Cerra GT 865. Royal Enfield, o którego nikt nie prosił, a którego pragniemy - Motogen.pl

Oto Royal Enfield w formie, której powinien pojawić się już dawno. Ujmujące połączenie klasyki, mocy i elegancji powoduje, że mamy na plecach ciarki. Aż szkoda, że nie jest to model fabryczny…

Rok temu, na drugim końcu świata pewien człowiek, wpadł na pomysł, który jak się okazuje w tym roku wprowadziła w życie Yamaha ze swoją XSR 900 GP. Tym pomysłem jest motocykl nawiązujący stylem do klasycznych motocykli sportowych z lat 80. ubiegłego wieku. Poznajcie Royala Enfielda Cerra GT 865.

Twórcą projektu jest Carl Cerry, który w swoim warsztacie Skunk Machine opracował niezwykły projekt. Bazą do budowy tego cafe racera jest Continental GT 650, co jest świetnym wyborem, bo sam producent zachęca właścicieli, do samodzielnego tuningowania swoich maszyn.

To, co zachwyca i przykuwa uwagę w Cerra GT 865, to z pewnością duża owiewka z przepięknie wkomponowaną okrągłą lampą. Zanim jednak motocykl otrzymał swoją ostateczną formę, musiał przejść kilka etapów. Pierwszym było wykonanie przez Carla glinianych modeli owiewki oraz zadupka, a następnie ich zeskanowanie. Co ciekawe modele obrazowały tylko jedną stronę. Druga została wygenerowana przez program CAD.

Kolejnym etapem było stworzenie form z włókna szklanego. Nie był to jednak ostatni etap ubierania Royala. Finalnie bowiem każdy element, z wyjątkiem baku, wykonany jest z włókna węglowego. Doskonałym zabiegiem było tutaj dobranie lakieru w taki sposób, że nie mamy przesytu carbonu.

Swoisty lifting, żeby nie powiedzieć transformacja, to nie jest jednak jedyna zmiana jaka dotknęła motocykla. Poprzez zamontowanie tłoków o większej średnicy oraz ulepszonej przepustnicy od Revelry Cycles, Australijczykowi udało się zwiększyć pojemność motocykla do 865 cm3 i zwiększyć moc z fabrycznych 47 do 76 KM. Motocykl jest też lżejszy od fabrycznego Continentala o 30 kilogramów.

Co rzuca się w oczy, gdy dużej popatrzymy na motocykl, to brak lusterek. Sam w pierwszej chwili patrząc na niego nie zauważyłem tego, zdawałoby się defektu. Skąd więc kierujący ma wiedzieć co dzieje się za nim? Odpowiedzią na to pytanie jest specjalna kamera zamontowana na ogonie. Obraz z niej wyświetla się na ekranie LCD umieszczonym nad kierownicą.

Niestety – model Cerra GT 865 będzie wyprodukowany w jedynie 25 sztukach i jak mówi Skunk Machine będzie, bardzo drogi.

Royal Enfield Cerra GT 865 – zdjęcia

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany