Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Junak M11 Cafe 125 – chopper na kategorię B Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Junak M11 Cafe 125 – chopper na kategorię B test, opinie i oceny

Motocykle o pojemności 125 ccm to doskonały pomysł na początek motocyklowej kariery. Są lekkie, tanie, niewymagające pod względem prowadzenia a oferują całkiem sprawny przejazd przez zakorkowane miasto, czy dużą przyjemność z jazdy bocznymi drogami. Niektóre z nich posiadają ciekawą, klasyczną stylizację, nawiązując do dużo mocniejszych, mocnych maszyn. Jeden z takich modeli chcielibyśmy zaprezentować – oto Junak M11 Cafe…

Nadwozie

Wygląd motocykla jest dużym atutem. Chopperowy kształt, efektowne felgi przypominające Sportstera oraz w ciekawy sposób skrócone siedzenie tworzą bardzo zgrabną linię. Stylowe detale znajdziemy wszędzie: korek paliwa, oldschoolowy reflektor z klasyczną żarówką, ciekawe tylne światło, skromna, ale nowoczesna deska rozdzielcza czy przesunięte do przodu, ładne podnóżki. Ciekawym akcentem są ładne tłumiki poprowadzone z obydwu stron nadwozia. Elementem, który może wzbudzać kontrowersje są czarne, plastikowe kierunkowskazy, które jednak kolorystyką dobrze pasują do całości (silnik także wykończono czarną powłoką lakierniczą).

 

Nietypowa ale wygodna stacyjka...

 

Pozycja kierowcy jest swobodna z lekko wysuniętymi nogami do przodu. Za sterami znajdziemy sporo miejsca a widoczność w lusterkach naprawdę dobra. Ze względu na kształt kanapy miejsce pasażera jest czysto teoretyczne. Siedzenie jest komfortowe i kilkudziesięciokilometrowe wycieczki będą dla prowadzącego dużą przyjemnością. Nieco gorzej jest z ochroną przed deszczem, ale to w końcu chopper a nie turystyk.

 

Klasyczna linia M11...

 

Motocykl jest bardzo zwinny, bez problemu zaparkujemy go w większości luk pomiędzy samochodami. Prześwit umożliwia wjazdy pod krawężniki.

Pewną ciekawostką jest obrotowa stacyjka w okolicach główki ramy. Trzeba pamiętać o jej zablokowaniu, ale w czasie jazdy schowany w kieszeni kluczyk jest chyba wygodniejszy niż wsadzony w gniazdo. Kwestia przyzwyczajenia.

Podwozie

Motocykl posiada po jednej tarczy hamulcowej z przodu i z tyłu. Są to tarcze typu „wave”. W połączeniu ze stalowymi przewodami Junak bardzo przyzwoicie hamuje. Blisko 11 konna jednostka napędowa posiada dwa cylindry, co jest obecnie pewnym ewenementem wśród konstrukcji motocyklowych.

 

Hamulce i zawias są poprostu ok...

 

Silnik jest raczej wysokoobrotowy i oddaje moc liniowo – nie zauważyłem przedziału prędkości obrotowej jednostki napędowej, przy której występowałby zauważalny deficyt lub przyrost mocy. Silnik nie generuje dokuczliwych wibracji. Pięciobiegowa skrzynia biegów przenosi napęd, całość działa dobrze. Zawieszenie to najbardziej klasyczna konstrukcja: tradycyjny widelec z przodu oraz dwa elementy resorująco-tłumiące podpierające wahacz. Zestrojenie umożliwia komfortową podróż i stosunkowo pewne pokonywanie zakrętów.

 

 

 

Więcej o motocyklach Junak Autor:

Strony:

Redaktor
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Junak M11 125 Cafe

37
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści