Panigale V4 SP, czyli Sport Production, dostaje barwy “Winter Test” oraz sporo karbonu i nową strategię kontroli trakcji.

Ducati odświeża swoją serię Sport Production pod akronimem SP. Na rok 2021 w sprzedaży pojawi się nowe drogowe Panigale V4 SP. Ma ten sam silnik i staje w ofercie ponad wersjami V4 i V4 S. Nowe Panigale V4 SP nawiązuje do serii WorldSBK i pomimo, że każdy egzemplarz otrzyma swoją unikalną tabliczkę z numerem, to nie jest tak zwany “homologation special” na cele homologacji wyścigowej.

Jak określiło to Ducati:
“Dzięki wyposażeniu, Panigale V4 SP to idealny motocykl dla amatora, który chce wjechać na tor i od razu być szybki. Pod mocnym hamowaniem motocykl zachowuje się wyśmienicie, a jego lekkość wchodzenia w zakręt i zamykanie linii są wyjątkowe. Amator jeżdżący na V4 SP będzie szybszy, niż na bardzo wymagającej wersji V4 R.”

Stylistyka

Nie bójmy się tego przyznać – Panigale V4 SP wygląda zabójczo dobrze! Barwy odzwierciedlają malowanie “Winter Test” używane w WSBK i MotoGP podczas testów. V4 SP ma czarne, matowe owiewki oraz zbiornik z szorowanego aluminium. Wyróżniają się też karbonowe felgi i karbonowe spojlery boczne z detalami w barwach włoskiej flagi.

Galeria zdjęć – Panigale V4 SP 2021:

Podwozie

Zawieszenie to elektronicznie sterowany, półaktywny Ohlins znany z V4 S. Nowością są jednak felgi wykonane z włókien węglowych, które oszczędzają 1,4 kg względem kutych aluminiowych z wersji S. Pojawiły się też wypasione zaciski Brembo Stylema R z pompą radialną Brembo Multiple Click System (pozwala łatwo zmieniać wyczucie), wraz ze zdalną regulacją odległości dźwigni hamulca. Podnóżki wykonane są z anodowanego aluminium, są regulowane, posiadają karbonowe osłony pięt oraz łamane dźwignie zmiany biegów i hamulca. Dźwignię zmiany biegów można łatwo obrócić. W zestawie są także karbonowy błotnik, karbonowa pokrywa sprzęgła, czy zaślepki lusterek i stelażu tablicy rejestracyjnej.

Panigale V4 SP jest o 1 kg lżejsze od wersji S i waży 173 kg na sucho.

Silnik i elektronika

Jednostka napędowa pozostała bez zmian, ale teraz spełnia normę Euro 5. Nowością jest łańcuch 520 (lżejszy o 400 gramów) jak w Superleggera. Elektronika jest niemalże identyczna, jak w V4 S, z dwoma różnicami.

Panigale V4 SP otrzymało trzecią generację strategii kontroli trakcji – Ducati Traction Control EVO 3, która ma być jeszcze bardziej skuteczna przy dodawaniu gazu w środku zakrętu oraz na wyjściach.

Nowością jest także kolejny tryb jazdy. Pojawił się Race A oraz Race B, a pozostałe tryby Sport i Street są bez zmian.

Na wyposażeniu standardowym jest też telemetria z GPSem przydatna na torze.

Euro 5 dla Panigale V4

Ducati Panigale V4 SP pojawi się w salonach w marcu 2021 roku.

Pozostałe modele Panigale V4 oraz Panigale V4 S także otrzymają zgodność z normą Euro 5. Ducati zakomunikowało, że nie wpłynie to w żaden sposób na zmianę osiągów silnika czy masy motocykli.

Dane techniczne – Ducati Panigale V4 SP 2021:

Panigale V4 SP
ENGINE 
TYPEDesmosedici Stradale 90° V4, counter-rotating
crankshaft, 4 Desmodromic timing, 4 valves per
cylinder, liquid-cooled
DISPLACEMENT1,103 cc
BORE X STROKE81 x 53.5 mm 
COMPRESSION RATIO14.0:1
POWER157.5 kW (214 hp) @ 13,000 rpm
TORQUE124.0 Nm (91.5 lb-ft) @ 9,500 rpm
FUEL INJECTION Electronic fuel injection system. Twin injectors per cylinder. Full ride-by-wire elliptical throttle bodies. Variable length intake system
EXHAUST4-2-1-2 system, with 2 catalytic converters and 4 lambda probes.
TRANSMISSION 
GEARBOX6 speed with Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2
PRIMARY DRIVEStraight cut gears; Ratio 1.80:1
RATIO1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
FINAL DRIVEChain 520; Front sprocket 16; Rear sprocket 41
CLUTCHHydraulically controlled slipper dry clutch. Self bleeding master cylinder. 
CHASSIS 
FRAMEAluminum alloy “Front Frame” with optimized stiffnesses
FRONT SUSPENSIONÖhlins NIX30 43 mm fully adjustable fork with TiN treatment. Electronic compression and rebound damping adjustment with Öhlins Smart EC 2.0 event-based mode
FRONT WHEEL 5-split spoke carbon fiber 3.50″ x 17″
FRONT TYREPirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
REAR SUSPENSIONFully adjustable Öhlins TTX36 unit. Electronic compression and rebound damping adjustment with Öhlins Smart EC 2.0 event-based mode. Aluminium single-sided swingarm
REAR WHEEL5-split spoke carbon fiber 6.00″ x 17″
REAR TYREPirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
WHEEL TRAVEL (FRONT/REAR)120 mm (4.7 in) – 130 mm (5.1 in)
FRONT BRAKE2 x 330 mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc Stylema® R 4-piston callipers with Bosch Cornering ABS EVO. Self bleeding Brembo MCS 19.21 master cylinder. 
REAR BRAKE245 mm disc, 2-piston calliper with Cornering ABS EVO
INSTRUMENTATIONLast generation digital unit with 5″ TFT colour display
DIMENSIONS AND WEIGHTS 
DRY WEIGHT 173 kg (381 lb)
KERB WEIGHT*194 kg (427 lb)
SEAT HEIGHT835 mm (32.9 in)
WHEELBASE1.469 mm (57,8 in)
RAKE24,5°
TRAIL100 mm (3,94 in)
FUEL TANK CAPACITY16 l – 4.23 gallon (US)
NUMBER OF SEATSSingle seat
EQUIPMENT 
SAFETY EQUIPMENTRiding Modes, Power Modes, Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO 3, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO,  Auto tyre calibration
STANDARD EQUIPMENTDucati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO 2, Full LED lighting with Daytime Running Light (DRL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO with Öhlins suspension and steering damper, Quick adjustment buttons, Lithium-ion battery, Auto-off indicators, Racing style handle grips, Chain guard, Carbon fiber wheels, Carbon fiber front mudguard, Wings in carbon fiber, Adjustable rider footpegs in aluminium with heel guard in carbon fiber, Billet aluminium steering stem with bike number.
ADDITIONAL EQUIPMENTMachined mirror block-off plates, License plate mount removal plug, Carbon fiber clutch cover,Ducati Data Analyzer+ (DDA+) with GPS module
READY FORDucati Multimedia System (DMS), Anti-theft, Heated grips
WARRANTY AND MAINTENANCE 
WARRANTY24 months unlimited mileage
MAINTENANCE SERVICE INTERVALS12,000 km (7,500 mi) / 12 months
DESMOSERVICE24,000 km (15,000 mi)
EMISSIONS AND CONSUMPTION  
STANDARDEuro 5
CO2 EMISSIONS175 g/km
CONSUMPTION7,6 l/100km
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe, Wyróżnione
Ducati SuperSport 950 2021: facelift i nowa technologia [opis, zdjęcia, film, dane]

Nowe Ducati SuperSport 950 wciąż łączy sportowy charakter i praktyczność na co dzień. Teraz jest jeszcze bardziej zaawansowany!

Zamknij