Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic 2004 po 100 000 km [Motocykl Używany] opinia, zalety, wady, serwis [FILM] - Motogen.pl

Fioletowy Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic pochodzi z 2004 roku i ma przejechane 100 000 km. Jego właścicielem jest specjalista, a więc jak wyglądała eksploatacja? Jakie są mocne i słabe strony 20-letniego H-D? Obejrzyj MOTOCYKL UŻYWANY!

Zapraszamy na kolejny odcinek z serii „Motocykl Używany 2024”, w której to Wy opowiadacie o swoich motocyklach z solidnym przebiegiem – jak wygląda ich użytkowanie i serwisowanie, czy coś się w nich psuje, jakie są ich mocne strony, a co producenci powinni Waszym zdaniem zmienić.

W każdym filmie opowiemy dwa słowa o historii modelu, a specjalista Paweł Parka (Szkolenia Motocyklowe) opowie o danym motocyklu z punktu widzenia mechanika. Tym razem Paweł jest nie tylko specjalistą, ale i motocyklistą – opowiada o swoim prywatnym H-D! Każdy z Waszych motocykli wrzucamy także na hamownię, aby sprawdzić czy konie mechaniczne się nie rozpierzchły.

Zobacz też:
Poprzednia seria „Motocykl Używany 2022” na YouTube Motogen.
Pierwszy odcinek serii 2024: BMW F 800 GS, 2009, 80 tys km

Chciałbyś wziąć udział w takim odcinku? Masz swój motocykl od kilku lat i przejechaliście wiele kilometrów? Skontaktuj się z nami na [email protected] albo przez social media Motogen.pl

H-D Electra Glide Ultra Classic 2004 jako motocykl używany – wady, zalety i opinia użytkownika [VIDEO]

Bohaterem dzisiejszego odcinka jest fioletowy, 20-letni Harley-Davidson Electra Glide Ultra Classic. Egzemplarz ten pochodzi z 2004 roku i ma przejechane 100 000 km. Jego właścicielem jest Paweł Parka, który posiada w swoim garażu znacznie więcej motocykli, a w tym 7 z logo H-D. Paweł jest nie tylko zwykłym motocyklistą, ale także mechanikiem, specjalistą i szkoleniowcem warsztatowym ze Stajni Motocyklowej. Posłuchajcie, jak Paweł dzieli się wiedza o tym, jak wygląda eksploatacja, jakie są mocne i słabe strony jeżdżenia i utrzymywania 20-letniego Harley-Davidsona. Obejrzyj MOTOCYKL UŻYWANY!

Nagrania z podróży: archiwum prywatne

Film na YT (także w opisie) posiada podział na rozdziały, aby łatwiej się Wam oglądało. Z Pawłem, na temat jego H-D Electry Glide poruszaliśmy takie tematy jak: skąd pasja do Harleyów; jak dalekie przebiegi można nim robić i czy nadaje się na szutrowe drogi; czy posiadanie H-D to spełnienie marzeń; dodatkowe wyposażenie i akcesoria, nietypowa konstrukcja przedniego zawieszenia; wady i zalety jazdy H-D; opinia mechanika, eksploatacja i (nie zawsze typowy) serwis; awaryjność i tuning; zużycie i wymiana oleju; historia modelu Electra Glide; regulacja zaworów, koszty eksploatacji; dostępność części – oryginały czy zamienniki; klocki TRW; oraz dla kogo są Harley-Davidsony?

Sponsorzy Motocykla Używanego i akcesoria dla każdego

Jak pewnie się domyślacie, stworzenie takiego filmu wymaga pewnych kosztów (miejsce do nagrywania, sprzęt, montaż, itp), ale na szczęście istnieją firmy, które są przyjazne motocyklistom. Sponsorami serii „Motocykl Używany 2024” są następujące firmy:
Castrol,
Varta,
Athena,
NGK,
TRW.

Marki te przekazują także akcesoria dla każdego uczestnika w serii Motocykl Używany! Każdy, kto opowie o swoim motocyklu, otrzyma olej, akumulator, świece i klocki hamulcowe takie, jakie pasują do motocykla i preferencji.

Historia Harley-Davidson Electra Glide

Historia modelu Harley-Davidson Electra Glide rozpoczyna się w roku 1965, kiedy to producent wprowadził ten model do swojej prestiżowej linii Touring. Nazwa „Electra Glide” wywodzi się od połączenia dwóch cech: eleganckiego stylu i elektrycznego startera.

Pierwsza generacja Electry Glide zdobyła serca motocyklistów swoim charakterystycznym designem, zwanym „batwing fairing” – owiewką przypominającą skrzydła nietoperza. Nie tylko nadawało to motocyklowi unikalnego wyglądu, ale także poprawiało aerodynamikę i zapewniało komfortową podróż, nawet na długich trasach.

W latach 70. Electra Glide zyskała na popularności dzięki potężnemu silnikowi Shovelhead oraz innowacyjnemu systemowi stereo, który zapewniał dodatkową dawkę rozrywki w trasie.

W kolejnych dekadach Electra Glide przeszła szereg ewolucji, zyskując nowoczesne technologie, ale zawsze pozostając wierna swoim korzeniom. Charakterystyczny potrójny układ lamp przednich, masywna rama i charakterystyczny dźwięk silnika zawsze były znakiem rozpoznawczym tego motocykla.

W 2014 roku Electra Glide zadebiutowała z nowoczesnym systemem infotainment, który integrował nawigację, audio i komunikację. To sprawiło, że podróż stała się jeszcze bardziej przyjemna, a kierowca mógł po prostu skupić się na jeździe.

Ostatnie lata przyniosły także innowacyjne rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, w tym systemy kontroli trakcji, ABS i systemy monitorowania ciśnienia w oponach, sprawiając, że Electra Glide pozostaje nie tylko symbolem wolności, ale także bezpieczeństwa na drodze.

Prezentowany w naszym filmie motocykl pochodzi z 2004 roku, czyli jeszcze z czasów, w których kolorowe wyświetlacze, nawigacja i bluetooth w motocyklach były nieznane. Należący do Pawła motocykl przejechał już około 100 tys. km, odwiedziwszy po drodze wiele krajów.  


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany