Yamaha zgłosiła szkice patentowe przedstawiające motocykl drogowy ze skrzynią biegów typu seamless. Wspomnianym pojazdem jest Yamaha YZF-R1.

Ducati złożyło podobny wniosek dwa lata temu, ale na drogi jak dotąd nie trafił pojazd z takim rozwiązaniem. Być może przeszkodziła w tym pandemia covid-19, a może nie są jeszcze gotowi.

yamaha seamless

Skrzynia biegów seamless to mechanizm przeniesienia napędu pozbawione sprzęgła. Dzięki temu zmiana przełożeń odbywa się szybciej i bardziej płynnie. W Ducati rolę sprzęgła przejęły łożyska toczne. Czy Yamaha pierwsza zaprezentuje prototyp? Przekonamy się wkrótce.

W MotoGP, po zastąpieniu typowych skrzyń biegów wspomnianymi seamless, wyraźnie było widać skrócenie czasu przejazdu okrążenia. Ponadto zyskiwano na zużyciu tylnej opony. Opracowanie takiego podzespołu jest kosztowne. Dlatego możemy spodziewać się limitowanej wersji Yamahy YZF-R1. A może przy okazji zmiana biegów zostanie całkowicie zastąpiona przez elektronikę?

Na razie mamy zbyt mało informacji. Społeczność motocyklowa nie zawsze entuzjastycznie reaguje na wszelkie nowości. Jeśli jednak pochodzą wprost ze sportu motocyklowego, kto wie…


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany