Spis treści
Senat zadecydował jednogłośnie, a wprowadzono tylko jedną istotną poprawkę.
Tak zwany „pakiet deregulacyjny”, czyli ustawa ułatwiająca życie kierowcom jest w trakcie prac i negocjacji już od kilku lat. Dziś można powiedzieć, że prace już prawie zostały zakończone.
Dnia 13 sierpnia, podczas posiedzenia Senatu, za wprowadzeniem nowelizacji opowiedziało się 94 senatorów, czyli wszyscy głosujący. Wprowadzonych zostało 6 poprawek, z czego większość to doprecyzowanie pojęć. Jedna z poprawek przewiduje zrekompensowanie dochodów powiatów utraconych w związku z wejściem w życie zapisów procedowanej ustawy; utworzona ma być dotacja celowa, która będzie pochodziła z funduszu CEPiK. Oceniono, że zniesienie karty pojazdu i nalepki legislacyjnej, wraz z możliwością pozostawienia starych tablic, może spowodować utratę przychodów w wysokości około 590–800 tys. zł rocznie dla każdego powiatu.
Co się zmieni?
Nowela przewiduje zniesienie obowiązku posiadania przy sobie prawa jazdy i okazywania go podczas kontroli. Nowelizacja umożliwia rejestrację pojazdu w miejscu czasowego zamieszkania właściciela, zachowanie numeru rejestracyjnego przy przerejestrowywaniu pojazdu przez nowego właściciela, a także rejestrację online nowych pojazdów kupionych w salonach, dokonywaną przez sprzedawców w imieniu kupujących. Nowela znosi też obowiązek wydawania karty pojazdu.
Szczegóły „pakietu deregulacyjnego” opisywaliśmy już dokładnie na Motogen.pl.
Kiedy?
Kolejnym etapem jest podpis Prezydenta oraz publikacja w Dzienniku Ustaw. Większość przepisów zacznie obowiązywać po 3 miesiącach od ogłoszenia. Przepisy dotyczące zniesienia obowiązku wydawania karty pojazdu i nalepki kontrolnej wejdą w życie po upływie 24 miesięcy od publikacji.
Zostaw odpowiedź