacji opon na kwietniową rundę. Wiadomo już, że rozważa się użycie asymetrycznej tylnej opony, ale wszystko musi zostać jeszcze  potwierdzone przez inżynierów z Japonii oraz przez samych zawodników.

Zarówno testy na Circuit of the Americas, jak i te przeprowadzone na torze Sepang pokazują, że Yamaha w tym sezonie może stanowić zagrożenie dla Hondy. Inżynierowie muszą jednak popracować nad przyspieszeniem przy wychodzeniu z wolnych zakrętów. Dla Marca Marqueza, który może mocno namieszać, również zapowiada się ekscytujący sezon. Zawodnik ten dopiero co przeprowadził się z mniejszej serii Moto2, gdzie już znacznie przewyższał poziomem innych. Uzyskuje takie same czasy, a momentami nawet lepsze niż Dani Pedrosa i Jorge Lorenzo. Wydaje się przy tym skromny i pokorny, jednak wszyscy pamiętamy poprzedni sezon, w którym jechał na 100%, nawet jeśli miał swoich przeciwników daleko za plecami, zaś członkowie teamu radzili mu uspokoić tempo.

Ostatnie przed rozpoczęciem sezonu testy MotoGP odbędą się od 23 do 25 marca w miejscowości Jerez. Będą to oficjalne testy Dorny z udziałem wszystkich zawodników.

 

Poniżej możecie zobaczyć krótką relację filmową z ostatniego dnia testów.

Autor: Wojciech Grzesiak