Puchar Suzuki GSX-R w 2010 - Motogen.pl

Już po raz czwarty Suzuki Motor Poland oraz Grandys Duo zapraszają do ścigania się w Pucharze Markowym GSX-R.

Podobnie jak to miało miejsce w latach ubiegłych, rywalizacja GSX-R Cup zostanie podzielona na dwie klasy: do 600 ccm oraz powyżej 600 ccm. Na startujących czekać będzie osiem wyścigów., w których obie klasy pojadą razem. Wszystkie zawody odbędą się podczas Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski na Torze Poznań, a także na lotnisku w Modlinie (I runda).
 

W Pucharze Suzuki będą mogli uczestniczyć motocykliści bez licencji lub z licencją B. W wyścigach nie będą mogli natomiast wziąć udziału zeszłoroczni zwycięzcy GSX-R Cupu oraz zawodnicy, którzy w przeciągu ostatnich pięciu lat nabyli uprawnienia do uzyskania licencji A lub osiągnęli podobne kryteria czasowe startując w pucharach Suzuki bądź Yamahy.
 

W tym roku dostępne będą trzy pakiety startowe dla motocyklistów chcących się ścigać w pucharze Suzuki.
 

1. Dla posiadaczy motocykla Suzuki GSX-R – pakiet obejmuje: wpisowe, końcowy wydech Yoshimury, krótki rolgaz Active z manetką oraz zestaw dwóch T-shirtów i polaru obrandowanych w loga organizatora, a także miejsce pod namiotami w „miasteczku Suzuki”. Cena: 2700 zł.
Warunkiem skorzystania z tego pakietu jest posiadanie regulaminowych opon Dunlop D211 GP Racer Soft compound – przód, Medium compound – tył, owiewek sportowych (oklejonych zgodnie ze wzorem, takim samym jak w sezonie 2009), regulaminowego kombinezonu PSI lub RS Taichi z sezonu 2009 (odpowiednio czerwony dla klasy 600 lub granatowy dla klasy 1000).

2. Dla uczestników nie posiadających motocykla Suzuki GSX-R – pakiet obejmuje: wpisowe, pełny układ wydechowy Yoshimury 4–2–1, krótki rolgaz Activ z manetką, komplet owiewek sportowych oklejonych zgodnie z wzorem, motocykl Suzuki GSX-R 600 model na 2010 oraz zestaw dwóch T-shirtów i polar obrandowanych w loga organizatora, a także miejsce pod namiotami w „miasteczku Suzuki”. Cena: 45 900 zł.

Warunkiem skorzystania z tej opcji jest posiadanie regulaminowych opon Dunlop D211 GP Racer Soft compound – przód, Medium compound – tył, regulaminowego czerwonego kombinezonu PSI lub RS Taichi z sezonu 2009.
 

3. Dla uczestników nie posiadających maszyny Suzuki GSX-R – pakiet obejmuje: wpisowe, pełny układ Yoshimury 4–2–2, krótki rolgaz Activ z manetką, komplet owiewek sportowych oklejonych zgodnie z wzorem, motocykl Suzuki GSX-R 1000 model na 2010 oraz zestaw dwóch T-shirtów i polar obrandowanych w loga organizatora, a także miejsce pod namiotami w 'miasteczku Suzuki’. Cena: 58 000 zł.

Aby skorzystać z tej opcji, należy posiadać regulaminowe opony Dunlop D211 GP Racer Soft compound – przód, Medium compound – tył, regulaminowy granatowy kombinezon PSI lub RS Taichi z sezonu 2009.
 

Regulamin techniczny zmagań zostanie oparty na tym z klasy ’Rookie’. Tegoroczna nagroda główna pozostaje nadal tajemnicą, ale Suzuki oraz Grandys Duo zgodnie twierdzą, że będzie ona nie mniej atrakcyjna niż w roku ubiegłym. Na pozostałych uczestników czekają pamiątkowe puchary oraz nagrody rzeczowe.
 

Jacek Grandys: Rok 2010 jest bardzo ważnym dla Suzuki, gdyż obchodzić będziemy 25-lecie modelu GSX-R oraz będziemy bronić tytułów mistrzowskich zdobytych w ubiegłym roku w WMMP. Bardzo się cieszę, że mimo wielu przeszkód, udało się nam zorganizować kolejną edycję Pucharu GSX-R. Ostatnie 3 lata pokazały, że jest bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu imprezę i cieszy się ona największym zainteresowaniem w Polsce. W tym roku pakiety zostały dostosowane do potrzeb regulaminowych PZMot i Alpe Adria (limit głośności 102 dB/A) oraz, jak zwykle, czysto praktycznych. Dzięki wsparciu Suzuki Motor Poland, Shell Polska oraz fabryk reprezentowanych przez firmę GRANDys Duo nasza oferta może być nadal ciekawa i atrakcyjna dla amatorów szybkiej jazdy. Mam także nadzieję, że sprawi ona wiele przyjemności i satysfakcji uczestnikom Pucharu Suzuki GSX-R w tym roku.
 

Gwen Giabbani (Mistrz Polski 2009 Superstock 1000): Gdy przyjechałem do Polski pierwszy raz i zobaczyłem niebieskie miasteczko, spytałem Jacka: co to jest? We Francji mamy kilka pucharów markowych, ale zwykle organizowane są przy imprezach drugoligowych i prowadzone są na motocyklach niekoniecznie przeznaczonych do sportu. Suzuki GSX-R Cup w Polsce bardzo mi się podobał. Na każdej rundzie obserwowałem te wyścigi, liczbę zawodników, ich zaangażowanie. Chłopaki, którzy nie mają zbyt dużego doświadczenia na torze, mogli ścigać się w swoim gronie i w dodatku, z tego co wiem, za rozsądne pieniądze. Kilku pytało nas o praktyczne rady i to było bardzo miłe. Mam nadzieję, że tegoroczna edycja też będzie bardzo udana i że będę mógł przyjechać i ponownie służyć radą początkującym. Powiem szczerze, że zazdroszczę wam, bo gdy ja zaczynałem ściganie, takich możliwości rozwoju nie było.

Wszelkie informacje dotyczące Pucharu Suzuki GSX-R, w tym regulamin, terminy zawodów, dane o pakietach startowych i opcjach dodatkowych oraz formularz zgłoszeniowy znajdziecie na stronie: www.gsxr-cup.eu.

Więcej o motocyklach Suzuki