Szef Yamahy przeprasza Was wszystkich: problemy z półprzewodnikami, transportem, opóźnieniami... - Motogen.pl

Okazuje się, że na kontenerowcu Ever Given w Kanale Sueskim utknęło kilka tysięcy części i podzespołów Yamahy, co zwiększyło wszelkie problemy pandemiczne. Szef przeprasza wszystkich za opóźnienia…

Problemy związane z pandemią uderzają także w przemysł motocyklowy. Popyt wśród nas, motocyklistów jest zaskakująco bardzo dobry. Niestety nie można powiedzieć tego samego o podaży. Problemy dotyczą dostępności surowców (stal, półprzewodniki, itp), a także znacznie zwiększonych kosztów transportu (problem wielokrotnie złożony).

Kilka dni temu pisaliśmy, że Bajaj (a więc także KTM) przyznaje się do problemów związanych z półprzewodnikami. Przy okazji kontenerowca Ever Given poruszaliśmy problem globalnie zwiększonych opóźnień i kosztów transportu międzykontynentalnego

Szef Yamahy przeprasza

Dziś Eric de Seynes (czyli President oraz CEO firmy Yamaha Motor Europe N.V.) opublikował film z oficjalnym oświadczeniem dotyczące problemów z dostawami, jednocześnie przepraszając wszystkich – dealerów, partnerów oraz zwykłych motocyklistów – za opóźnienia.

Tego typu publiczne, oficjalne przeprosiny nie zdarzają się często, a więc warto posłuchać filmu. Brawo dla Yamahy za podejście fair-play! Poniżej polska transkrypcja.

Drodzy Klienci i Dealerzy Yamaha,

Wraz z końcem trudnego roku 2020 liczyliśmy na to, że najtrudniejszy etap pandemii koronawirusa mamy już za sobą, zarówno z punktu widzenia zdrowia publicznego, jak i naszej firmy.

Wstępne prognozy na rok 2021 były i pozostają bardzo pozytywne. Od ubiegłego lata obserwujemy silny wzrost popytu, wspierany przez silną sieć dealerską, oczekujących obecnie na realizację wielu zamówień nowych modeli.

Niestety rzeczywistość roku 2021 boleśnie weryfikuje te prognozy i wyraźnie widzimy długotrwały wpływ pandemii na łańcuchy dostaw. Wskutek tego nie jesteśmy w stanie wywiązywać się z naszego kluczowego zobowiązania, jakim jest dostarczanie wystarczającej liczby produktów naszym dealerom.

W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy w wielu obszarach obserwujemy deficyty surowców, jak na przykład półprzewodników potrzebnych do produkcji naszych inteligentnych kluczyków, systemów hamulcowych ABS, ECU itd. Utrudnione było również wysyłanie towarów za granicę ze względu na wysoki popyt w wielu kategoriach. Ten problem został zwiększony w wyniku niespodziewanego incydentu w Kanale Sueskim z udziałem kontenerowca „Ever Green”, przewożącego kilka tysięcy produktów i komponentów Yamahy [przyp. red.: kontenerowiec wciąż stoi zaparkowany w zatoce na Kanale Sueskim].

Wszyscy w Yamaha, od zaopatrzenia przez fabrykę, po logistykę i zespoły sprzedaży robią wszystko, by zminimalizować skutki tej sytuacji i zapewnić, że wszystkie dostępne produkty zostaną dostarczone. Jednocześnie staramy się przekazać jak najdokładniejsze informacje o dostępności naszym dealerom w Europie w warunkach, które były i wciąż są bardzo nieprzewidywalne.

Liczymy jednak na poprawę sytuacji w najbliższych dniach, tygodniach i miesiącach. Dziękujemy za Państwa cierpliwość i jesteśmy przekonani, że zostanie ona nagrodzona wspaniałymi wrażeniami, jakie zapewnią Państwu nowe motocykle, skutery, silnik zaburtowe, skutery wodne i wszystkie pozostałe produkty Yamaha, które Państwo wybrali.

W tym czasie wszyscy w Yamaha ciężko pracujemy, aby przezwyciężyć problemy powodowane pandemią i zwiększyć liczbę dostaw, ale rozumiemy też, że długie oczekiwanie na produkty może być frustrujące, za co bardzo przepraszamy. Liczmy, że przyjmą Państwo nasze przeprosiny za wszelkie opóźnienia.

Mamy szczerą nadzieję, że już niebawem będą Państwo mogli cieszyć się swoimi nowymi maszynami [przyp. red.: nawiązanie do sloganu Yamahy – revs your heart].

Do zobaczenia wkrótce i jeszcze raz dziękuję za wyrozumiałość.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany