Tamburini Corse F43 Tributo. Czy to najpiękniejszy motocykl na świecie? - Motogen.pl

Ten piękny motocykl, choć jest na razie tylko wizualizacją, faktycznie powstaje w fabryce Tamburini Corse – firmie należącej do syna wielkiego designera Massimo Tamburiniego.

Pierwsze informacje o projekcie będącym hołdem dla jednego z najgenialniejszych designerów motocykli w historii – Massimo Tamburiniego – pojawiły się jeszcze w październiku, kiedy Andrea Tamburini, syn projektanta, opublikował pierwsze renderingi projektu.

Przygotowywany motocykl opisywany jest śmiało jako „najpiękniejszy na świecie”. Bazą jest sportbike F4, jednak stylistyka F43 pełnymi garściami czerpie zarówno ze stylu Massimo Tamburiniego, jak i elementów charakterystycznych dla historycznych motocykli wyścigowych. Ten miks zapewnia modelowi F43 Tributo unikalny, natychmiast rozpoznawalny styl. Czy czyni on ów model najpiękniejszym na świecie? To chyba każdy musi ocenić sam.

Dla Andrei Tamburiniego F43 Tributo to bardzo intymny projekt. Poprzez wykorzystanie pełni swych umiejętności i talentu chce pokazać jak wielkim szacunkiem darzył swego ojca i jak wiele mu zawdzięcza. Ma to być także coś w rodzaju żywego pomnika, dowodu chwały wielkiego projektanta, którego wkład w branżę motocyklową jest nie do przecenienia.

Massimo Tamburini był twórcą najważniejszych motocykli w historii motoryzacji, by wspomnieć tylko Ducati 916, Bimotę Tesi 1D, czy MV Agustę F4. Po śmierci designera w 2014 r. studiem projektowym pod szyldem Tamburini Corse kieruje jego syn Andrea. Pierwszym motocyklem, który powstał pod tą marką był pokazany w 2016 roku torowy model T12, zaprojektowany jeszcze przez obu panów Tamburini.

​​F43 Tributo powstanie w niezwykle limitowanej serii 25 sztuk, podzielonej dodatkowo na pięć różnych wersji, co czyni ten sprzęt ultrawyjątkowym. Wersje te otrzymają przydomki Tamburini, Veltro, Mamba, Serie Oro i Viper. A jaki motocykl będzie stanowił bazę dla F43? Najciekawsze, że ten „najpiękniejszy motocykl na świecie to bodykit przeznaczony modeli MV Agusta F4 wyprodukowanych po 2010 roku. Długa lista akcesoriów zamyka się kwotą 16 000 euro, a miłym dodatkiem do zestawu jest certyfikat autentyczności.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany