Silnik z głowicą plexi lub z przeźroczystym cylindrem: chodź podziwiać suwy, wybuchy i spalanie! - Motogen.pl

Zobacz jak pracuje przeźroczysty silnik i jak wygląda proces spalania w filmach slow motion 4K. Wszystko można podejrzeć dzięki głowicy z plexi oraz przez cylinder z akrylu.

Mamy dla Was przepiękny spektakl w kilku aktach. Przygotowaliśmy zestawienie kilku filmów z przeźroczystymi elementami silnika, aby móc podziwiać piękno wybuchów mieszanki oraz pracy tłoka, świecy i zaworów.

Jeżeli chociaż trochę interesują Cię technikalia związane z motocyklami – gwarantujemy, że będziesz zachwycony. Ostatni film (z przeźroczystym cylindrem) to doświadczenie zupełnie nowe!

Głowica z plexi w silniku dwusuwowym:

Najpierw „najsłabszy” film, tak na rozgrzewkę. Ktoś po prostu założył pleksę zamiast głowicy do silnika dwusuwowego. Wystarczyło wywiercić otwór na świecę zapłonową. Wszystko jest nagrane „z ręki”, bez specjalnych obiektywów. Ale i tak wygląda pięknie!

Silnik z przeźroczystą głowicą – slow motion w 4K:

Twórca kanału Warped Perception lubi nagrywać eksperymenty, a tym razem zamontował przeźroczystą głowicę do silnika 4-suwowego.

Jest to silnik Briggs and Stratton w układzie SV, czyli SideValve, zwanym także L-head lub flathead. Sztuka polega na tym, że zawory pracują pionowo w bloku silnika i otwierają się do góry (sterowane są na dole). Oznacza to, że głowica pełni jedynie rolę dekla z otworem na świecę zapłonową. Silniki flathead są mało wydajne, a więc wyszły z motoryzacji 70 lat temu i stosuje się je tylko w prostych maszynach ogrodowych.

To także oznacza, że silnik flathead jest idealny, aby przez pleksę podziwiać suwy pracy, czasy otwarcia zaworów i zapłon mieszanki. Jest to tym bardziej piękne, bo wszystko nagrano w 4K i w slow motion.

Żeby było jeszcze ciekawiej, autor zastępuje benzynę izopropanolem, czyli spirytusem (który ledwo co się spala), a także acetylenem (który wybucha agresywnie).

Przeźroczysta głowica (slow-motion i 4K) oraz tequila, spirytus i propan jako paliwo:

Część druga powyższego eksperymentu, a więc wciąż kanał Warped Perception i silnik flathead. Tym razem autor sprawdza, czy i jak silnik będzie pracował na tequili, na spirytusie oraz na propanie (czyli na gaz LPG). Nie zabrakło też zwykłej benzyny, bo czemu nie.

Silnik 4-suwowy z przeźroczystym cylindrem – zobacz to w 4K i slow motion:

O ile poprzednie filmy pochodziły sprzed kilku lat i mogliście je już widzieć, to doświadczenie z przeźroczystym cylindrem jest nowiutkie!

Wyzwania podjął się autor kanału TROdesigns. Na warsztat wziął silnik z Hondy XR75 z 1977 roku. Cylinder wykonany został z akrylu, dzięki czemu jest idealne przeźroczysty.

Aby taka konstrukcja wytrzymała odpowiednio długo, cylinder jest trochę dłuższy, dzięki czemu stopień kompresji spadł z 9,5 do 8,7:1. Ponadto tłok jest ręcznie polerowany oraz ma specjalnie wykonane pierścienie tłokowe z tworzyw sztucznych (plastik Rulon J PTFE). TROdesigns większość pracy wykonał ręcznie, a później wszystko nagrał kamerą Phantom V1611 High Speed.

Większość filmu to prace: tworzenie pierścieni i składanie silnika. Właściwa praca z przeźroczystym cylindrem zaczyna się od momentu 12:13. Podziwiajcie piękno wypełniającej się komory spalania i otwierających się zaworów – po raz pierwszy oglądane od wewnątrz, przy pracy!


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany