Rakieta od Triumpha - Motogen.pl

Motocykl, a właściwie pojazd nosi nazwę Castrol Rocket. Zastosowano w nim dwa silniki z modelu Rocket III. To daje ponad tysiąc koni mechanicznych mocy i ponad 667 Nm momentu obrotowego. „Rakieta” jest napędzana metanolem, a jej karoseria została zbudowana z włókna węglowego i kevlaru. Całość ma jedno zadanie – bić rekordy prędkości.

Miejscem, w którym toczy się bój jest wyschnięte jezioro Bonneville Salt Flats. Triumph królował tam w latach 1955 – 1970 dzięki pojazdom Devil’s Arrow, Texas Cee-gar, Dudek/Johnson i Gyronaut X1. Pierwszy raz jednoślady pojawiły się na wyschniętym jeziorze w 1914 roku. Castrol Rocket ma przywrócić Triumphowi tytuł najszybszego motocykla na świecie.

Obecnie rekord należy do konstrukcji opartej na japońskich silnikach. Ustanowił go Rocky Robinson na Ack Attack, który rozpędził się w 2010 roku do prędkości 367.156 mil na godzinę (590.880 km/h). Ack Attack jest zbudowane na bazie dwóch turbodoładowanych silników pochodzących z motocykla Suzuki Hayabusa. Castrol Rocket od Triumpha jest o ponad 100 koni mechanicznych mocniejszy, więc ma szansę na pobicie rekordu.

Kierowcą będzie urodzony w 1984 roku Jason DiSalvo, który w latach 1999, 2001 i 2010 ścigał się w serii MotoGP (klasy 125, 250 i Moto2). Ścigał się także w AMA Superstock, AMA Supersport, a obecnie jeździ w AMA Daytona Sportbike na motocyklu marki Triumph.

Poniżej możecie zobaczyć krótką prezentację Castrol Rocket.

 

Więcej o motocyklach Triumph Autor: Wojciech Grzesiak