Spis treści
Oryginalnie był Triumph Thruxton RS, teraz jest Unikat RS TAG w stylu graffiti z nowojorskiego metra. Sprawdźcie, jakie modyfikacje przeprowadził wrocławski Unikat!
Thruxton RS to najbardziej sportowy motocykl w segmencie „nowoczesnych klasyków” od Triumpha. Ma potężne hamulce, żywiołowego twina 1200 ccm o mocy 105 KM oraz zawieszenie z wysokiej półki. A co, jeżeli chcesz aby ten nowoczesny cafe racer stał się jeszcze zwinniejszy, żeby był bardziej „racer”, ale aby zamiast „stylu cafe” pojawił się „streetowy styl graffiti”.
Wtedy spisujesz swoje zlecenie, cytując: „maksymalnie soczysta zieleń i napis Thriumph niczym graffiti w nowojorskim metrze” i udajesz się z nim do wrocławskiego warsztatu Unikat Motorworks.
Efekt? Być może nie spodoba się wszystkim, ale z pewnością jest widowiskowy! Czy nie takie właśnie powinny być motocykle customowe?
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Unikat-RS-TAG-customowy-Triumph-Thruxton-RS-14-1024x709.jpg)
Modyfikacje
Wszystko co srebrne, stało się czarne. Ale jeżeli myślicie, że akcja polegała na zwykłym pryśnięciu czarnym sprayem, to nie do końca… Jak relacjonuje Unikat: „Współczesne motocykle są tak gęsto napakowane elektroniką, abeesami, itp, że często dostęp do pewnych elementów przypomina układanie kostki rubika. Na przykład aby ściągnąć cały wydech, w RSach trzeba rozebrać dolną kołyskę ramy. Piaskowanie elementów, zabezpieczanie przylgni przed malowaniem to kolejne godziny i dni. Koncerny nie malują tych elementów na czarno ponieważ na tym kolorze widać każdą niedoskonałość. Nie raz i nie dwa razy odsyłaliśmy podzespoły do ponownego piaskowania i malowania. Details make the difference!”
Z przodu pojawił się reflektor LED, a wiązka elektryczna wymagała przerobienia i ukrycia. Uchwyt także jest wykonany pod ten projekt, aby pozbyć się zwykłych pierścieni na lagach. Same lagi zawieszenia anodowano na czarno. Sportowe clip-ony wymagały frezowania górnej półki aby wszystko elegancko się licowało. LEDowe kierunkowskazy i lusterka z polerowanej stali w końcówkach kierownicy to kolejne smaczki na kierownicy. Znakiem rozpoznawczym stały się ręcznie plecione manetki skórzane w kolorze tapicerki, oczywiście z zieloną nicią!
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Unikat-RS-TAG-customowy-Triumph-Thruxton-RS-37-1024x683.jpg)
Tylna sekcja przysporzyła najwięcej kłopotów przy modyfikowaniu motocykla. Projekt z zadupkiem w formie spojlera wyglądał świetnie, a później „okazało się, że w tym modelu konstruktorzy umieścili komputer sterujący maszyną na samym końcu ramy – tuż pod siedzeniem pasażera. Połączenie estetyki, funkcjonalności i bezpieczeństwa zajęło nam trochę czasu, ale ostateczny efekt jest bezkompromisowy. Przebudowa ogona ramy i redukcja stelażu podnóżków pasażera zmusiła nas do ściągnięcia całej ramy, piaskowania jej i malowania proszkowego”. Wielkie plastikowe kierunkowskazy i tylna lampa zniknęły, a ich rolę przejęły diody LED ukryte pod spojlerem.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Unikat-RS-TAG-customowy-Triumph-Thruxton-RS-42-1024x683.jpg)
Tłumiki wyglądają jak dwie rury po prostu ścięte pod kątem, ale „nic bardziej mylnego. Aby osiągnąć ten efekt, trzeba m.in. zmienić geometrię kolektorów, aby spaliny nie opalały wahacza, a rzeźbę nad dwuścienną konstrukcją końcówki trudno opisać bez przeklinania.”
Projekt podkreślają niesamowite felgi Kineo o lekkiej konstrukcji bezdętkowej. Wyglądają efektownie także dzięki nyplom i piastom w wybranym, wściekło-zielonym kolorze. Deszczowe opony supermoto Heidenau nie tylko dobrze wyglądają, ale zapewniają trakcję w każdych warunkach. Zmniejszenie masy rotującej sprawiło, że Thruxton RS „TAG” prowadzi się teraz jak baletnica na sterydach.
![](https://motogen.pl/wp-content/uploads/2020/12/Unikat-RS-TAG-customowy-Triumph-Thruxton-RS-60-1024x683.jpg)
Custom dostał zawieszenie Bitubo, zbiorniczek płynu hamulcowego Rizoma, personalizowane klamki polskiego Womet Tech oraz diznajnerski uchwyt tablicy projektu własnego Unikat.
Zostaw odpowiedź