Pierwsza Honda CB900F była produkowana od 1979 do 1983. Zastąpiono ją modelem VF1000F, ale oznaczenie CB900F powróciło w 2002 roku, wraz z “dużą” wersją Horneta. Aktualnie w ofercie Hondy jest nostalgiczna CB1100F nawiązująca z jednej strony do CB750, z drugiej do kultowego SuperBol d’ora, CB1100 z początku lat 80. Najwyraźniej producent chce odświeżyć gamę swoich retro-klasyków, czego zwiastunem ma być poniższy koncept.

Motocykl wyraźnie nawiązuje do CB900F Bol d’Or z lat 1979-1983. Zobaczcie na kolorystykę, kształt baku, charakterystyczne stylistyczne przejścia zbiornika paliwa w owiewki a także charakterystyczny zadupek ze specyficznym “daszkiem”. Znakiem czasu są reflektory wykonane w technologii LED, chłodzenie cieczą czy radialne zaciski.

Jednostka napędowa, za sprawą charakterystycznej osłony sprzęgła przypomina bardziej silnik z CB1000R ze zmienionym blokiem (bogatsze użebrowanie), niż przekonstruowaną jednostkę napędową z CB1100. Zatem, czy Honda zdecydowała się na podobny zabieg jak Kawasaki przerabiając Z1000 na Z900RS czy wcześniej Yamaha zmieniając MT-09 w XSR900? Wiele na to wskazuje.

W zasadzie wypada tylko się cieszyć – CB1000R to zwrotny, dynamiczny i za sprawą zaawansowanej elektroniki bezpieczny motocykl. W klasycznym wcieleniu wydaje się także mega atrakcyjny i mamy cichą nadzieję, że wkrótce trafi do produkcji…

Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
THIS IS WHY WE RIDE: MOTOCYKLE NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA DEPRESYJNY BLUE MONDAY!

Motocykle poprawiają humor - potwierdzono to naukowo! W 2004 roku pewien psycholog użył takich zmiennych, jak pogoda, dług, czas miniony...

Zamknij