Bimota KB4 oraz KB4 RC 2022: sportowy, ekskluzywny, retro? [EICMA 2021, opis, dane, zdjęcia] - Motogen.pl

Bimota, butikowa marka związana z Kawasaki, prezentuje nowy model: połączenie nowoczesnych technologii sportowych z ekskluzywnym retro stylem.

Bimota od czasu dostania się pod skrzydła Kawasaki korzysta z technologii i silników tej marki. Reszta komponentów jest już typowa dla włoskiego motocykla. Mamy więc niepowtarzalną stylistykę, ciekawe rozwiązania w budowie ramy i najlepsze zawieszenie. Na EICMA zaprezentowano dwa modele – KB4 i KB4 RC.

Bimota KB4 2022 – nietypowe rozwiązania

Inżynierowie Bioty nie byli by sobą, by przy konstruowaniu KB4 zrobili wszystko tak samo jak w innych motocyklach. Zacznijmy więc od chłodnicy – jest ona umieszczona pomiędzy siedzeniem kierowcy, a tylnym kołem. Powietrze do niej doprowadzane jest kanałami w bardzo rozbudowanych bocznych osłonach.

Ciekawa jest również konstrukcja ramy, chociaż w tym przypadku nie ma wielkiego zaskoczenia – Bimota od lat stosuje w swoich konstrukcjach połączenie elementów stalowych, z profilami wykonanymi ze stopów aluminium. Oczywiście elementem nośnym jest także sam silnik. Rozwiązanie takie daje nie tylko niską masę konstrukcji, ale też sztywność na odpowiednim poziomie. A jak wiadomo, konstrukcja podwozia motocyklowego nie może być ani zbyt „twarda”, ani zbyt sprężysta.

Warto wspomnieć, że wszystkie owiewki są carbonowe.

Galeria zdjęć: KB4 oraz KB4 RC 2022

Silnik i wyposażenie Kawasaki w Bimota KB4

Sercem Bimoty KB4 jest silnik znany z Kawasaki Nina 1000SX. Nieco ponad litrowa jednostka osiąga 142 KM i 111 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Masa została zachowana na przyzwoitym poziomie, KB4 w stanie suchym waży 189 kg. Nie jest to rekord świata, tak samo jak moc. Bimota nie walczy jednak o rekordy, tylko ma oferować niepowtarzalne wrażenia z jazdy. A podwozie jest naprawdę imponujące – motocykl stoi na zawieszeniu Öhlinsa z najwyższej półki.

Pomimo nawiązania do stylu retro, w Bimocie KB4 nie mogło zabraknąć elektroniki z najwyższej półki. Mamy więc wyposażenie znane z flagowych modeli Kawasaki, włącznie z rozbudowaną kontrolą trakcji, układem ABS działającym także na zakrętach, wyborem trybów jazdy, czy kolorowym wyświetlaczem TFT.

Bimota KB4 RC 2022

Bimota KB4 RC to nic innego jak motocykl pozbawiony przedniej owiewki. Ciężko się spierać, która wersja jest ładniejsza. Jedno jest pewne – obie są futurystyczne i odbiegają od typowych konstrukcji. To ostatnie jest cechą Bimoty od samego powstania firmy.

Dane techniczne Bimota KB4 2022

Typ ramy: rama kratownicowa, stalowa połączona z profilami aluminiowymi
Typ silnika / układ zaworów: 4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, 4-zawory na cylinder
Pojemność sokowa: 1,043 cm³
Średnica x skok tłoka: 77,0 mm × 56,0 mm
Stopień sprężania: 11,8: 1
Maks. moc: 105kW (142KM) przy 10 000 obr/min
Maks. moment obrotowy: 111 Nm przy 8000 obr/min
System smarowania: mokra miska olejowa
Układ paliwowy: wtrysk, korpusy przepustnic 38 mm, Euro-5
Skrzynia biegów: 6-biegowa,
Typ sprzęgła: mokre, wielotarczowe
Pojemność zbiornika paliwa: 19,5l
Długość: 2050 mm
Szerokość: 774 mm
Wysokość: 1150 mm
Rozstaw osi: 1390 mm
Prześwit: 140 mm
Wysokość siedziska: 810 mm ( +/- 8 mm )
Kąt przedniego widelca / wyprzedzenie: 24,0°/ 100,8 mm
Zawieszenie przednie: widelec Öhlins FG R&T 43 NIX30
Skok koła przedniego: 130 mm
Tylne zawieszenie: wahacz aluminiowy, Öhlins TTX 36
Skok tylnego koła: 122 mm
Opona przednia: 120/70ZR17
Opona tylna: 190/50ZR17
Tylne koło: kute J17M/C×MT6.00
Hamulec przedni: podwójny, tarczowy 320 mm
Hamulec tylny: tarczowy, 220 mm
Masa w stanie suchym: 189 kg
Masa motocykla gotowego do jazdy: 194 kg


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany