Nowe Ducati SuperSport 950 wciąż łączy sportowy charakter i praktyczność na co dzień. Teraz jest jeszcze bardziej zaawansowany!

Ducati SuperSport pojawił się na rynku cztery lata temu i stanowi propozycję łączącą sportowe nastawienie do jazdy z praktycznością i wygodą motocykla codziennego. Jest świetną propozycją dla osób szukających pierwszego motocykla sportowego. Dostępny jest także w wersji A2. Na sezon 2021 model SuperSport 950 wygląda jeszcze bardziej sportowo oraz otrzymał więcej nowoczesnej technologii.

SuperSport 950 2021 na filmie:

Stylistyka

SuperSport 950 2021 wyglądem zbliżył się do rodziny Panigale. Otrzymał światła LED o charakterystycznym kształcie dla sportowych Ducati. Wygląda jeszcze bardziej agresywnie. Owiewki mają nowe, aerodynamiczne kształty.

Elektronika

Zmiany “wewnętrzne” dotyczą przede wszystkim elektroniki, dzięki której motocykl ma być jeszcze bardziej precyzyjny, bezpieczny, a przy okazji skuteczniejszy na torze.

Pojawił się 6-osiowy czujnik IMU, który wspomaga pracę kontroli trakcji, zakrętowego ABSu, kontroli wheelie, a także trzech trybów jazdy: Sport, Touring, Urban. Jest także quickshifter w górę i w dół. Wszystko obsługiwane jest z nowego ekranu 4,3″ TFT.

Silnik

Jednostka napędowa przeszła zmiany w układzie wydechowym i elektronice zarządzającej. Nie wpłynęło to na osiągi i parametry jednostki V2 937 ccm Ducati Testastretta 11°. Wciąż mamy 110 KM przy 9000 obr/min oraz 93 Nm przy 6500 obr/min. Za to mokre sprzęgło jest teraz kontrolowane nowym układem hydraulicznej klamki z radialną pompą

Podstawowy Ducati Supersport 950 dostępny jest w kolorze czerwonym. Z kolei SuperSport 950 S posiada regulowane zawieszenie Ohlins i kolory czerwony lub biały. Motocykl może być dostępny dla posiadaczy prawka A2.

Galeria zdjęć – SuperSport 950 2021:

Wyposażenie – SuperSport 950 2021:

  • Kolory:
    • Ducati Red fairing with Ducati Red frame and Glossy Black wheel rims
  • Wyposażenie fabryczne:
    • 937 cc Testastretta 11° engine with 110 hp at 9,000 rpm and 93 Nm at 6,500 rpm
    • Euro 5 approval (only for countries where Euro 5 regulation applies)
    • 2-1-2 exhaust system with lower pre-silencer and side silencer with two overlapping outlets
    • Trellis main frame with load-bearing engine
    • Rear trellis subframe
    • Aluminium single-sided swingarm
    • 3-spoke cast aluminium wheels with “Y” design
    • Pirelli Diablo Rosso III tyres in sizes 120/70 ZR17 at the front and 180/55 ZR17 at the rear
    • Fully adjustable Marzocchi fork with 43mm diameter stanchions
    • Adjustable Sachs shock absorber
    • Brembo front brake system with two 320 mm discs and M4.32 calipers
    • Brembo PR18 / 19 self-bleeding radial front brake pump with adjustable lever
    • Hydraulic clutch control with self-bleeding radial pump and adjustable lever
    • Plexiglas adjustable in height in two positions with a range of 50 mm
    • 3 Riding Modes (Sport, Touring, Urban)
    • Full-LED headlight with Daytime Running Light (DRL)
    • Full-TFT colour instrumentation
    • Electronic package with 6-axis inertial platform including: Bosch Cornering ABS; Ducati Traction Control (DTC) EVO; Ducati Wheelie Control (DWC) EVO; Ducati Quick Shift (DQS) up / down EVO
    • Waterproof USB socket under the seat
    • Ready for alarm, heated grips, and Ducati Multimedia System (DMS)

Wyposażenie – SuperSport 950 S 2021:

  • Kolory:
    • Arctic White Silk fairing with Ducati Red frame and Glossy Black wheel rims with Ducati Red “tag”
    • Ducati Red fairing with Ducati Red frame and Glossy Black wheel rims with Ducati Red “tag”
  • Wyposażenie fabryczne – jak w podstawowym SuperSport 950, a ponadto:
    • Fully adjustable Öhlins fork with 48 mm diameter stanchions and TiN treatment
    • Fully adjustable Öhlins shock absorber
    • Passenger seat cover
    • Ducati Red “Tag” on wheel rims

Dane techniczne Ducati SuperSport 950 2021:

SuperSport 950SuperSport 950 S
ENGINE
TYPETestastretta 11°, L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooledTestastretta 11°, L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder, Desmodromic, liquid cooled
DISPLACEMENT937 cc937 cc
BORE X STROKE94 x 67.5 mm94 x 67.5 mm
COMPRESSION RATIO12,6± 0.5 :112,6± 0.5 :1
POWER81 kW (110 hp) @ 9.000 rpm81 kW (110 hp) @ 9.000 rpm
TORQUE93 Nm (69 lb-ft) @ 6.500 rpm93 Nm (69 lb-ft) @ 6.500 rpm
FUEL INJECTION Electronic fuel injection system, 53 mm throttle bodies with full Ride-by-WireElectronic fuel injection system, 53 mm throttle bodies with full Ride-by-Wire
EXHAUSTLightweight 2-1-2 system with catalytic converter and two lambda probes. Twin aluminium mufflersLightweight 2-1-2 system with catalytic converter and two lambda probes. Twin aluminium mufflers
TRANSMISSION
GEARBOX6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO
PRIMARY DRIVEStraight cut gears; Ratio 1.84:1Straight cut gears; Ratio 1.84:1
RATIO1=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/241=37/15 2=30/17 3=28/20 4=26/22 5=24/23 6=23/24
FINAL DRIVEChain; Front sprocket 15; Rear sprocket 43Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 43
CLUTCHSlipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic control. Self bleeding master cylinder.Slipper and self-servo wet multiplate clutch with hydraulic control. Self bleeding master cylinder.
CHASSIS
FRAMETubular steel Trellis frame attached to the chylinders headTubular steel Trellis frame attached to the chylinders head
FRONT SUSPENSIONFully adjustable Æ 43 mm  usd Marzocchi forkFully adjustable Æ 48 mm usd Öhlins fork with TiN treatment
FRONT WHEEL Y shaped, 3-spoke in light alloy 3.50″ x 17″Y shaped, 3-spoke in light alloy 3.50″ x 17″
FRONT TYREPirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17 
REAR SUSPENSIONProgressive linkage with adjustable Sachs monoshock. Aluminium single-sided swingarmProgressive linkage with fully adjustable Öhlins monoshock. Aluminium single-sided swingarm
REAR WHEELY shaped, 3-spoke in light alloy 5.50″ x 17″Y shaped, 3-spoke in light alloy 5.50″ x 17″
REAR TYREPirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17 
WHEEL TRAVEL (FRONT/REAR)130 mm (5.1 in)/144 mm (5.7 in)130 mm (5.1 in)/144 mm (5.7 in)
FRONT BRAKE2 x 320 mm semi-floating discs, radially mounted Monobloc Brembo M4-32 callipers, 4-piston, radial pump  with Bosch Cornering ABS. Self bleeding master cylinder3 x 320 mm semi-floating discs, radially mounted Monobloc Brembo M4-32 callipers, 4-piston, radial pump  with Bosch Cornering ABS. Self bleeding master cylinder
REAR BRAKE245 mm disc, 2-piston caliper, Bosch Cornering ABS245 mm disc, 2-piston caliper, BoschCornering  ABS
INSTRUMENTATIONFull-TFT color displayFull-TFT color display
DIMENSIONS AND WEIGHTS
DRY WEIGHT 184 kg (405 lb)184 kg (405 lb)
KERB WEIGHT*210 kg (463 lb)210 kg (463 lb)
SEAT HEIGHT810 mm (31.9 in)810 mm (31.9 in)
WHEELBASE1.478 mm (58.3 in)1.478 mm (58.3 in)
RAKE24°24°
TRAIL91 mm (3.6 in)91 mm (3.6 in)
FUEL TANK CAPACITY16 l – 4.2 gallon (US)16 l – 4.2 gallon (US)
NUMBER OF SEATS22
EQUIPMENT
SAFETY EQUIPMENTRiding Modes, Bosch Cornering ABS , Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO.Riding Modes, Bosch Cornering ABS , Ducati Traction Control (DTC) EVO, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO.
STANDARD EQUIPMENTPower Modes, Day Time Running Light (DRL)**, Full-TFT color display, Adjustable windscreen, Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO,Power Modes, Day Time Running Light (DRL)**, Full-TFT color display, Adjustable windscreen, Öhlins suspension, Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO, Passenger seat cowl
READY FORAnti-theft system, Heated grips, Ducati Multimedia System (DMS)Anti-theft system, Heated grips, Ducati Multimedia System (DMS)
WARRANTY AND MAINTENANCE
WARRANTY24 months unlimited mileage24 months unlimited mileage
MAINTENANCE SERVICE INTERVALS15.000 km – 9.000 mi/12 months15.000 km – 9.000 mi/12 months
DESMOSERVICE30.000 km –  18.000 mi30.000km –  18.000 mi
EMISSIONS AND CONSUMPTION (Only for countries where Euro 5 standard applies)
STANDARDEuro 5Euro 5
CO2 EMISSIONS134 g/km134 g/km
CONSUMPTION5,6 l/100 km 5,6 l/100 km 
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
Czwartek o 16:00 – BMW zaprezentuje… S 1000 R oraz?

Czy BMW zaprezentuje nowego power nakeda?

Zamknij