Brytyjscy entuzjaści motocykli mają szczęście, linie produkcyjne w Donington Hall są już w pełni zdolne do produkcji pierwszych 100 sztuk (z zaplanowanych 200 egzemplarzy) ekskluzywnego Nortona V4 SS. Dlaczego produkcja jest tak podzielona? Otóż w kwietniu tego roku zakończy się proces uzyskiwania europejskiej homologacji Euro 4 dla tego modelu. Po jego zakończeniu będzie można wdrożyć do produkcji drugą partię motocykli, tym razem przeznaczonych na rynek europejski.
Norton V4 SS to bezsprzecznie inżynieryjny majstersztyk. Jego silnik to jednostka V4 o kącie rozwarcia cylindrów 72 stopni, pojemności 1200 ccm i mocy ponad 200 KM. Motocykl ten oparty jest na ręcznie wykończonej, aluminiowej ramie, opracowanej dzięki startom w wyścigach TT na Wyspie Man. Rama wywodzi się z wyścigowego modelu SG5 TT.
Felgi Nortona V4 SS wykonane są z włókna węglowego, przedni widelec to supersportowy Öhlins NIX30, natomiast tylny amortyzator, również Öhlinsa, wywodzi się z modeli startujących w TTXGP. Owiewki motocykla wykonane są w całości z carbonu, a ich kolorystyka to albo wykończenie specjalną, chromową farbą, albo też naturalny wygląd włókien carbonowych. Całości dopełnia najnowocześniejsza elektronika, którą steruje sześciokanałowa jednostka pomiarowa IMU. Na pokładzie V4 SS znajdziemy też tempomat…
Po zakończeniu produkcji limitowanej serii V4 SS, Norton rozpocznie produkcję V4 RR, bardziej „cywilnej” wersji, która będzie dostępna od lipca 2019 roku.
Czytaj więcej o motocyklach Norton