Kawasaki ZR-7 – motocykl używany; historia, zmiany, wady/zalety - Motogen.pl

Kawasaki ZR-7 – poznaj jego historię, wady zalety oraz zmiany konstrukcyjne.  Czy dzisiaj wciąż jest atrakcyjny jako pojazd używany?

Kawasaki ZR-7 historia

Kawasaki ZR-7 bazuje na technice Zephyra. Ten z kolei jest przekonstruowanym Z/KZ750 z końca lat 70. ZR-7 był uzupełnieniem oferty w segmencie nakedów, zapełniający przestrzeń pomiędzy ER-5 i ZRX1100. Nowy wygląd oraz świetnie skalkulowana cena czyniła z ZR-7 doskonałą ofertę na rynku. Nieźle wygląda, jest dobrze wyposażony i tani, był także jednym z koni pociągowych w statystykach sprzedaży Kawasaki.

Kawasaki ZR-7 tył
Kawasaki ZR-7…

Silnik motocykla to sprawdzona jednostka napędowa, generująca 76 KM. Fajnie zestrojona geometria podwozia wraz z charakterystyką silnika i zawieszenia czyniły z niego przyjazny pojazd do codziennych przejazdów i spokojnych wycieczek. Ostrzej traktowany miał niezłe osiągi, ale zawieszenie okazywało się zbyt miękkie.  Po części było to efektem zamontowania wahacza podpartego na jednym, a nie jak w Zephyrze dwóch elementach resorująco-tłumiących. Zbiornik paliwa miał 22 l a obydwie klamki wyposażono w regulację. W wyposażeniu znajdziemy także centralną podstawkę oraz wydech 4 w 1! Pojazd posiadał bardzo wygodne siedzenie, ale zbyt długie przełożenie i skrzynia biegów o pięciu przełożeniach – irytowały!

KAWASAKI ZR-7 modyfikacje oraz wariant z owiewką

Modyfikacja modelu odbyła się dwa lata po wprowadzeniu do sprzedaży. Do przedniego zawieszenia trafiły twardsze sprężyny, a oferta wzbogaciła się o wersję z rozbudowaną owiewką, lepiej chroniąca podczas szybkiej jazdy. W takiej formie produkcja utrzymała się 2003 roku. Wówczas Kawasaki zaprezentowało następcę, model Z750.

Kawasaki ZR-7, na co zwrócić uwagę?

Prezentowany model jest udaną konstrukcją. Wygodny, zwrotny, solidny – względem poprzedników silnik po modyfikacjach głowicy i napinacza łańcucha w przekładni wstępnej jest niemal bezawaryjny. Motocykl mimo gaźników uruchamia się bez żadnego problemu a dynamika nawet w czasie rozruchu jest wzorowa. Niestety pojazd rzadko kiedy konsumuje mniej, niż 7 l/100km.

Silnik bez większych problemów osiąga przebiegi powyżej 100 000 km, a podczas zakupu poza wypadkową przeszłością powinniśmy skoncentrować się na stanie łożysk wahacza, ramy, a także korozji wydechu i ramy. Aktualne ceny zawierają się pomiędzy 3,5 a 9 tys.zł. My polecamy wersję z owiewką, jest praktyczniejsza.

Kawasaki ZR-7 wady i zalety

Wady:

-zbyt miękko zestrojone zawieszenie

-korozja ramy i tłumika

-zużycie paliwa

Zalety:

-dynamika, osiągi

-zwrotność

-wygodna pozycja kierowcy i pasażera

-uczciwe koszty utrzymania


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany