Powstał jako rozwinięcie modelu 951, w którym zwyczajnie powiększono pojemność. Ciekawostką był fakt, że 951 miało jako jednen z pierwszych seryjnych modeli ze stajni Ducati zasilanie wtryskiem, czterozaworową głowicę oraz chłodzenie cieczą. Sterowanie zaworami powierzono układowi desmodromicznemu (osobne krzywki do otwierania i zamykania zaworu).

Ducati 888…

Motocykl był orężem do walki z przeciwnikami w serii Superbike, którą pod Dougiem Polenem wygrywał dwukrotnie, w 1991 oraz 1992r.

Kiedy w 1993r tytuł wpadł w ręce Scotta Russella jeżdżącego Kawasaki, Ducati stworzyło jeden z najładniejszych, najbardziej znanych i imponujących modeli, 916, który po modyfikacjach (996, 998) przetrwał w produkcji do 2004r.

888 w wersji drogowej legitymował się mocą 92 KM, co w połączeniu z masą pojazdu 225kg (na mokro) pozwalało na osiągnięcie 245 km/h oraz przyspieszenie 3,3s od 0 do 100km/h. Wartość maksymalnego momentu obrotowego wynosiła 80,5Nm przy 7000 obr./min. (wg niektórych źródeł moc maksymalna to 95KM, moment 75Nm, a przyspieszenie 3,9 s)

Układ hamulcowy powierzono firmie Brembo; z przodu zastosowano dwie tarcze współpracujące z czterotłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedynczą tarczę. Ducati 851/888 było jednym z pierwszych motocykli, w którym zastosowano widelec typu upside-down w przednim zawieszeniu.

Wersja wyścigowa posiadała masę 142kg, moc 136KM i potrafiła rozpędzić się do 290 km/h.

Dzisiaj ogłoszenia o sprzedaży 888 trafiają się rzadko ich cena jest zróżnicowana, ale ładnie utrzymany egzemplarz z carbonowymi dodatkami to wydatek porównywalny z nowym Ducati Scramblerem…

Więcej w Moto-Legendy, Motocykle
Oldschool: Honda VT1100C Shadow

Pod koniec lat 70-tych świat ogarnęło szaleństwo na punkcie chopperów. Dotychczasowe konstrukcje z Kraju Kwitnącej Wiśni tylko po części spełniały...

Zamknij