Gilera Nexus 125 – skuter, który jeździ jak motocykl? - Motogen.pl
Tak, takim właśnie hasłem Gilera promuje swoje najnowsze dziecko – młodszą siostrę produkowanej od 2003 roku Gilery Nexus 500. Praktyczność i prowadzenie znane z rollerów, osiągi motocykla i styl Gilery – wybuchowe połączenie, które zaowocowało stworzeniem skutera GT, miejskiego środka komunikacji z ładownym schowkiem zdolnym pomieścić dwa kaski, oraz świetnego kompana podczas pozamiejskich wojaży.
 
Wielki brat patrzy
W 2003 roku Gilera stworzyła pewne novum – maxiskuter do codziennej jazdy  ze sportową nutką, przynoszącą dreszczyk emocji i niesamowitą frajdę z jazdy. Teraz zasmakować w tej klasie może każdy rider, który ma ukończone 16 lat i prawo jazdy kategorii A1.
 
Co pod plastikami?
Silnik nowego Nexusa to czterozaworowy, czterosuwowy jednocylindrowiec o mocy 14,5KM zdolny osiągnąć ponad 100km/h. Te parametry czynią go jedną z najmocniejszych maszyn o pojemności 125 cm³.
 
Styliści do boju
Styl skutera ma podkreślać jego sportowe ambicje. W oczy rzuca się kratka wlotu powietrza umiejscowiona pomiędzy światłami, tuż nad nią historyczne dwa pierścienie, tak charakterystyczne dla logotypu Gilery. W nowym rollerze znajdziemy także deflektory aerodynamiczne ochraniające dłonie kierowcy przed wiatrem. Ergonomiczna kanapa Nexusa zapewnia sportową, lecz nadal bardzo komfortową pozycję.
 
A to i tak nie wszystko
Wygląd to nie wszystko, jeśli chodzi o rozwiązania kryjące się pod włoskimi owiewkami, nowa Gilera zdecydowanie ma co pokazać.
Podwójny amortyzator z tyłu, z przodu 35mm widelec. Przedni hamulec to 260mm tarcza z pływającym zaciskiem dwutłoczkowym, z tyłu – 240mm i także dwa tłoczki. Felgi o średnicy 14" mają na sobie z przodu opony 120/70, z tyłu zaś 140/60. Niestety skuter waży ponad 180kg. Cena? "Tylko" 4.200,- €. W europejskich salonach już na wiosnę 2007.
 
Naszym zdaniem
Świeży, poręczny, szybki – do miasta jak znalazł. A co Ty o nim sądzisz?

Więcej o motocyklach Gilera