-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze [Test] Harley-Davidson Softail Low Rider S – klasyk na sterydach Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

[Test] Harley-Davidson Softail Low Rider S – klasyk na sterydach test, opinie i oceny

Harley-Davidson jak żadna inna marka posiadła zdolność takiej konfiguracji elementów znalezionych w magazynie, że każda kolejna kombinacja staje się kultowa oraz zyskuje własną osobowość i niepowtarzalny charakter.

Geneza

Zwykły Low Rider to motocykl w mocno chopperowym klimacie nawiązującym do drugiej połowy lat 70. Lakierowanie baku, sporo chromów, klasyczna sylwetka, oldschoolowa, pionowa stylizacja zegarów na zbiorniku i felgi wyglądające jak pierwsze, aluminiowe konstrukcje motocyklowe – ten motocykl jest taki, jakbyśmy znaleźli go w szopie dziadka. Zdecydowanie ciężko odmówić mu charakteru i klimatu.

 

Jednak spece z Harley-Davidsona doszli do wniosku, że można zastosować podobny manewr, jaki w podobnym okresie wykonywała duża część właścicieli podobnych sprzętów – czyli poddać go kuracji sprawiającej, że motocykl będzie szybszy, mocniejszy, lepiej hamujący i zdecydowanie bardziej sportowy. Oczywiście w odniesieniu do przełomu lat 70 i 80. Pamiętajmy, że to epoka, kiedy mocne konstrukcje japońskie mocno mieszały w statystykach sprzedaży motocykli w USA. Aby wygrać taki pojedynek, należało połączyć mocny silnik, lepsze zawieszenie oraz to, co było coraz popularniejsze w pojazdach „Made in Japan”, czyli owiewkę.

 

Sportowa czerń, dwie tarcze i silnik 114 cali...

 

Tak w owym okresie powstałby sprzęt udowadniający wyższość konstrukcji amerykańskich nad japońskimi.

Harley-Davidson Softail Low Rider S względem zwykłego Low Ridera otrzymała spore zmiany, wszystkie według powyższego przepisu. Wersja S posiada drugą tarczę hamulcową z wydajniejszymi zaciskami, widelec upside-down z ostrzejszą geometrią, co poprawia zwrotność, oraz znacznie mocniejszy silnik o pojemności 114 zamiast 107 cali.

 

 

 

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Harley-Davidson Softail Low Rider S 2019

32
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści