Premiowane są wszystkie dostępne w polskich salonach egzemplarze pochodzące z rocznika modelowego starszego niż 2019. Na swoich właścicieli wciąż czekają m.in. flagowy FJR1300 w wersjach AS z automatycznym sprzęgłem lub AE z automatycznym sprzęgłem i elektrycznie sterowanym zawieszeniem. Przyjrzyjmy się temu jednemu z najlepszych motocykli turystycznych na rynku…
Yamahę FJR1300A testowaliśmy w 2017 roku, co ciekawe, aktualnie produkowany model jest niemal identyczny z ówczesnym. Bardzo się z tego cieszymy, bowiem FJR-a dała się poznać jako jeden z najwygodniejszych i najlepszych motocykli nie tylko w segmencie, ale w ogóle.
Co nas w niej najbardziej urzekło?
Przede wszystkim nadwozie. Jest do bólu przemyślane, efektownie wyglądające i sprawiające, że optycznie pojazd wydaje się dużo lżejszy od pojazdów konkurencji. Mieliśmy okazję pokonać FJR 1200 km w deszczu praktycznie bez dłuższych postojów. Pojazd okazał się bajecznie komfortowy z wyjątkowo wygodnymi siedzeniami i doskonałą pozycją, a do momentu zatrzymania nasze stroje nie miały praktycznie większego kontaktu z wodą. To świadczy o perfekcyjnej aerodynamice. Regulowana elektrycznie szyba sprawia, że ergonomię dostosujemy do wzrostu i aktualnych potrzeb.
FJR1300 w wersji AS posiada półautomatyczne sprzęgło. To teroretycznie nieskomplikowane rozwiązanie w praktyce okazuje się czymś, bez czego nie można żyć. Zmiana biegów w trasie staje się zupełnie innym przeżyciem. Z kolei w wersji AE dodane jest jeszcze elektrycznie regulowane zawieszenie – kolejny olbrzymi atut tego motocykla. Pozwoli dostosować charakter pojazdu do obciążenia i temperamentu kierowcy z poziomu obsługi na kierownicy. Doskonałe hamulce są zaprojektowane z dużym zapasem i z pewnością stanowią o bezpieczeństwie pasażerów FJR1300.
Jednak tym co najbardziej rzuca na kolana jest silnik; jednostka napędowa okazuje się wyjątkowo elastyczna, a przebieg momentu obrotowego sprawia, że nie istnieją takie obciążenia lub warunki drogowe, które byłyby w stanie przeciwstawić się jego osiągom. Jest przy tym wyjątkowo trwały, cichy i cechuje się zaskakująco aksamitną pracą. Co ważne w pojeździe turystycznym: niewielkie zużycie paliwa (średnio ok 6 l/100km) w połączeniu z dużą pojemnością zbiornika (25l) sprawiają, że zasięg motocykla sięga ponad 400 km.
Wysoka dzielność turystyczna (schowki w desce rozdzielczej, kufry dedykowane do modelu), doskonałe, komfortowe i dynamicznie stylizowane nadwozie, świetna aerodynamika, skuteczne prowadzenie na winklach, elektrycznie regulowane zawieszenie, wydajne hamulce i wyjątkowo elastyczna, oszczędna jednostka napędowa to duże atuty pojazdu.
Teraz, dzięki promocji Yamahy dochodzi kolejny zaleta, tym razem policzalna. Modele FJR1300A w kilku wersjach, z rocznika modelowego starszego niż 2019, otrzymują gratis 3000 zł na akcesoria! Każdy, kto kupi model objęty promocją, będzie mógł dobrać oryginalne akcesoria marki Yamaha o wartości do trzech tysięcy złotych. Czy to dobra okazja? Mamy do czynienia z pojazdem nowym, wyposażonym w fabryczną gwarancję, a przede wszystkim aktualnym technicznie. Patrząc na ceny używanych Yamaha FJR1300, biorąc pod uwagę uznanie, które zdobyła solidnością, dzielnością turystyczną, właściwościami jezdnymi, osiągami i bezawaryjnością, jest to doskonała inwestycja o bardzo małej utracie wartości. O dostępność promocyjnych modeli spytajcie najbliższego dealera Yamaha, jednak polecamy się pospieszyć – liczba sztuk ograniczona!