MV Agusta na EICMA 2021: F3 RR + Brutale 1000 RS + Brutale RR 1000 Nürburgring + Superveloce Ago [opis, zdjęcia] - Motogen.pl

MV Agusta zaprezentowała kilka nowych modeli szosowych, są przepiękne (i świetne) – F3 RR + Brutale 1000 RS + Brutale RR 1000 Nürburgring + Superveloce Ago.

Najgłośniejszymi nowościami 2022 MV Agusty pokazanymi podczas EICMA 2021 z pewnością są modele enduro 5.5 oraz 9.5 z projektu Lucky Explorer. Ale w kategorii motocykli typowo szosowych też mamy ciekawe propozycje, które na pewno przypadną do gustu sympatykom marki.

Praktycznie cała gama MV Agusty doczekała się mniejszych, bądź większych modyfikacji. W znanych modelach pojawiają się nowe wersje kolorystyczne, a 4 maszyny szosowe zostały zaprezentowane jako gorące nowości.

MV Agusta F3 RR 2022

Nowy F3 RR wprowadziło znaczące modyfikacje w tym cenionym modelu. Zmiany dotyczyły zarówno silnika, jak i podwozia. Wszystko to, by uczynić motocykl jeszcze bardziej poręcznym, a zarazem spełniającym surowe normy czystości spalin.

Przeprojektowanie płyt ramy, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru wahacza, doprowadziło do zwiększenia sztywności skrętnej i wzdłużnej. Silnik o mocy 147 KM ma zmodernizowane panewki główne i korbowodowe – wszystko w celu redukcji tarcia. Modyfikacji doczekał się także wałek pośredni, co przyczyniło się do zmniejszenia jego bezwładności i zwiększenia niezawodności.

Także układ wydechowy został całkowicie zmodernizowany, aby poprawić krzywe mocy i momentu obrotowego przy jednoczesnym spełnieniu norm emisji Euro5.

F3 RR został poddany badaniom aerodynamicznym, których efektem są skrzydła, umieszczone po bokach owiewki. Wykonane z włókna węglowego elementy i są w stanie dociążyć przednie koło o 8 kg z przy prędkości 240 km/h. Wśród innych dopracowanych elementów znajduje się wyższa przednia szyba i nowy przedni błotnik poprawiający przepływ powietrza do chłodnic.

MV Agusta Brutale 1000 RS 2022

Bazując na silniku Brutale 1000 RR, ramie i jednostronnym wahaczu, model RS stał się teraz bardziej przystępny cenowo, dzięki widelcowi Marzocchi i amortyzatorowi Sachs.

Nacisk położono na poprawę komfortu przy jednoczesnym zwiększeniu praktyczności motocykla. Siedzisko ma wygodniejszą wyściółkę, kierownica została podniesiona, a pozycja jest mniej ekstremalna niż w wersji RR.

Za to silnik i elektronika podążają ewolucyjną ścieżką RR, z ciągłymi udoskonaleniami, które poprawiają niezawodność i funkcjonalność w każdych warunkach użytkowania.

MV Agusta Brutale RR 1000 Nürburgring 2022

Co może być lepsze od ekstremalnego 4-cylindrowego Brutale RR? Jeszcze bardziej agresywna i dopracowana wersja! Pomysł nawiązuje do zakątków najsłynniejszego toru na świecie, jakim jest Nürburgring, a konkretnie do jego północnej nitki – Nordschleife.

Nowa MV Agusta Brutale RR 1000 Nürburgring ma specyficzne srebrno-czerwone lakierowanie. Ale zmiany nie są tylko kosmetyczne – celem projektu była większa moc i mniejsza waga. Udało się to osiągnąć za pomocą najnowszej generacji obręczy z włókna węglowego BTS w połączeniu z piastami wykonanymi w technologii CNC. Wynik? Spektakularna zwinność motocykla. Dzieła dopełnia tytanowy układ wydechowy zbudowany we współpracy z firmą Arrow. Aby zwiększyć siłę docisku przodu, dodano skrzydło znajdujące się tuż nad reflektorem. MV Agusta Brutale trafi do sprzedaży w limitowanej i numerowanej edycji w liczbie zaledwie 150 egzemplarzy.

MV Agusta Superveloce Ago 2022

Po debiucie MV Agusta F4 Ago i F3 Ago, drogi włoskiego producenta motocykli i Giacomo Agostiniego spotkały się ponownie, aby ożywić najbardziej zaawansowany technologicznie Superveloce w historii.

Wyjątkowy motocykl, który na z pewnością poruszy serca wszystkich pasjonatów motocykli. MV Agusta zaoferuje 311 sztuk tego modelu, z których pierwsze 15 jest poświęcone 15 tytułom mistrza świata zdobytym przez Agostiniego. Liczba 311 również nie jest przypadkowa – tyle wyścigów wygrał włoski zawodnik w czasie swojej kariery.

Czym charakteryzuje się ten model? Przede wszystkim owiewką w stylu retro i limitowanym malowaniem. Unikalny zbiornik paliwa ma tabliczkę z włókna węglowego, na której znajdują się kolejne numery serii. Zmian doczekała się także mechanika. Zmodyfikowano głowicę, układ ABS, wydech i wiele innych drobnych elementów. Zawieszenie to najwyższa półka – w pełni regulowany zestaw od firmy Öhlins.


Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany