Na czasie
    Musisz zainstalować Jetpack plugin i włączyć "Statystyki".

Wspólne, wymienne baterie w miejskich elektrycznych jednośladach? Ze wspólnymi stacjami ładowania wyposażonymi w gotowe do użycia baterie? Niezależnie od producenta? Brzmi nieźle!

Dnia 1 marca firmy Honda, KTM, Piaggio i Yamaha podpisały w tej sprawie list intencyjny o którym pisaliśmy na Motogen.pl, a wczoraj (6 września 2021) oficjalnie powstało Konsorcjum pod nazwą Swappable Batteries Motorcycle Consortium.

Jest to Konsorcjum motocyklowe działające na rzecz wzajemnie wymiennych baterii do motocykli i pojazdów elektrycznych. Celem SBMC jest utworzenie określonego standardu, który finalnie stosowany będzie nie tylko przez te 4 firmy, ale także wszelkie inne, a do tego wdrożony zostanie jako norma europejska, normy narodowe, norma światowa.

Jeszcze nie wiadomo jak miałby działać system wymiennych baterii. Wyobrażamy sobie coś w rodzaju paczkomatu, do którego wkładasz swoją zużytą baterię, a wyciągasz naładowaną, z dostępem np. w formie abonamentu. Niezależnie od tego, czy jeździsz Hondą, Piaggio, Yamahą, KTMem, czy czymkolwiek innym. Baterie będą stosowane w elektrycznych jednośladach, przede wszystkim miejskich, o mocy do 11 kW (czyli odpowiedniki spalinowych 125).

Celem konsorcjum jest ograniczenie problemów związanych z czasem ładowania czy dostępnością infrastruktury, a także osiągnięcie zrównoważonego społeczeństwa. Jest jeszcze coś ważnego, jak to ujął Stefan Pierer z KTM:

“Z niecierpliwością patrzymy w przyszłość aby zapewnić, że jednoślady silnikowe utrzymają swoją ważną rolę w przyszłości mobilności zarówno miejskiej, jak i pozamiejskiej.”


Więcej w Elektryczność, Newsy, Ze świata
KTM RC390 2022: zupełnie nowy, bardzo sportowy [opis, dane techniczne, zdjęcia, film]

RC390 to motocykl sportowy, na drogę i na tor. Ma nieduży silnik, niską masę i wysoki poziom wyposażenia.

Zamknij