Dla zabawy ścigają się na przerobionych Moto Guzzi V7 Stone (Fast Endurance Trophy) - Motogen.pl

W redakcji Motogen trwa właśnie Operacja Lato i akurat mamy tydzień Moto Guzzi. Jednym z trzech motocykli, którymi teraz jeździmy, jest V7 Stone SE (zobacz szybką video-opinię). O tym motocyklu można mówić długo i opowiadać wiele, ale z całą pewnością stwierdzam, że takie słowa jak „tor, wyścigi, sport” nie padłyby ani razu… V7 Stone to w ogóle inna liga.

Ale Włochom to nie przeszkadza i Moto Guzzi organizuje markowy puchar „Fast Endurance Trophy”, w którym zespoły ścigają się właśnie na V7 Stone! W tym roku odbywa się już 5 edycja, a w sezonie ’22 ścigało się (uwaga!) aż 36 zespołów!!

Tak wyglądała zapowiedź sezonu 2022:

Wyścigowe modyfikacje dla V7 Stone

Wszyscy mają takie same motocykle – są to V7 Stone wraz z obowiązkowym, dedykowanym pakietem, na który zawiera się:
– tylne zawieszenie Ohlins,
– filtr powietrza,
– mapa silnika,
– większy tylny hamulec,
– przednia owiewka,
– dzielona kierownica sportowa,
– układ wydechowy,
– podniesione podnóżki,
– pojedyncza kanapa, boczne panele numerowe, osłona klamki hamulca i kilka innych dodatków dla bezpieczeństwa.

Jestem sobie w stanie wyobrazić, że te modyfikacje nagle nie sprawiają, że V7 Stone staje się motocyklem sportowym… Ale chyba w tym tkwi cała siła tej serii! „Wyścigowy V7” wciąż jest umiarkowanie wyścigowy, ale za to każdy ma takiego samego, każdy ma ogrom radochy i dla każdego nie jest to nadmiernie wymagająca zabawa. Jestem przekonany, że mógłbym w tym włoskim szaleństwie odnaleźć niesamowitą przyjemność.

Zdjęcia z wyścigów na V7 Stone:

Format sezonu i wyścigów Moto Guzzi Fast Endurance Trophy

Jak wskazuje nazwa serii (Moto Guzzi Fast Endurance Trophy), jest trochę elementów wyścigów długodystansowych. Na sezon 2023 zaplanowane są 4 weekendy, podczas których rozegra się 6 wyścigów. Każdy zespół składa się z dwóch zawodników, a wyścigi mają od 60 do 90 minut, a dwa z nich to wyścigi nocne! Aby podkręcić radochę, starty odbywają się w stylu Le Mans (biegiem do motocykla), a zmiany zawodników zaplanowane są w 15 minutowych odstępach. Tory też są nie byle jakie: Vallelunga, Cremona, Misano, Mugello.

Okej, teraz jestem już przekonany, że w pucharze Moto Guzzi Fast Endurance Trophy bawiłbym się fan-ta-sty-cznie! (Szczegóły na stronie pucharu.)


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany