Broniący tytułu motocyklowego Mistrza Świata MotoGP, Australijczyk Casey Stoner (Repsol Honda) z najszybszym czasem zakończył kolejną, drugą turę zimowych testów na torze Sepang w Malezji.

 

26-latek, który rok temu sięgnął po mistrzostwo wygrywając dziesięć z siedemnastu wyścigów i szesnaście razy stając na podium, był bezkonkurencyjny podczas pierwszych testów przed sezonem 2012, które odbyły się w Malezji na początku lutego. Zawodnik zespołu Repsol Honda powtórzył swój wyczyn także w minionym tygodniu, kończąc z najlepszym czasem również drugą turę testów na torze Sepang.

 

Drugi wynik, ze startą zaledwie 0,1 sekundy do Australijczyka, uzyskał jego hiszpański kolega z ekipy Repsol Honda, Dani Pedrosa. Hiszpan Alvaro Bautista, nowy reprezentant włoskiego zespołu San Carlo Honda Gresini, był siódmy w stawce piętnastu motocyklistów, ze stratą 0,8 s do Stonera i przewagą 0,2 s nad debiutującym w MotoGP Mistrzem Świata Moto2, Niemcem Stefanem Bradlem w barwach LCR Honda.

 

’Nie mogliśmy w pełni wykorzystać trzech dni testów, ale i tak sprawdziliśmy wiele rozwiązań’ – powiedział Stoner. – 'Pracowaliśmy nad elektroniką i charakterem pracy silnika, a także zmniejszyliśmy rozstaw osi, redukując wibracje. Jesteśmy zadowoleni z motocykla. Podwozie jest dobrze zbalansowane i nie brakuje mu trakcji. Musimy jednak wyeliminować wibracje’.

 

’Skupialiśmy się na podwoziu i jesteśmy zadowoleni z efektów naszej pracy’ – dodał Pedrosa. – 'Poprawiliśmy też hamowania i mamy mniej wibracji niż podczas pierwszego testu, chociaż możemy jeszcze poprawić wejścia w łuki i przejazdy przez środek zakrętów, kiedy podczas kolejnych testów, w Jerez, skupimy się na silniku i elektronice’.

 

Zawodnicy MotoGP nie mogli w pełni wykorzystać czasu na torze z uwagi na mocne opady deszczu, które ograniczyły jazdę podczas dwóch pierwszych dni. Drugiego dnia żaden z czterech kierowców Hondy nie wyjechał z garażu, podczas gdy inżynierowie analizowali drobny problem z jednostką napędową, jaki pojawił się w motocyklu Daniego Pedrosy. Po otrzymaniu 'zielonego światła’, cała czwórka wróciła jednak do akcji ostatniego dnia i mimo niewielkiej ilości czasu, była w stanie całkowicie zrealizować program testowy.

 

Zawodnicy Hondy byli zadowoleni z nowego modelu; RC213V z silnikiem powiększonym z 800 do 1000 ccm, jednak wszyscy motocykliści MotoGP zmagali się z drobnymi wibracjami, wywołanymi nowymi mieszankami ogumienia o wyraźnie innej charakterystyce. Przed ostatnimi testami, które w połowie marca odbędą się w hiszpańskim Jerez, inżynierowie Hondy będą pracowali nad całkowitym wyeliminowaniem problemu.

 

Sezon MotoGP rozpocznie się 8 kwietnia od nocnego wyścigu o Grand Prix Kataru, tymczasem w miniony weekend polscy kibice mogli podziwiać ubiegłoroczny, mistrzowski motocykl Caseya Stonera, Hondę RC212V, na stoisku Hondy na IV Ogólnopolskiej Wystawie Motocykli i Skuterów w Warszawie.

Więcej o motocyklach Honda