Moto Guzzi V85 TT. Podróż w pięknym towarzystwie [FILM+ZDJĘCIA] #OperacjaLato - Motogen.pl

Classic Enduro – tak Moto Guzzi opisuje model V85 TT. Jest klasycznie, z enduro już gorzej. Ale czy to cokolwiek umniejsza temu sprzętowi? Zdecydowanie nie!

W motocyklach fascynujących jest wiele rzeczy. Jedna z nich to fakt, że, wbrew obiegowej opinii, prędkość maksymalna ani czas w jakim rozpędza się on do setki nie dla wszystkich mają znaczenie. Motocykl ma budzić emocje, ale przecież dla każdego z nas pojęcie to oznacza coś innego – niektórzy do obudzenia emocji potrzebują adrenaliny, inni doświadczania harmonii ze światem, inni – obcowania z pięknem.

Moto Guzzi V85 TT to właśnie ten trzeci przypadek – tutaj zarówno moc maksymalna, przyspieszenie, jak i adrenalina podporządkowane są stylowi. I choć parametry techniczne są więcej niż wystarczające do podróży, nawet z pasażerem, to właśnie styl jest tym, co chciał osiągnąć producent i w czym V85 TT jest bezkonkurencyjne.

Moto Guzzi V85 TT – FILM

Moto Guzzi V85 TT – pojemność, moc, konkurenci

V85 TT nawet nie próbuje udawać czegoś, czym nie jest. Owszem producent chętnie używa w odniesieniu do tego modelu określenia „adventure”, jednak z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że model ten na miano to zasługuje. Dlaczego? Otóż, podobnie jak emocje, także przygoda znaczy dla każdego coś innego. Oczywistym jest, że zatwardziali Łowcy Niewygód nie wezmą V85 TT pod uwagę w kontekście hardkorowego off-roadu, ale już odkrywanie bocznych, szutrowych i polnych dróg jest dla tego motocykla naturalnym środowiskiem.

Mamy tutaj więc unikalne połączenie – V85 TT nie tylko wygląda, ale zupełnie dobrze także jeździ, nie tylko po asfaltowych szosach, ale także po drogach o mniejszym znaczeniu strategicznym. Jest więc świetnym wyborem dla kogoś, kto, oprócz dobrej kawy w modnej kawiarni, lubi czasem spróbować życia odkrywcy.

Tradycyjny dla Moto Guzzi wzdłużny V-twin ma tutaj pojemność 850 cm3, z której generuje 76 KM i 82 Nm momentu obrotowego. To wartości na pozór mniejsze niż u konkurencji, ale tylko na pozór. Jeśli spojrzeć na przykład na Aprilię Tuareg, czy Triumpha Tigera Sport 660, okaże się, że V85 TT ma niemal identyczną specyfikację. Fakt – pojemność silnika wskazuje, że powinien on trafić do wyższej grupy, ale moim zdaniem to właśnie te dwa modele należą do jego bezpośrednich konkurentów.

Moto Guzzi V85 TT – wyposażenie, wersje

Moto Guzzi w czasie premiery V85 podczas targów EICMA w 2018 roku nazwali ten model „classic enduro”. Choć wszystkim, którzy znają znaczenie słowa „enduro”, taki opis może wydawać się na wyrost, producent miał ważny powód, by użyć właśnie tego słowa. Oszczędna forma V85 i zaprezenotwana wówczas żywa kolorystyka zostały zainspirowane motocyklami Moto Guzzi V65 i V75 startującymi w rajdach Paryż-Dakar.

W odróżnieniu jednak od tamtych twardych maszyn, przeznaczonych dla wymagających zawodników, V85 TT wydaje się aksamitnie łagodny, niemal pluszowy. Wszystkie mechanizmy pracują delikatnie, subtelnie, dając poczucie maksymalnego komfortu. Jedyne, do czego faktycznie można się przyczepić, to ogromne trudności ze znalezieniem biegu jałowego. Można by rzec, że motocyklowi brakuje luzu.

Na pokładzie producentowi udało się umieścić sporo współczesnych rozwiązań, które skutecznie maskują fakt, że V85 jest motocyklem z przeszłości. Mamy tutaj zatem pięć trybów jazdy (Rain, Road, Sport, Off-road, Custom), nieco za mały kolorowy wyświetlacz TFT, oświetlenie LED, elektroniczną przepustnicę, tempomat i kontrolę trakcji.

Wszystko to sprawia, że V85 jest niezwykłym i niespotykanym już dziś połączeniem historycznej technologii w postaci chłodzonego powietrzem i olejem silnika, z nowoczesnymi systemami. Całość, mimo tak karkołomnego połączenia, jest zaskakująco spójna i daje efekt w postaci ogromnej przyjemności z jazdy.

Producent oferuje model V85 w kilku bardzo ciekawych wersjach. Oprócz dwóch standardowych, w jednolitych kolorach, mamy także wersje „Evocative”, nawiązujące do barw dakarowych wyścigówek – żółto-biało-czerwona, czerwono-biało-czarna i niebiesko-biało-czerwona. Do tego mamy jeszcze wersję Travel i Guardia d’Honore, która inspirowana jest barwami eskorty prezydenta Republiki Włoskiej.

Moto Guzzi V85 TT – spalanie, wrażenia z jazdy

V85 TT z pewnością nie jest motocyklem dla fanów prędkości. Sprzęt najlepiej czuje się w okolicach 120-140 km/h. Pali wtedy na każde przejechane 100 km około 5 litrów benzyny, nie wyje i zachowuje stabilność, nawet podczas jazdy z pełnym obciążeniem. Prędkość maksymalna to około 188 km/h, ale motocykl takich osiągów zdecydowanie nie lubi. Silnik pracuje wtedy z pełnym obciążeniem, czego efektem jest wysokie spalanie i wysoki poziom hałasu.

Z punktu widzenia motocyklowej turystyki V85 TT jest sprzętem idealnym do pokonywania bocznych dróg. Kiedy jednak trzeba skorzystać z autostrady, także nie będzie się wstydzić. Elektroniczna przepustnica zapewnia precyzyjną kontrolę nad mocą, a tryby jazdy świetnie ją dozują. W trybie Sport V85 TT zaskakuje żywiołowością – zupełnie nie czuć, że moc to niecałe 80 KM.

Dla kogo jest Moto Guzzi V85 TT? To doskonały motocykl dla tych, którzy sporo już przejeździli, wyszaleli się i teraz od motocykla oczekują tylko przyjemności z jazdy. To maszyna w sam raz dla ludzi, którzy ponad piorunujące osiągi przedkładają piękne detale. To wreszcie coś dla motocyklistów, którzy lubią nienachalnie się wyróżniać. V85 TT z pewnością będzie na drogach znacznie mniej niż Suzuki V-Stromów, czy Versysów.

Moto Guzzi V85 TT – zdjęcia

Operacja Lato 2023: co to jest, konkurs, spotkania, harmonogram

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2023 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach Instagramie oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth S3! Pozostałe nagrody też są ciekawe: akumulatory Exide, klocki hamulcowe TRW, plecaki z chemią Motul, czy koszulki Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek wieczorem spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2023:

  • 10.07-16.07 – BMW
  • 17.07-23.07 – Moto Guzzi 
  • 24.07-30.07 – Triumph 
  • 31.07-06.08 – Yamaha 
  • 07.08-13.08 – Suzuki 
  • 14.08-20.08 – Harley-Davidson

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle, jak:
Schuberth,
TRW,
Motul,
BNP Paribas,
Exide,
4Ride.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany