Triumph zaprezentował nowość na sezon 2021, swojego flagowego rozrabiakę, model Speed Triple 1200 RS. Jest lżejszy, mocniejszy i z nową stylistyką.

Wraz z nową wersją Speed Triple, 1200RS Triumph atakuje Ducati Streetfightera V4 i Aprilię Tuono V4 1100. Otrzymał zupełnie nową, trzycylindrową jednostkę napędową o pojemności 1160 cm3. Aby dotrzymać kroku konkurencji, moc zwiększono o 30 KM, co w efekcie pozwala uzyskać 180 KM. Maksymalny moment obrotowy sięgnął 125 Nm, a to wszystko w połączeniu z masą pojazdu gotowego 198 kg zwiastuje świetną zabawę. Zysk na masie uzyskano dzięki optymalizacji silnika, jego masa spadła o 7 kg.

W ulicznym bandycie dźwięk ma kolosalne znaczenie, dlatego poprawiono brzmienie fabrycznego układu wydechowego.

Nowa rama i ergonomia

Nowa rama jest odlewana z aluminium i w stosunku do poprzedniej, waży o 17 % mniej. Poszerzono kierownicę, zamontowano nowe siodło (na wysokości 830 mm) i przesunięto do wewnątrz motocykla podnóżki. Takie zmiany mają polepszyć kontrolę nad motocyklem.

Zmiany

Układ hamulcowy dostarczyło Brembo. Z przodu z zaciskami Stylema, oraz regulowana dźwignia Brembo MCS. Nie gorzej wygląda sprawa z zawieszeniem. Przedni widelec USD pochodzi od Ohlinsa (NIX30) z tyłu pracuje amoryzator Ohlins TTX36. Wraz z motocyklem otrzymujemy pakiet elektroniki oparty na czujniku sześcioosiowym IMU.

Triumph Speed Triple 1200 RS otrzymał kontrolę trakcji, nowy quick shifter, czujnik ciśnienia, tempomat, ABS działający w złożeniu, pięć trybów jady oraz nowy ekran TFT z opcją lap timera. To wszystko w połączeniu z systemem bezkluczykowego zapłonu oraz światłami LED.

Mamy nadzieję, że Triumph Speed Triple 1200 RS szybko trafi do testów dziennikarskich. A swoją drogą, to jedna z najważniejszych premier 2021. Naszym zdaniem nowy Triumph godnie kontynuuje tradycje poprzedników. Zapowiada się genialny sprzęt…

Dane techniczne Triumph Speed Triple 1200 RS 2021

TypeLiquid-cooled, 12 valve, DOHC, inline 3-cylinder
Capacity1160 ccm
Bore90.0 mm
Stroke60.8 mm
Compression13.2:1
Maximum Power180 PS / 177.5 bhp (132.4 kW) @ 10,750 rpm
Maximum Torque125 Nm (92 lbft) @ 9,000 rpm
Fuel SystemMultipoint sequential electronic fuel injection with electronic throttle control
ExhaustStainless steel 3 into 1 header system with underslung primary silencer and side mounted secondary silencer
Final DriveX-ring chain
ClutchWet, multi-plate, slip & assist
Gearbox6 speed
FrameAluminium twin spar frame, bolt-on aluminium rear subframe
SwingarmAluminium, single-sided
Front WheelCast aluminium, 17 x 3.50 in
Rear WheelCast aluminium, 17 x 6.00 in
Front TyreMetzeler Racetec RR K3 120/70 ZR17
Rear TyreMetzeler Racetec RR K3 190/55 ZR17
Front SuspensionÖhlins 43 mm NIX30 upside down forks with adjustable preload, rebound and compression damping, 120 mm travel.
Rear SuspensionÖhlins TTX36 twin tube monoshock with preload, rebound and compression damping, 120 mm rear wheel travel.
Front BrakesTwin 320mm floating discs. Brembo Stylema monobloc calipers, OC-ABS, radial master cylinder with separate reservoir, span & ratio adjustable.
Rear BrakesSingle 220mm disc. Brembo twin piston caliper, OC-ABS. Rear master cylinder with separate reservoir.
InstrumentsFull-colour 5″ TFT instruments
Length2090 mm (82.3 in)
Width (Handlebars)792 mm (31.2 in)
Height Without Mirrors1089 mm (42.9 in)
Seat Height830 mm (32.7 in)
Wheelbase1445 mm (56.9 in)
Rake23.9 °
Trail104.7 mm (4.1 in)
Wet weight198kg (437 lb)
Fuel Tank Capacity15.5 litres (4.1 US gal)
Fuel Consumption50.2 mpg (5.6 l/100km)
CO2 Figures130 g/km
Service interval10,000 miles (16,000km) / 12 months
Więcej w Newsy, Nowości rynkowe
KTM 1290 Super Adventure S na rok 2021: dzika przygoda [opis, dane, zdjęcia, film]

220 kg na sucho, 160 KM, najnowocześniejsza technologia oraz bardzo dzika natura. Taki jest nowy motocykl przygodowy od KTMa, czyli...

Zamknij