Kawasaki Z750 z lat 2004-2012, motocykl używany. Opis, wady, zalety i nasza opinia - Motogen.pl

Kawasaki Z750 z lat 2004-2012 to częsty model na rynku motocykli używanych. Czy warto się z nim wiązać? Zobacz opis, wady i zalety, oraz na co zwrócić uwagę

Przepis na Z750 był prosty. Silnik ze sportowego modelu połączyć z  zawieszeniem i hamulcami z magazynowych półek, ubrać w atrakcyjny, dynamiczny i niebanalny wygląd przy zachowaniu sensownej ceny. W przeciwieństwie do konkurencji motocykl miał zdecydowanie bardziej agresywny wygląd sprawiający wrażenie, jakbyśmy mieli do czynienia z fabrycznym streetfighterem. Większa moc niż w sześćsetkach i lepsze prowadzenie niż w litrowych nakedach przy niewiele gorszych osiągach spowodowały, że odbierał klientów zarówno 600 jak i gołym 1000.

Kawasaki Z750 opis

Silnik pochodził z modelu Z1000 wywodzącym się ze sportowego ZX9R. Na potrzeby mniejszej pojemności stracił nieco ze skoku i średnicy tłoka. Dzięki temu jeszcze chętniej wkręcał się na obroty przy przyzwoitych osiągach w średnim i niższym zakresie obrotów.

Kawasaki Z750 2004
Kawasaki Z750 z 2004 r

Względem Z1000 zrezygnowano z widelca USD na rzecz konwencjonalnego widelca. Reszta pozostała z większego brata. Dzięki temu motocykl był dynamiczny, chętnie zmieniał kierunki, ale pozostał konstrukcją ciężką jak na swój segment. To w niczym nie przeszkadzało, bowiem klienci byli zafascynowani pełną dynamiki, narysowaną ostrą kreską linią nadwozia.

Ostrzejsza jazda szybko obnażała słabe strony konstrukcji. Zbyt miękkie zawieszenie oraz kiepska wydajność hamulców (względem osiągów silnika) psuły próbę sportowej jazdy. Szkoda, bo ostra geometria zawieszenia oprócz pewnej nerwowości nadawała fenomenalną zwrotność poręczność i szybkość reakcji na ruch kierownicą…

Kawasaki Z750 zmiany

W 2006 roku zmieniono ramę, która otrzymała boczne podciągi. To usztywniło ramę, ale i wyeliminowało część drgań. Przedni widelec zastąpiono stabilniejszymi teleskopami USD z regulacją sił tłumienia odbicia oraz napięcia wstępnego. Wydłużono rozstaw osi, przez co wzrosła stabilność pojazdu.

Zmiany objęły także silnik. Zwężono kanały dolotowe, przekonstruowano przepustnice, krzywki wałków rozrządu oraz od nowa zaprojektowano układ wydechowy. W efekcie poprawił się niski i średni zakres obrotów przydatny w codziennej jeździe oraz miejskich zabaw.

Najważniejsza była modyfikacja układu hamulcowego. Z tyłu powiększono o 30 mm średnicę tarczy hamulcowej, przód dostał nowe zaciski. Przy okazji przestylizowano nieco nadwozie, wprowadzono nowy zestaw wskaźników, a ABS zaczął być dostępny za dopłatą.

Wersja turystyczna Z750S

W 2005 marka zaprezentowała Z750 z dużą owiewką mocowaną do nadwozia oraz zmienioną kanapą. Bardziej powściągliwa stylizacja i komfort, chociaż znacząco poprawiły praktyczność motocykla, nie trafiły w gusta odbiorców. Model S ma zauważalnie niższe ceny, cieszą się też mniejszym zainteresowaniem.

Kawasaki Z750 S 2006
Kawasaki Z750 S z 2006 r.

Kawasaki Z750R

Od czasu modernizacji aż do końca produkcji motocykl nie przechodził żadnych znaczących zmian. Wyjątkiem jest, wprowadzony w  2011 Z750R. Od modelu standardowego wyróżniał go nowy widelec USD z radialnymi zaciskami przejętymi z Z1000R, oraz aluminiowy wahacz. Motocykl wreszcie prowadził się adekwatnie do charakteru i osiągów silnika, nadawał się także do amatorskich wizyt na torze. Najbardziej rzucał się w oczy dodatkowymi wlotami powietrza  w dolnej części owiewki.

Kawasaki Z750 słabe punkty

Kawasaki Z750 jest uważany za solidny i pewny motocykl. W pierwszej generacji zdarzają się awarie czujnika położenia wałka rozrządu. W efekcie mamy duży problem z uruchomieniem silnika. Zdarzają się usterki zaworu w układzie wydechowym. Zawieszony powoduje nieprawidłową i nierówną pracę silnika oraz spadek jego osiągów.

Dla obydwu generacji dość popularnym zjawiskiem jest korozja. Pojawia się na śrubach, mocowaniach oraz ramie w przypadku odprysków lakieru. Niektóre śruby mają tendencję do samodzielnego odkręcania pod wpływem wibracji. Poza tym brak typowych usterek.

Kawasaki Z750 nasza opinia

Kawasaki Z750 to pojazd trwały i z dużym potencjałem do agresywnej jazdy. Jednak bez ingerencji w układ hamulcowy (zmiana klocków, przewodów) oraz zawieszenie (twardsze sprężyny) ten potencjał nie zostanie w pełni wykorzystany. To świetny pojazd do miasta, z agresywnym, ponadczasowym designem, o dużej trwałości i chętny na tuning.

Polecamy przede wszystkim wersję R, a poza nią drugą generację wyposażoną w ABS. Ceny wahają się od 7000 za niezbyt zadbane egzemplarze z początku produkcji po 19 000 zł za wersję R z „ostatniego wypustu” modelu 750. Podaż jest wystarczająca, żeby znaleźć dobrą sztukę, dzięki której wyróżnimy się z tłumu i nawiążemy do epoki wejścia w XXI w.

Kawasaki Z750 wady i zalety

Zalety:

-mocny silnik,

-precyzyjna skrzynia biegów,

-prowadzenie i poręczność,

-koszty zakupu i serwisu

Wady:

-Masa,

-hamulce,

-zużycie paliwa,

-korozja,

-wibracje silnika.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany